Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Velká Británie, leden 2014: trh dále letí vzhůru, Škoda ještě víc
11.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrovní registrace opětovně zamířily vzhůru, stejně jako BMW. Všechny jeho modely ale kupodivu vypadly z top 10, jíž dominuje modrý ovál.
Britské království bylo v loňském roce jediným významným trhem, který si ve srovnání s předchozím obdobím polepšil každý měsíc. Tento trend zůstal nezměněn ani letos, kdy v lednu bylo prodáno 154 562 nových automobilů, tedy o 7,6 procenta více než loni. Ještě více je pak britský úspěch patrný ve chvíli, kdy začneme první letošní měsíc porovnávat se stejným obdobím roku 2012. Tehdy totiž bylo prodáno 128 853 nových vozů, o dvacet procent méně než letos.
Z daného množství se 51,4 procenta zákazníků rozhodlo pro diesel, přičemž na alternativní pohon připadá 1,8 % kupujících. Automobily osazené benzinovým motorem jsou tak kupodivu v menšině i v kolébce motorismu, za což bychom mohli vinit fleetové manažery - ti totiž letos v lednu nakupovali častěji než soukromníci. A jelikož vozové parky výrazně ovlivňují emise CO2, není výsledek překvapivý.
V rámci jednotlivých značek je pak již vše při starém, což platí také o samotných modelech. V čele obou žebříčků totiž najdeme modrý ovál, to se značným náskokem. Pokud však přijde řeč na procentuální růst, pak mnohem více stoupaly BMW (+26,2 %), Mazda (+30,7 %), Mitsubishi (+ 46 %), Seat (+35,8 %), nebo VW (+24,8 %). Čestné místo mezi nejvíce rostoucími značkami zaujímá i Škoda, která se výše posunula ještě rychleji než mateřský Volkswagen, o 25,6 %.
Lehce si polepšilo také Bentley, SsangYong, Infiniti či značky amerického GM, za skokana roku bychom ovšem měli vyhlásit rumunskou Dacii, která si připsala +367 procent. Je však třeba zmínit, že automobilka zahájila své operace na britském trhu právě před rokem, díky čemuž lepší srovnání budeme mít k dispozici až za pár měsíců.
Mezi „propadlíky“ pak evidujeme dnes již opravdu známé firmy - Chrysler a Alfu Romeo. K nim se pak kupodivu přidává i Honda, jejíž prodeje poklesly o 13,9 %. Zajímavý je ovšem obrat u Renaultu, který si v posledním čtvrtletí užíval spíše nárůstu - s lednem ale poklesl až za zmíněnou japonskou značku.
Nejprodávanější značky aut ve Velké Británii, leden 2014
1. Ford - 21 792
2. Vauxhall - 14 892
3. VW - 14 436
4. Audi - 10 747
5. Nissan - 8 799
6. BMW - 7 923
7. Mercedes-Benz - 7 792
8. Peugeot - 7 611
9. Toyota - 6 173
10. Citroën - 5 471
11. Hyundai - 5 064
12. Škoda - 5 059
13. Kia - 4 695
14. Land Rover - 4 384
15. Fiat - 4 223
16. Seat - 3 664
17. Honda - 3 206
18. Renault - 2 830
19. Mazda - 2 802
20. Volvo - 2 251
21. Mini - 2 019
22. Suzuki - 1 849
23. Dacia - 1 373
24. Jaguar - 1 093
25. Mitsubishi - 698
26. Chevrolet - 697
27. Lexus - 670
28. Porsche - 519
29. Alfa Romeo - 297
30. Smart - 288
31. Jeep - 201
32. Bentley - 155
33. MG - 138
34. Subaru - 128
35. Chrysler - 115
36. SsangYong - 94
37. Abarth - 83
38. Infiniti - 66
39. Maserati - 63
40. Aston Martin - 20
41. Lotus - 16
42. Perodua - 8
43. MIA - 5
44. Proton - 1
45. Ostatní britské značky - 68
46. Ostatní import - 54
Úspěch Fordu Fiesta mezi jednotlivými modely jsme již naznačili, přičemž záda tomuto hatchbacku kryje Focus na druhém místě. Své dva zástupce pak má v nejlepší desítce i Vauxhall, Volkswagen nebo Nissan, chybí ovšem BMW. A to je opravdu podivné, neboť za loňský rok se značce povedlo mezi deset nejprodávanějších vozů procpat řadu 1 i řadu 3. V únoru tak budou mít v Mnichově co dohánět.
Nejprodávanější modely aut ve Velké Británii, leden 2014
1. Ford Fiesta - 9 072
2. Ford Focus - 5 333
3. Vauxhall Corsa - 4 470
4. VW Golf - 4 390
5. VW Polo - 3 875
6. Vauxhall Astra - 3 399
7. Audi A3 - 3 130
8. Nissan Qashqai - 3 028
9. Nissan Juke - 2 704
10. Fiat 500 - 2 595
BMW řady 3 skončilo po loňském roce na sedmé příčce britské hitparády. Letos v lednu se však značka kupodivu nevešla ani mezi nejlepších deset modelů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB