Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První vážná nehoda Tesly Model 3 nebyla až taková pohoda, odhalila dva problémy
17.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tesla se rozhodla u Modelu 3 vsadit hned na několik řešení, která v jiných autech nenajdeme. A minimálně dvě z nich už působí vážné nepříjemnosti.
O emisní stopě elektromobilů lze debatovat od rána do večera, existuje však oblast, ve které mají elektromobily nad vozy se spalovacími motory navrch. A tou je bezpečnost. Jakkoliv i v tomto směru lze namítat třeba možnost vznícení, ta existuje také u benzinových či dieselových aut. Ty ale navíc mají poměrně těžkou pohonnou jednotku, která může v případě velkého čelního nárazu snadno proniknout až do kabiny a tam ohrozit posádku na životě. To se vám u elektromobilu nestane.
Tím se dostáváme k první vážné nehodě Tesly Model 3, jenž byla nedávno odhalena jedním z mladistvých YouTuberů. Ačkoliv přitom z našeho úhlu pohledu šlo o zásadní událost, video se jí věnovalo jen několika sekundami. Jeho autor totiž musel dále řešit obvyklé problémy mladých, jako je třeba rozvázaná tkanička u bot či náhlý poryv větru dělající paseku v pěšince ve vlasech. Naštěstí se nyní ozval sám majitel, případ tak můžeme lépe prozkoumat.
Příčina havárie bohužel odhalena nebyla, nicméně se dá předpokládat, že šlo o řidičskou chybu. Po krátkém sprintu od semaforů Model 3 skončil naražený na betonový sloup, který by u vozu se spalovací jednotkou pravděpodobně vedl k nemalému poranění řidiče. Vlastník Tesly však skončil jen s oteklým kotníkem a je za to pochopitelně rád. Na vůz ale nepěje jen chválu.
„Četl jsem, že Tesly jsou aktuálně jedny z nejbezpečnějších aut. A je to pravda. Auto je totálně znićené, ale já jsem v pořádku, jen mám oteklý kotník od nárazu do plynového pedálu, ale i přesto můžu nadále chodit. Pokud by se mi to stalo v autě se spalovacím motorem, byl bych mrtev nebo v mnohem horším stavu. Všichni od záchranářů až po řidiče odtahovky mi řekli, že lidé obvykle z takových havárií neodchází po svých“
Potud je majitel spokojený, ne všechno ale proběhlo bez potíží. „První výtka u tohoto vozu vedou k tabletu. Během havárie spolujezdkyně narazila rukou do obrazovky a rozbila ji. Spolujezdkyně kvůli tomu pořezané předloktí. Možná by to chtělo airbag obrazovky,“ říká majitel jedné z prvních Trojek.
Komentář k airbagu displeje ponechme stranou, to je nesmysl, soustředění veškerého ovládání vozu do jakéhosi tabletu, který je u Modelu 3 situován spíše do šířky, ale evidentně není nejšťastnější řešení. A nejde tu jen o bezpečnost - toto rozhraní bylo při nehodě rozbito, a protože se přes něj (a jen přes něj, skutečně) otevírá i schránka u spolujezdce, nemohl se řidič po nehodě dostat ani k dokladů od auta a pojištění. To je další nepříjemnost.
Že nejde o nahodilý stav, dokumentuje další nehoda tentokrát černého Modelu 3, jehož řidič narazil do stojícího auta. Také tam došlo k rozbití displeje sahajícího až ke spolujezdci, poranění a nemožnosti otevřít schránku. Na tento stav již zareagoval šéf značky Elon Musk, který uvedl, že do palubního softwaru bude vepsán nový příkaz, dle nějž se schránka před spolujezdcem při nárazu automaticky otevře. A uvažuje také o nějaké fólii, která by chránila displej.
Jestli ale zrovna tyto dvě změny pomohou vyřešit zjevně vrozené bolístky nejmenší Tesly, ukáže teprve čas. Aby se nakonec nestalo, že samovolně se otevírající schránka před spolujezdcem nezpůsobí při nehodě či po ní spíše další zranění...






Tesla Model 3 se před pár týdny střela s betonovým sloupem. Její majitel vozu vděčí za život, upozornil však i na jisté nedostatky
Stejné se pak projevily i v případě další vážné nehody černého exempláře
Zdroj: Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 58 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva