Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První šéf velké značky otevřeně promluvil o autosalonech. Byl zcela nekompromisní
25.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho byly neodmyslitelnou součástí toho, jak se automobilky prezentovaly veřejnosti, v posledních letech ale jejich atraktivita uvadá. Šéf VW nyní konečně otevřeně řekl, co je čeká.
Už delší dobu se ukazuje, že věk autosalonů se chýlí ke konci. Již loni se jeden z největších autosalonu světa ve Frankfurtu musel obejít bez účasti devíti hlavních výrobců. Kromě toho byla motor show v hesenské metropoli dokonale zastíněna premiérou nového iPhonu X, jež sice probíhala na druhé straně Atlantiku, ovšem její produkt do té doby nikdo mimo Apple neviděl. Na rozdíl od řady automobilových debutů, které ale vlastně byly jen debuty výstavními.
Odliv výrobců ovšem není spojen pouze s Frankfurtem, svatá již není ani Ženeva a do Paříže letos pomalu ani nebude mít smysl jezdit. Nakonec i my se zpravodajství z autosalonů věnujeme stále méně intenzivně, protože přináší stále méně zajímavých novinek. Vlastně proto ani není divu, že zde máme další hřebíček do rakve, a tím je Detroit. Americká motor show má problémy již od ekonomické krize v roce 2008, nad vodou jí zatím držely evropské značky. Jenže Audi, BMW a Mercedes-Benz momentálně ohlásily, že příští rok vynechají. Stejně jako třeba Jaguar, Mazda, Volvo nebo Porsche.
Z toho důvodu se pořadatelé rozhodli, že ročník 2020 přesunou z tradičního lednového termínu na červen. Hodlají přitom navázat na závod série IndyCar a vše korunovat ohňostrojem. S ohledem na teplé venkovní počasí pak bude možné uspořádat i řadu doprovodných akcí, jež by návštěvníky měly vtáhnout více do dění. Léto by tak mělo dodat hřejivou atmosféru festivalů a okořenit poněkud nudné a sterilní prostředí detroitských hal.
Zda tento krok pomůže či nikoliv, to je otázka. Vše samozřejmě bude záviset na zájmu publika i automobilek. Koncern VW ale nejspíše Detroit už definitivně hodil přes palubu. Jeho šéf Herbert Diess jako první z velkých „hlavounů“ vyřkl nahlas pravdu, kterou nejspíše již všichni manažeři dávno znají, ovšem prozatím ji odmítali veřejně připustit. „Autosalony jsou mrtvé. Časy spoléhání se na tradice jsou pryč,“ řekl doslova Diess v rozhovoru pro australský Motoring.
Tato slova vypustil do světa minulý týden, a to ne náhodou na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zároveň dodal, že motor show „jsou produktem 60. let minulého století, a proto dnes již nejsou relevantní. Nepřináší to, co my chceme a nepřináší ani to, co chtějí zákazníci.“ Míněna je tím mnohem větší interakce s daným produktem, kterou ostatně dnes lidé očekávají.
„Jsou to události jako Festival rychlosti v Goodwoodu, které nám ukazují moderní způsob představování aut lidem,“ uvedl Diess s tím, že dny, kdy se spoléhalo na tradiční schéma, jsou definitivně pryč. Jeho slova pak potvrdil i Doug North, prezident asociace detroitských dealerů. Také dle něj jsou tradice přežité je potřeba nový směr, který by vlil autosalonům čerstvou krev do žil. Tak uvidíme, zda to klapne, evropská dostaveníčka tohoto typu jsou i přes dílčí změny jejich formátu zatím hluboko ve svých historických zákopech a dobře jim to nedělá...
Ještě před třemi lety Herbert Diess v Tokiu pyšně představoval nové koncepční SUV. V současnosti už Volkswagen pro autosalony tak nehoří a do budoucna lze očekávat totéž, co stihne jeho účast v letošní Paříži - žádná nebude
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
včera - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024 - Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10.11.2024
Nejnovější články
- Hertz po tragickém kvartálu rozprodává dalších 30 tisíc elektrických aut, pro trh s nimi to bude těžká rána
před 2 hodinami - Tušíte, jak nízko padly ceny supersportovního Mercedesu-AMG GT? Nejlevnější kusy dnes koupíte za míň než dražší škodovky
včera - Volvo dokonalo obrat. Spalovací auta ponechá v nabídce tak dlouho, dokud o ně bude zájem
včera - Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá
včera - Peugeot chtěl ukázal použitelnost elektromobilu a vydal se s ním na 1 000 km dlouhou cestu, dokázal pravý opak
včera
Živá témata na fóru
- OT - ski a horo vybavení 11.15. 08:17 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.15. 07:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 17:10 - Truck Daškam
- Zákaz zastavení a pokuta 11.14. 14:34 - Truck Daškam
- VZKAZY 11.14. 12:24 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.14. 10:52 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.13. 19:40 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.13. 16:58 - pavproch