Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy

Francouzská značka zkusí napodruhé navázat na své kořeny. Jméno Gordini tak napříště přinese vyšší výkon, větší brzdy nebo upravené podvozky..
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy

10.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská značka zkusí napodruhé navázat na své kořeny. Jméno Gordini tak napříště přinese vyšší výkon, větší brzdy nebo upravené podvozky..

V padesátých a šedesátých letech minulého století jméno Gordini něco znamenalo. Kromě Formule 1 totiž značka soutěžila také ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde své síly spřáhla s Renaultem jako dodavatelem motorů. Krátce poté sice francouzská automobilka firmu Amédée Gordiniho převzala, ani to ovšem neznamenalo konec slavné modrobílé kombinace. Pouze s touto kamufláží bylo totiž možné pořídit ty nejsportovněji naladěné modely Renaultu Dauphine, 5, 8 nebo 12. Poté však Gordini postupně vymizely ze scény, až přišel rok 2009 a s ním změna přístupu.

Jméno Gordini se totiž v novodobé historii objevilo jen jako sada nálepek a rozšířené základní výbavy modelů jako Twingo a Clio RS. Po stránce mechanické jste ale de facto dostaly jen položky, za něž se u dárcovských vozů připlácelo. Vrcholem tak nadále bylo 200 koní produkovaných dvoulitrovým atmosférickým motorem, jež nabízelo i standardní Clio RS. Vše ale korunovala o poznání vyšší cena, díky čemuž prodeje nebyly takové, jak si Francouzi představovali. Navíc reputace poněkud strádala.

To se aůe s příchodem nové generace má změnit, či spíše navrátit ke kořenům. Gordini by totižu podle provozního ředitele automobilky Carlose Tavarese mělo být tou značkou, která Renaultu zajistí nejvíce fanoušků. Stát přitom bude nad modely Renaultsportu, čímž se vysvětlují snahy divize blížit se obecnému vkusu. Tavares totiž dodal, že „jméno Gordini bude použito na okruhové nebo rallyové verze modelů RS. Zakázáno je přitom cokoliv, co by nebylo opravdu extrémní verzí“.

Škála možností je tím samozřejmě široká, provozní ředitel Renaultu však počítá především s „vyšším výkonem, nižší světlou výškou, většími brzdami a odlehčeným šasí“. Mimo to pak Tavares dodal, že podmínkou nemusí být silniční využití, ale že tyto modely mohou zamířit rovnou na závodní kolbiště.

O peníze jde přitom až v druhé řadě, neboť hlavní náplní znovuvzkříšeného Gordini bude zlepšení image značky. I proto se možná do modrobílé kamufláže kromě Renaultů Clio a Mégane oblékne také Laguna. Právě velkým sedanem totiž spolupráce dvou francouzských značek kdysi začínala.


Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 1 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 01Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 2 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 02Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 3 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 03Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 4 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 04Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 5 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 05Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 6 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 06Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 7 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 07Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 8 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 08Renault chce extrémnější modely Gordini, některé prý zamíří striktně na okruhy - 9 - Test Renault Clio RS Gordini vs Twingo RS Gordini 09
Znovuzrozené modely Renaultu Gordini jsme otestovali na vlastní kůži. Špatně dozajista nefungovaly, kromě modrobílé karoserie ale výrazné rozdíly oproti základním verzí RS opravdu nepřinesly

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.