Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Průměrný zákazník Bugatti má 84 aut, 3 letadla a jachtu. U Bentley nakupují chudí
2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Divíte se, proč VW pumpuje tolik peněz do nejluxusnější automobilky, zatímco u ostatních snižuje náklady? Investice do takové značky se prý vyplatí.
Jak už dobře víme, nejhonosnější automobilkou německého koncernu Volkswagen je Bugatti, které se chystá v roce 2016 spustit prodej nového modelu. Ukázat by nám ho mělo poprvé ovšem už v příštím roce. Stávající Veyron, u něhož do vyprodání celkových 450 exemplářů zbývá sotva patnáct kusů, však automobilce nikdy nevydělával, přestože některé majitele přišel na mnohem více než 1,5 milionů Euro (přes 41 milionů korun).
Naopak na každém kusu podle analytiků vzhledem k finančně nákladnému a časově velmi náročnému vývoji Volkswagen tratil zhruba 4,6 milionu Euro - tedy zhruba 126,5 milionu korun. Tolik platil v podstatě jen kvůli tomu, že tehdejší šéf Ferdinand Piech toužil po tom vyrábět nejrychlejší sériově vyráběný vůz planety, který pojede přes 400 km/h a bude mít přes tisíc koní. Zástupci automobilky Bugatti se pak bránili tím, že jsou náklady na vývoj nízké ve srovnání s tím, co jejich konkurenti utrácejí na projektech ve Formuli 1.
Veyron měl primárně sloužit jako „image maker“, jenomže údajně celých 95 procent lidí nevědělo, že je Bugatti členem VW Group. De facto, jak jistě tušíte, tento vysoce prodělečný projekt musel někdo financovat a v rámci velkého koncernu na to samozřejmě doplatily ostatní automobilky.
Martin Winterkorn, generální ředitel VW, se navíc v červenci vyjádřil, že je snižování nákladů nevyhnutelné. Konkrétně se zpráva týkala produktů Volkswagenu, u nichž ze současné průměrné marže 2,1 procenta z prodaného kusu hodlá poskočit do roku 2017 na šest procent, to aby zvýšil zisk o pět miliard Eur (137,5 miliardy Kč). To se samozřejmě nelíbilo dělníkům, kteří se minulý týden na protest proti zásahům „do nevinné značky“ shromáždili u hlavní továrny ve Wolfsburgu.
Nedávno se k tomu ovšem přidalo Audi, které také ohlásilo zpřísněný dozor nad finančními náklady. Prémiové značky Audi a Porsche se přitom podílely na provozním zisku koncernu v prvním pololetí dokonce ze dvou třetin, a tak bychom neočekávali, že se u nich bude jakkoliv škrtat. Jenomže právě tohle je prý jeden z důvodů, proč se škrty opět nedotknou Bugatti a jeho připravovaného modelu. Ultra-high-endové, tedy nejdražší auto pro nejbohatší klientelu, prý přitáhne zákazníky k dalším luxusním značkám koncernu.
Tento názor obhajuje i finanční ředitel Audi Axel Strotbek, který nutnost investic do prémiového segmentu vidí jako nezbytnou. Vývoj takových modelů samozřejmě zvyšuje technické znalosti využitelné později v praxi i u běžných vozů dalších jedenácti značek, mezi něž patří v současnosti i Ducati a Scania. Bugatti a jeho modely údajně nesoupeří s automobily, tak jako Golf, Porsche nebo dokonce Bentley za několik milionů. Wolfgang Durheimer, který se vrátil po dvou letech na post ředitele Bentley, to potvrzuje když říká, že klientela velmi luxusního Bentley a Bugatti je pozoruhodně odlišná. „Zatímco zákazník Bentley vlastní v průměru osm vozů, průměrný zákazník Bugatti jich má 84, k tomu však vlastní také tři soukromé tryskáče a jednu jachtu.“
Podle vedení tedy Veyron, respektive jeho nástupce konkuruje jachtám a letadlům, nikoli automobilům. Navíc má trh luxusních hypersportů, mezi nimiž je i Ferrari, Pagani a McLaren, do roku 2020 zůstat stabilní. Každoročně by se mělo prodat 2 700 kusů takových aut a jejich výrobci stále častěji dbají na exkluzivitu, a tak se snaží omezovat jejich produkci. A právě tohle je pro VW směrodatné, takovou příležitost si přeci nesmí nechat ujít. V překladu to znamená, že novinka od Bugatti tedy musí stát za to, ať to stojí, co to stojí...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.



Nepřímý nástupce Bugatti Veyron se nám ukáže poprvé už příští rok. Jsme jen zvědaví, nakolik na něj budou ostatní automobilky koncernu VW doplácet tentokrát
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.