Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy
10.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka zkusí napodruhé navázat na své kořeny. Jméno Gordini tak napříště přinese vyšší výkon, větší brzdy nebo upravené podvozky..
V padesátých a šedesátých letech minulého století jméno Gordini něco znamenalo. Kromě Formule 1 totiž značka soutěžila také ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde své síly spřáhla s Renaultem jako dodavatelem motorů. Krátce poté sice francouzská automobilka firmu Amédée Gordiniho převzala, ani to ovšem neznamenalo konec slavné modrobílé kombinace. Pouze s touto kamufláží bylo totiž možné pořídit ty nejsportovněji naladěné modely Renaultu Dauphine, 5, 8 nebo 12. Poté však Gordini postupně vymizely ze scény, až přišel rok 2009 a s ním změna přístupu.
Jméno Gordini se totiž v novodobé historii objevilo jen jako sada nálepek a rozšířené základní výbavy modelů jako Twingo a Clio RS. Po stránce mechanické jste ale de facto dostaly jen položky, za něž se u dárcovských vozů připlácelo. Vrcholem tak nadále bylo 200 koní produkovaných dvoulitrovým atmosférickým motorem, jež nabízelo i standardní Clio RS. Vše ale korunovala o poznání vyšší cena, díky čemuž prodeje nebyly takové, jak si Francouzi představovali. Navíc reputace poněkud strádala.
To se aůe s příchodem nové generace má změnit, či spíše navrátit ke kořenům. Gordini by totižu podle provozního ředitele automobilky Carlose Tavarese mělo být tou značkou, která Renaultu zajistí nejvíce fanoušků. Stát přitom bude nad modely Renaultsportu, čímž se vysvětlují snahy divize blížit se obecnému vkusu. Tavares totiž dodal, že „jméno Gordini bude použito na okruhové nebo rallyové verze modelů RS. Zakázáno je přitom cokoliv, co by nebylo opravdu extrémní verzí“.
Škála možností je tím samozřejmě široká, provozní ředitel Renaultu však počítá především s „vyšším výkonem, nižší světlou výškou, většími brzdami a odlehčeným šasí“. Mimo to pak Tavares dodal, že podmínkou nemusí být silniční využití, ale že tyto modely mohou zamířit rovnou na závodní kolbiště.
O peníze jde přitom až v druhé řadě, neboť hlavní náplní znovuvzkříšeného Gordini bude zlepšení image značky. I proto se možná do modrobílé kamufláže kromě Renaultů Clio a Mégane oblékne také Laguna. Právě velkým sedanem totiž spolupráce dvou francouzských značek kdysi začínala.
Znovuzrozené modely Renaultu Gordini jsme otestovali na vlastní kůži. Špatně dozajista nefungovaly, kromě modrobílé karoserie ale výrazné rozdíly oproti základním verzí RS opravdu nepřinesly
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva