Rakousko a Holandsko poženou Německo k soudu, kvůli dálničním známkám

Když za výstavbu a opravy dálnic platili pouze Němci, bylo vše v pořádku. Když ale za ně mají platit i ostatní uživatelé, jedná se prý o diskriminaci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Rakousko a Holandsko poženou Německo k soudu, kvůli dálničním známkám

29.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Rakousko a Holandsko poženou Německo k soudu, kvůli dálničním známkám

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když za výstavbu a opravy dálnic platili pouze Němci, bylo vše v pořádku. Když ale za ně mají platit i ostatní uživatelé, jedná se prý o diskriminaci.

Zdá se, že s Německem má v poslední době problém snad každý. Evropská unie s Francii v zádech brojí proti přemíře výrobků, které bezproblémově uspokojí domácí poptávku. Díky tomu naši sousedé nemusí dovážet ze země galského kohouta prakticky nic, což se Francouzům nelíbí. Máme však za to, že žijeme na svobodném kontinentu, kde má každý právo si vybrat kvalitní výrobek. A že takové jsou často spíše ty německé, to by již Francouzi měli řešit především sami u sebe.

Spor o přebytky však není naším dnešním tématem, tím je zpoplatnění německých dálnic. Jak se totiž dalo očekávat, řadě evropských zemí se nelíbí, že platit by de facto měli pouze cizinci. Německo totiž hodlá v roce 2015 aplikovat systém, na jehož základě si známky sice bude muset pořídit každý, německému státnímu příslušníkovi však následně bude tato suma odečtena ze silniční daně. Jenže to je podle Rakouska a Holandska diskriminace.

Než se k těmto problémům dostaneme, jen zmíníme stav, jaký na německých dálnicích panoval dosud. Jejich výstavbu a údržbu platili ze svých daní pouze Němci, nikdo jiný. Nějakou tou dotací možná přispěla Evropská unie, jenže i ta získává finance od členských zemí - z nichž právě naši sousedé jsou tou největší dojnou krávou. Ve výsledku si tak vlastně zaplatili vše sami, to se ale nikomu diskriminační nezdálo.

Jenže v okamžiku, kdy by zejména země s Německem sousedící a Německo využívající jako tranzitní, měli za dané použití platit, se samozřejmě musela zvednout vlna nevole. Rakouskou ministryni dopravy Doris Bures přitom vůbec nezajímá fakt, že pokud chtějí Němci vyrazit třeba do rakouských Alp, musejí za použití tamních dálnic zaplatit - platí totiž i Rakušané, kteří si o daný poplatek daně snížit nemohou.

Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvine. Prozatím je totiž vše ve fázi výhrůžek, že pokud naši sousedé míní své zpoplatnění uvést v praxi, skončí u mezinárodního soudu. To by se již mohlo rovnat tomu, že malé dítě bude žalovat své rodiče za to, že pouze po něm a nikoliv po jeho spolužácích chtějí doma odvést nějakou práci.

Stejně tak jsme zvědavi, zda se ke kritice německých záměrů přidá i český „popelníček“ a spol. Jedno je ovšem jisté - ve své pozici kritizovaného nejsou Němci sami. Holandské ministryni dopravy Melanie Schultz se totiž nelíbí ani uvažování belgického regionu Flandry, který rovněž uvažuje o zpoplatnění tamních dálnic.


Rakousko a Holandsko poženou Německo k soudu, kvůli dálničním známkám - 1 - Nemecke dalnice 01Rakousko a Holandsko poženou Německo k soudu, kvůli dálničním známkám - 2 - Nemecke dalnice 02Rakousko a Holandsko poženou Německo k soudu, kvůli dálničním známkám - 3 - Nemecke dalnice 03
Německé dálnice dnes každý cizinec využívá zadarmo, Němci je však platí ze svých daní. Pokud by ale platili všichni, půjde dle Rakouska a Holandska o diskriminaci

Zdroj: N24

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.