Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Průměrný zákazník Bugatti má 84 aut, 3 letadla a jachtu. U Bentley nakupují chudí
2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Divíte se, proč VW pumpuje tolik peněz do nejluxusnější automobilky, zatímco u ostatních snižuje náklady? Investice do takové značky se prý vyplatí.
Jak už dobře víme, nejhonosnější automobilkou německého koncernu Volkswagen je Bugatti, které se chystá v roce 2016 spustit prodej nového modelu. Ukázat by nám ho mělo poprvé ovšem už v příštím roce. Stávající Veyron, u něhož do vyprodání celkových 450 exemplářů zbývá sotva patnáct kusů, však automobilce nikdy nevydělával, přestože některé majitele přišel na mnohem více než 1,5 milionů Euro (přes 41 milionů korun).
Naopak na každém kusu podle analytiků vzhledem k finančně nákladnému a časově velmi náročnému vývoji Volkswagen tratil zhruba 4,6 milionu Euro - tedy zhruba 126,5 milionu korun. Tolik platil v podstatě jen kvůli tomu, že tehdejší šéf Ferdinand Piech toužil po tom vyrábět nejrychlejší sériově vyráběný vůz planety, který pojede přes 400 km/h a bude mít přes tisíc koní. Zástupci automobilky Bugatti se pak bránili tím, že jsou náklady na vývoj nízké ve srovnání s tím, co jejich konkurenti utrácejí na projektech ve Formuli 1.
Veyron měl primárně sloužit jako „image maker“, jenomže údajně celých 95 procent lidí nevědělo, že je Bugatti členem VW Group. De facto, jak jistě tušíte, tento vysoce prodělečný projekt musel někdo financovat a v rámci velkého koncernu na to samozřejmě doplatily ostatní automobilky.
Martin Winterkorn, generální ředitel VW, se navíc v červenci vyjádřil, že je snižování nákladů nevyhnutelné. Konkrétně se zpráva týkala produktů Volkswagenu, u nichž ze současné průměrné marže 2,1 procenta z prodaného kusu hodlá poskočit do roku 2017 na šest procent, to aby zvýšil zisk o pět miliard Eur (137,5 miliardy Kč). To se samozřejmě nelíbilo dělníkům, kteří se minulý týden na protest proti zásahům „do nevinné značky“ shromáždili u hlavní továrny ve Wolfsburgu.
Nedávno se k tomu ovšem přidalo Audi, které také ohlásilo zpřísněný dozor nad finančními náklady. Prémiové značky Audi a Porsche se přitom podílely na provozním zisku koncernu v prvním pololetí dokonce ze dvou třetin, a tak bychom neočekávali, že se u nich bude jakkoliv škrtat. Jenomže právě tohle je prý jeden z důvodů, proč se škrty opět nedotknou Bugatti a jeho připravovaného modelu. Ultra-high-endové, tedy nejdražší auto pro nejbohatší klientelu, prý přitáhne zákazníky k dalším luxusním značkám koncernu.
Tento názor obhajuje i finanční ředitel Audi Axel Strotbek, který nutnost investic do prémiového segmentu vidí jako nezbytnou. Vývoj takových modelů samozřejmě zvyšuje technické znalosti využitelné později v praxi i u běžných vozů dalších jedenácti značek, mezi něž patří v současnosti i Ducati a Scania. Bugatti a jeho modely údajně nesoupeří s automobily, tak jako Golf, Porsche nebo dokonce Bentley za několik milionů. Wolfgang Durheimer, který se vrátil po dvou letech na post ředitele Bentley, to potvrzuje když říká, že klientela velmi luxusního Bentley a Bugatti je pozoruhodně odlišná. „Zatímco zákazník Bentley vlastní v průměru osm vozů, průměrný zákazník Bugatti jich má 84, k tomu však vlastní také tři soukromé tryskáče a jednu jachtu.“
Podle vedení tedy Veyron, respektive jeho nástupce konkuruje jachtám a letadlům, nikoli automobilům. Navíc má trh luxusních hypersportů, mezi nimiž je i Ferrari, Pagani a McLaren, do roku 2020 zůstat stabilní. Každoročně by se mělo prodat 2 700 kusů takových aut a jejich výrobci stále častěji dbají na exkluzivitu, a tak se snaží omezovat jejich produkci. A právě tohle je pro VW směrodatné, takovou příležitost si přeci nesmí nechat ujít. V překladu to znamená, že novinka od Bugatti tedy musí stát za to, ať to stojí, co to stojí...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Nepřímý nástupce Bugatti Veyron se nám ukáže poprvé už příští rok. Jsme jen zvědaví, nakolik na něj budou ostatní automobilky koncernu VW doplácet tentokrát
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva