Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel

Hatchback modrého oválu nadále dominuje britskému trhu. Ten opětovně rostl, po dlouhé době však zákazníci upřednostnili vonné výpary.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel

10.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hatchback modrého oválu nadále dominuje britskému trhu. Ten opětovně rostl, po dlouhé době však zákazníci upřednostnili vonné výpary.

Ženevský autosalon je víceméně za námi, a tak se můžeme začít věnovat také dalším tématům. Jedním z těch pravidelných jsou prodeje nových aut, které v únoru na britském trhu narostly o tři procenta ve srovnání s loňskem. To sice nezní nijak zásadně, nesmíme ovšem zapomínat, že ostrovní království bylo na vzestupu i před rokem. Pokud by tedy Britové pokračovali daným tempem i ve zbývajících deseti letošních měsících, mohou se s jistotou těšit na nejvyšší roční registrace v celé své historii.

Zanechme ovšem prognóz a zaměřme se na samotná únorová čísla. Počet prodaných vozů tedy narostl o zmíněná 3 % na 68 736 exemplářů. „Větší polovina” zákazníků (50,1 procenta neboli 34 430 lidí) přitom sáhla po benzinových motorech, což se již dlouho nestalo. Na diesely tak připadá 48,1 % (33 094 aut), neboť zbývající 1,8procentní podíl pro sebe ukořistily elektromobily a zejména další vozy s alternativními pohony (celkově 1 212 exemplářů).

Ze značek se největším posunem oproti loňskému roku těší Dacia (+1 339 %). Důvod tak razantního zlepšení ovšem neleží v prodaných kusech, nýbrž ve faktu, že rumunská automobilka před rokem na britském trhu začínala. Za reálným nejvyšším nárůstem tak musíme jinam, paradoxně do zcela opačného segmentu. Velmi dobře si totiž vedlo Maserati (+110 %) a ještě lépe Bentley (+97 %), které počtem prodaných kusů přeskočilo třeba i Subaru nebo SsangYong.

Výrobce luxusních limuzín, kupátek a kabrioletů přeskočil rovněž MG, i tato tradiční značka se však může těšit dobrému meziročnímu zlepšení (+422 %). Stejně jako Audi (+41 %), Chevrolet (+111 %), Lexus (+31 %), Mazda (32,2 %) nebo Škoda (32,3 %). V případě české značky přitom jen můžeme vzpomenout na víkendovou zprávu o změně strategie směřování, neboť ta se dotýká i Seatu - a Španělé oproti loňsku kupodivu o několik příček klesli.

Nejprodávanější značky ve Velké Británii, únor 2014

1. Ford - 9 935
2. Vauxhall/Opel - 9 332
3. Volkswagen - 5 559
4. Audi - 4 178
5. Mercedes-Benz - 3 638
6. Nissan - 3 480
7. Peugeot - 3 258
8. Hyundai - 3 109
9. Citroën - 3 106
10. BMW - 3 037
11. Toyota - 2 411
12. Škoda - 2 341
13. Kia - 2 126
14. Honda - 2 023
15. Fiat - 1 810
16. Suzuki - 1 199
17. Mazda - 1 109
18. Renault - 1 021
19. Mini - 979
20. Seat - 930
21. Volvo - 831
22. Land Rover - 727
23. Chevrolet - 535
24. Dacia - 475
25. Jaguar - 231
26. Lexus - 228
27. Mitsubishi - 199
28. Smart - 179
29. Porsche - 155
30. Alfa Romeo - 145
31. Jeep - 74
32. Bentley - 67
33. Chrysler - 66
34. MG - 47
35. SsangYong - 40
36. Subaru - 37
37. Abarth - 32
38. Maserati - 21
39. Infiniti - 16
40. Aston Martin - 8
41. Perodua - 2
42. Lotus - 1
43. Proton - 0
44. Ostatní britské značky - 30
45. Ostatní značky - 9

Přesunout se můžeme k žebříčku nejúspěšnějších modelů, kterému nadále - a s velkým přehledem - kraluje Ford Fiesta. Za jeho zády se ovšem odehrála zajímavá škatulata, neboť vozy jako Fiat 500, Nissan Qashqai, Nissan Juke či BMW řady 1, jež v tabulce top 10 velmi často vídáme, tentokráte mezi nejlepší nepostoupily.

Místo toho si musí mnout ruce u Opelu, či spíše u Vauxhallu. Britská odnož koncernu General Motors má totiž v nejlepší desítce hned tři modely, z nichž pozornost si zaslouží zejména Insignia, která se do tabulky vrátila po poslední modernizaci. V dalších případech ale již žádné další anomálie nenajdeme, neboť své zástupce mají v žebříčku značky jako Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi a BMW.

10 nejprodávanějších modelů ve Velké Británii, únor 2014

1. Ford Fiesta - 4 415
2. Vauxhall/Opel Corsa - 3 138
3. Vauxhall/Opel Astra - 2 707
4. Ford Focus - 2 566
5. Volkswagen Golf - 1 628
6. Volkswagen Polo - 1 450
7. Mercedes-Benz třídy C - 1 231
8. Vauxhall/Opel Insignia - 1 164
9. Audi A3 - 1 148
10. BMW řady 3 - 1 085


Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 1 - Ford Fiesta nova sada 01Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 2 - Ford Fiesta nova sada 02Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 3 - Ford Fiesta nova sada 03
Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 4 - Ford Fiesta nova sada 04Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 5 - Ford Fiesta nova sada 05Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 6 - Ford Fiesta nova sada 06Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 7 - Ford Fiesta nova sada 07Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 8 - Ford Fiesta nova sada 08Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 9 - Ford Fiesta nova sada 09Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 10 - Ford Fiesta nova sada 10Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 11 - Ford Fiesta nova sada 11Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 12 - Ford Fiesta nova sada 12Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 13 - Ford Fiesta nova sada 13Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 14 - Ford Fiesta nova sada 14Prodeje aut Velká Británie, únor 2014: Fiesta stále v čele, benzin pokořil diesel - 15 - Ford Fiesta nova sada 15
Ford Fiesta je na britském trhu naprostým suverénem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.