Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity
26.9.2019 | Petr Prokopec
Podle automobilky má zvládat až 260 km/h, podle jízdy po německém Autobahnu to ale vždy neplatí. Pokud auto nemá plné baterie, tak rychle nejede.
Jedním z automobilových fenoménů posledních dnů je zcela jistě Porsche Taycan. Vůbec první produkční elektromobil značky z Zuffenhausenu není jen prvním vážným konkurentem Tesly Model S, která byla na trhu dlouhých sedm let prakticky osamocená, ale především zásadním příspěvkem celému průmyslu. Je rychlé, praktické a samozřejmě také luxusní. Zároveň nám však znovu dokazuje, že pokud chcete kvalitu kombinovanou s revoluční technologií, je třeba sáhnout do kapsy opravdu hluboko. Přitom ani v takové chvíli nebudete platit jeho skutečnou cenu.
Porsche aktuálně nabízí dvě varianty, přičemž levnější Taycan Turbo startuje na 4 159 530 Kč. Automobilka však přesto na každém kusu prodělá, a tak to minimálně ještě nějaký ten rok bude. Revoluce zkrátka není levná a ani cena baterií se nechce klesat tak, jak optimisté slibovali.
Na druhou stranu, v případě Porsche Taycan se zlevněním počítat lze, automobilka chystá i méně výkonné verze s horší jízdní dynamikou. Tu, která je spojena s verzí Turbo, přitom můžeme považovat za opojnou. Snad ještě podstatnější je ale skutečnost, že dopřát si ji lze na rozdíl od kalifornské konkurence i opakovaně. Kdykoli ale k dispozici stejně není.
Na základě továrních dat by Taycan Turbo měl zvládnout maximálně 260 km/h. Tedy o chlup méně než Model S P100D, alespoň dle tvrzení Tesly. Pánové z webu The Fast Lane Car se ale na německém Autobahnu nedokázali s novinkou od Porsche rozjet na více než 244 km/h. Jejich první pokus totiž nevyšel, neboť baterie vozu byly na minimu. V takovém případě už auto není s to podávat plný výkon kvůli limitům celého pohonného ústrojí - opět něco, co z dnešních automobilů neznáme.
Následovalo proto dobití akumulátorů a Taycan Turbo zvládl dosáhnout až 268 km/h. To bude přibližně odpovídat reálným 260 km/h, ale rychlost, s jakou se k této metě dostal, nasvědčuje, že s jinými převody či akumulátory by byl schopen jet i rychleji. Nakonec, výkon přes 700 koní by měl bohatě stačit na rychlosti vysoce přesahující 300 km/h.
Rychlostí okolo 260 km/h Taycan zvládá jet konstantně, nicméně v takovém případě můžete zapomenout na udávaný dojezd 450 km, realitou budou maximálně desítky. To je další podstatný rozdíl oproti konvenčním autům - v takovém Porsche 911 vám palivová nádrž vystačí vystačí na 200 až 300 km podobně rychlé jízdy a doplnit se dá za pár minut. Přesto se Taycan zdá být prvním elektromobilem s opravdu solidně využitelnou dynamikou - představení Tesly Model 3 na Autobahnu bylo vedle toho velkou mizérií.
Porsche Taycan Turbo má zvládat 260 km/h a zvládá je, ale jen když má plné baterky
Zdroj: TFL Car@Youtube
Bleskovky
- Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
dnes - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
včera - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži
před 8 hodinami - Ještě hůř: Automobilka vietnamského nudlového miliardáře měla zamykat zaměstnance v továrnách, aby je donutila pracovat i přes noc
před 9 hodinami - Vrcholná silniční verze monstra rallyové skupiny B je k mání po 1. majiteli, na světě existují jen čtyři taková auta
před 11 hodinami - První pohled do nitra znovuzrozeného monstra Mercedesu ukazuje, proč je tak extrémně drahé
dnes - Číňané chtějí do roku 2035 mít pět z největších automobilek světa, těm evropským věští zánik
dnes
Živá témata na fóru
- Тестирование перед соц контрактом 12.30. 23:00 - tnskomsp
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.30. 21:57 - M.Z.
- WAZE 12.30. 19:23 - mlunovozík
- Fiat a vše kolem nich 12.30. 18:44 - abgx1
- VZKAZY 12.30. 16:18 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 12.30. 12:46 - abgx1
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB