Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault dodá k elektromobilům hodinu dobíjení denně zdarma, ale jen ve Francii
23.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Renault nabídne zákazníkům novou službu - u dealerství si budou moci svůj elektromobil napojit na 22kW nabíječku na hodinu denně zdarma.
Prodeje elektromobilů váznou už dlouho, čemuž se ostatně vzhledem k nevalnému dojezdu, násobně vyšší ceně oproti benzínovým nebo naftovým modelům a malé životnosti akumulátorů nelze příliš divit. Renault jim však stále slepě věří a bojuje za jejich odbyt, jak se dá. Krom využívání státních dotací a podpor všeho druhu vymyslel už spoustu věcí, třeba je i dával zadarmo jako bonus k větším autům, teď přichází s něčím podobným, akorát v menším.
Nejnovějším způsobem, jak dostat Francouze z naftových aut do elektrických, má být hodina dobíjení denně zdarma u každého dealera Renaultu v Hexagonu. Těch tam je celkem 372 a řidičům elektrických Renaultů bude již od 30. září k dispozici celkem 875 zásuvek. Terminály s elektrickým výkonem 22 kW by měly být schopny během oné hodiny nabít baterie z 80 %, čemuž snad lze i věřit, neboť Renaulty používají akumulátory relativně drobné kapacity.
Renault přínos tohoto systému „prokázal” 18. září na cestě z Paříže do přímořského La Rochelle. To je 477 km, což s rozumně úsporným naftovým vozem s dostatečně velkou nádrží otočíte tam a zpátky bez zastávky u pumpy. Jedna cesta by po francouzských dálnicích s mýtnými branami trvala odhadem okolo pěti hodin.
Na této cestě dva čistě elektrické Renaulty Zoe stavěly pro dobíjení třikrát. To ukazuje na dojezd okolo 120 km na jedno 80 % nabití, což je o citelných 90 km méně, než 210 km, které výrobce udával při odhalení modelu Zoe na loňském ženevském autosalonu. Samozřejmě, neznáme hodnoty odhadovaných dojezdů, které svítily na displejích při přistavení aut k nabíječkám, ale víme, že ve středu 18. září mělo být ve Francii do 20 °C a řidiči tak nepotřebovali klimatizaci a nepochybujeme ani o tom, že co do dosahované rychlosti se nepohybovaly zrovna u horního limitu možností. Celkovou časovou náročnost přesunu Renault bohužel neuvádí, předpokládáme ale o tom, že půjde o více než 5+3 hodiny - průměrná cestovní rychlost byla u elektromobilů právě kvůli snaze šetřit akumulátory pravděpodobně nižší. Renault navíc neuvádí, zda si bude možné druhé a další dobíjení za den zaplatit, nebo pro ta další než „první zdarma u dealera” bude nutné využít jiných prostředků.
Kromě nabíjení zdarma u dealerů také Renault rozjednal podmínky vytvoření dobíjecích terminálů i na dalších místech. Jedná například s vedením některých regionů nebo se sítí hypermarketů E. Leclerc. Je tak znát, že si uvědomuje, že nedostatek dobíjecích stanic je jednou z překážek rozmachu elektromobilů.
Renault se může snažit jak chce, ale kdybyste si mohli vybrat, zda přes osm hodin strávíte cestou bez rádia a klimatizace, nebo budete na cestě pět hodin s klimatizací i hudbou a tři hodiny pak proležíte na pláži s drinkem s paraplíčkem, co byste zvolili?
Renault Zoe dojede z Paříže k moři za více než osm hodin, Renault Clio za pět
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před hodinou - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 7 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Sexy prvotina luxusní značky Seatu jako ojetá maže jediný zásadní neduh tohoto vozu, vysokou cenu
včera - Majitel Tesly až po dvou letech pochopil, jak moc drahé ježdění s ní je, auto za tu dobu ztratilo na hodnotě 2,3 milionu Kč
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 12:27 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien