Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Portugalsku, září 2012: úplné dno je na dosah
22.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
S dalšími zprávami o poklesech prodejů nových aut na jednotlivých evropských trzích vyvstává otázka, zda mohou padnout až k nule. Zjevně mohou.
Nebudeme tentokrát dlouze chodit kolem horké kaše. V Portugalsku, které aktuálně patří spolu s Irskem, Řeckem, Španělskem nebo Itálií k zemím nejvíce stiženým ekonomickým útlumem, se letos v září prodalo pouze 6 358 aut. To je o 30,9 procenta méně než loni, tento meziroční trend ale v plné nahotě neodhaluje to, jak moc se portugalský trh propadá.
V poslední době jsme psali třeba o Španělsku nebo o Itálii, kde se prodeje propadly procentuelně ještě více a jde také o mnohem větší a významnější trhy. Jenže v předchozích letech neklesaly tak, jako ten portugalský a teprve pohled z dlouhodobější perspektivy ukazuje v plné nahotě hloubku tamních potíží.
Považte, že v historicky nejúspěšnějších letech se v Portugalsku prodalo za rok až na 280 tisíc aut. Kdyby všechny měsíce v této zemi vykázaly podobné výsledky jako letošní září (a ony o moc lepší čísla nevykazují, i když o něco přece jen), činil by tamní roční odbyt jen něco přes 70 tisíc aut, čili pouhých 25 % někdejších maxim. A pokles trhu o tři čtvrtiny během relativně krátkého časového období (dekáda, dvě) je něco, co na nastíněnou otázku dává docela jasnou odpověď - prodeje skutečně mohou i při tak nízkých aktuálních číslech dále klesat natolik výrazně, že se nová auta také nemusejí prodávat skoro vůbec. Však ani současný stav, kdy se místo desítek tisíc aut za měsíc prodají pouhé jednotky, by před lety nikdo neoznačil za možný.
Podíváme-li se na výsledky konkrétních automobilek, pak je to tak či onak dohadování bídy s nouzí. Nejúspěšnější značkou byl v září v Portugalsku Volkswagen s 607 prodanými vozy, docela těsně následovaný Renaultem, Mercedesem, Peugeotem, BMW a Audi. Podobně jako ve Španělsku tak hubené měsíce proklatě vysoko vyhnaly pozici prémiových výrobců, však každé ze značek kompletní německé „prémiové trojky” by stačilo prodat nějakých 100 aut navíc a byla by na prvním místě.
Také meziroční srovnání odbytů dílčích značek ukazuje tento trend - v Portugalsku roste akorát BMW (+ 0,6 %) a Audi (+ 16 %), ostatní automobilky pak padají. Nejvíce Ford (- 58,3 %) a smutným hrdinou je znovu i Seat s poklesem přes 60 procent a ve výsledku pouze 141 prodanými vozy. Nic moc na zemi sousedící s jeho domovinou.
Více prozradí přehled nejúspěšnějších značek, tabulku nejlépe prodávaných modelů se snažíme zajistit a doplníme ji vzápětí.
Prakticky jedinou skutečně úspěšnou značkou bylo letos v září v Portugalsku Audi. Pomohla i nová A3.
Nejprodávanější značky aut v Portugalsku v září 2012
(pořadí, značka, počet prodaných vozů)
1. VW - 607
2. Renault - 563
3. Mercedes - 560
4. Peugeot - 555
5. BMW - 506
6. Audi - 471
7. Opel - 380
8. Ford - 334
9. Citroën - 300
10. Nissan - 268
11. Fiat - 232
12. Toyota - 228
13. Chevrolet - 166
14. Seat - 141
15. Hyundai - 138
16. Volvo - 121
17. Kia - 105
18. Smart - 105
19. Dacia - 97
20. Honda - 92
21. Skoda - 91
22. Mini - 87
23. Alfa Romeo - 49
24. Mitsubishi - 42
25. Mazda - 35
26. Porsche - 27
27. Land Rover - 23
28. Lancia - 15
29. Suzuki - 8
30. Jaguar - 5
31. Lexus - 3
32. Dodge - 2
33. Saab - 1
34. Ferrari - 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva