Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prohlédněte si detailně prodaná Porsche J. Seinfelda, než zmizí v soukromých sbírkách
14.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(360 foto) Některá auta se prodala výrazně nad odhadní cenou, jiná zase o kus pod ní. A vznikla spousta fotek aut, která už možná nikdy neuvidíme.
Jméno Jerry Seinfeld spoustě lidem nic neřekne, ovšem pokud jsou fanoušci značky Porsche, tohoto bývalého televizního komika by znát měli. Během let totiž dal dohromady úctyhodnou sbírku vozů Porsche. Nikdy nebyla oficiálně prezentována a neví se, jak velká ve skutečnosti je. O její úrovni ale svědčí mimo jiné to, že Seinfeld začátkem února oznámil plán nabídnout 16 aut k prodeji v aukci a měla to být pouze její část.
Mezi nabízenými stroji byly nejen vzácnější produkční kusy, ale také prototypy a skutečná závodní auta. Šestnáct vozů bylo značky Porsche, přibyly k nim ještě dva Volkswageny - Brouk z roku 1960 a obytná verze prvního Transporteru T1 z roku 1964. Celkem osmnáct aut se tedy mohlo prodat za desítky milionů dolarů.
Některé se prodaly za cenu výrazně vyšší, než zněly odhady - např. 911 Carrera 3.0 IROC RSR z roku 1974, která našla nového majitele za 2,3 milionu dolarů, tj. 56,1 milionu korun, více než dvojnásobek odhadované ceny. Jiné se zase odhadním cenám ani nepřiblížily. Jedním z nich bylo Porsche 718 RSK z roku 1959, za které zájemce zaplatil necelých 2,9 milionu dolarů (70,7 milionu korun), ačkoliv odhad zněl na nejméně 3,8 milionu dolarů (92,7 milionu korun).
Celkem Jerry Seinfeld utržil 22,2 milionu dolarů, tedy asi 541,6 milionu korun, víc než půl miliardy. Přesto neprodal všechny - z nabídnuté osmnáctky mu jeden vůz zůstal. A protože v této sbírce byla spousta vážně vzácných kusů a pro aukci na Amelia Islandu byly krásně nafoceny, dali jsme dohromady fotky všech strojů.
Je to totiž možná jedna z mála příležitostí si tyto krásky prohlédnout na moderních a kvalitních fotografiích. A pokud by vás zajímaly ceny, za které noví majitelé pořídili své stroje, uvádíme je také. Nejlevnější Porsche tu stálo 275 tisíc dolarů, tedy nějakých 6,7 milionu korun, Volkswageny „šly do světa” za menší částky.
1955 Porsche 550 Spyder
Prodejní cena: 5 335 000 USD (130,1 milionu Kč)
Nejdražší vůz vůbec
1957 Porsche 356A Speedster
Prodejní cena: 682 000 USD (16,6 milionu Kč)
1958 Porsche 356A 1500 GS/GT Carrera Speedster
Prodejní cena: 1 540 000 USD (37,6 milionu Kč)
1958 Porsche 597 Jagdwagen
Prodejní cena: 330 000 USD (8,1 milionu Kč)
1959 Porsche 718 RSK
Prodejní cena: 2 860 000 USD (69,8 milionu Kč)
1963 Porsche 356B 2000 GS Carrera 2 Coupe
Prodejní cena: 825 000 USD (20,1 milionu Kč)
1966 Porsche 911
Prodejní cena: 275 000 USD (6,7 milionu Kč)
Nejlevnější Porsche
1973 Porsche 917/30 Can-Am Spyder
Prodejní cena: 3 000 000 USD (73,2 milionu Kč)
1974 Porsche 911 Carrera 3.0 IROC RSR
Prodejní cena: 2 310 000 USD (56,4 milionu Kč)
1989 Porsche 911 Speedster
Prodejní cena: 363 000 USD (8,9 milionu Kč)
1990 Porsche 962C
Prodejní cena: 1 650 000 USD (40,3 milionu Kč)
1994 Porsche 911 964 Turbo 3.6 S Flachbau
Prodejní cena: 1 017 500 USD (24,8 milionu Kč)
1997 Porsche 911 993 3.8 Cup RSR
Prodejní cena: 935 000 USD (22,8 milionu Kč)
2011 Porsche 911 997 Speedster
Prodejní cena: 440 000 USD (10,7 milionu Kč)
2012 Porsche 911 997 GT3 Cup 4.0 "Brumos Commemorative Edition"
Prodejní cena: 462 000 USD (11,3 milionu Kč)
1960 Volkswagen Brouk
Prodejní cena: 121 000 USD (3 miliony Kč)
1964 Volkswagen Camper
Prodejní cena: 99 000 USD (2,4 milionu Kč)
Nejlevnější vůz z nabídky
2000 Porsche Carrera GT Prototype
Pro některé možná nejzajímavější vůz z celé nabídky, stroj, který existuje jen ve dvou exemplářích na světě, Seinfeldovi zůstal. Odhady jeho ceny zněly na 1,5 - 2,25 milionu dolarů, tedy asi 36,6 - 54,9 milionu korun. O vůz ale nebyl dostatečně velký zájem; jaká byla vyvolávací cena, nevíme.
Prototyp Carrery GT se od produkčního vozu tolik neliší; odlišný samozřejmě je, ovšem v detailech a v interiéru. Jiná jsou světla, kola a další relativně drobnosti; tohle je jeden z vozů, který se do výroby dostal skoro tak, jak ho návštěvníci autosalonu v Paříži před 16 lety spatřili. Porsche ho tehdy údajně mělo na stánku spíš jako lákadlo, ale zájem o tento vůz a tržby z prodeje prvního Cayenne ho přiměly začít s výrobou Carrery GT.
Tento prototyp má 5,5litrový desetiválec, samozřejmě s atmosférickým plněním, který nabídne 565 koní. Motor údajně vznikal začátkem 90. let v tajnosti pro tým F1 Arrows, ale později byl uložen k ledu a vytažen pro projekt vozu pro Le Mans. Pro ten ostatně vznikalo původně i šasi Carrery GT, ale po pár dnech testování přišla stopka - oficiálně kvůli potřebě vývojářů u Cayenne, spekulativně proto, že Ferdinand Piëch nechtěl, aby Porsche konkurovalo vozu stáje Audi.
Tohle auto tedy Seinfeldovi zůstalo ve sbírce, ale možná je stále na prodej, jen mimo aukci. Nevíme, nakolik s ním lze jezdit po veřejných silnicích, ovšem s asistencí automobilky by přihlášení do provozu nemuselo být zcela nereálné ani v regulacemi svázaném 21. století. Nebyl by to první prototyp, který dostal značky.
Zdroj: Gooding & Co
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nejčtenější články
- Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024 - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
6.10.2024 - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
6.10.2024 - Vysoká cla Číňany nezastaví, říká prodejní šéf Škody, od EU chce ale místo regulací jen peníze
6.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva