Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Německu, duben 2013: mírný nárůst pro celý trh, velký pro Jaguar
13.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V dubnu bylo u našich sousedů prodáno 284 444 nových vozů, o 3,8 % více než loni. Pro Brity je však růst 187procentní, špatně si nevede ani Subaru.
Vypadá to, že šňůra černých reportů zaměřených na prodeje nových automobilů končí. Tedy alespoň u našich západních sousedů, kde bylo v dubnu prodáno 284 444 nových vozů. To je o 3,8 procenta více než loni, což konečně signalizuje alespoň drobné oživení trhu. Rozložení sil v rámci segmentů je pak pro změnu ukazatelem soudobé poptávky - více než 25 procent modelů spadá mezi kompakty. Nepřekvapí proto, že Golf VII je nadále číslem jedna v žebříčku modelů, zatímco Volkswagen dominuje celkovým prodejům.
O poznání výše jsme však zdvihli obočí při pohledu na meziroční srovnání růstu jednotlivých značek, neboť Jaguar si oproti loňsku polepšil o neuvěřitelných 187 %. V rámci kusů (463) to samozřejmě již takové hausnumero není, přesto vzestupný (a hlavně kontinuální) růst britské automobilce upřít nemůžeme. To platí i o Subaru, které v dubnu prodalo 1 179 nových vozů, o 127,9 procenta více než loni. Za tím ovšem stojí jejich dostupnost, jelikož loni výrobu ovlivnilo tragické tsunami.
Vedení VW pak dozajista nebude mít radost jen z vlastních prodejů, ale také z meziročního srovnání Seatu. Registrace španělských vozů se totiž povedlo navýšit o 67,9 % (na 7 589 kusů), z čehož menší půlka (2 983 kusů) připadá na Ibizu, špatně si ale nevede ani Leon (1 927 kusů). Chmurné myšlenky naopak nadále obestírají italské značky Alfa Romeo (-49,5 %) a Lancia (-62,3 %), kterým „šlapou na paty“ francouzský Peugeot (-22,5 %) a Citroën (-16,7 %).
Francouzské značky jsou tak v žebříčku zemí původu předstiženy i těmi japonskými (19 816 vozů versus 22 695 vozů), dominantní je ovšem obliba domácí produkce (186 664 vozů). Jak ovšem všichni dobře víme, toto srovnání neodpovídá pravdě, neboť s ohledem na co nejnižší výrobní náklady se řada německých vozů vyrábí mimo svou domovinu, přestože následně do prodeje dorazí s visačkou Made in Germany (to se ovšem děje i v ČR, viz níže).
Mnohem přesnější je srovnání modelů dle hnacího ústrojí, které nadále prokazuje oblibu benzinu, pro nějž se rozhodlo 148 794 zákazníků (tedy 52,4 procenta). Na druhém místě jsou samozřejmě diesely (131 547 nových vozů), poté ale již následuje výrazný odskok směrem k alternativám. Prim mezi nimi hrají hybridy (1 960 ks), za něž se řadí vozy na CNG (728 ks), na LPG (649 ks), elektromobily (476) a plug-in hybridy (105 ks).
Nejprodávanější značky aut na německém trhu v dubnu 2013
(značka, počet prodaných kusů)
01. VW - 63 670
02. Mercedes-Benz - 27 262
03. Audi - 26 263
04. BMW - 20 863
05. Opel - 20 302
06. Ford - 19 428
07. Škoda - 12 750
08. Renault - 9 556
09. Hyundai - 8 465
10. Seat - 7 589
11. Fiat - 7 584
12. Toyota - 6 634
13. Peugeot - 5 708
14. Kia - 5 388
15. Dacia - 4 635
16. Citroën - 4 494
17. Nissan - 3 851
18. Mini - 3 080
19. Smart - 3 050
20. Mazda - 2 811
21. Chevrolet - 2 806
22. Volvo - 2 737
23. Suzuki - 2 726
24. Mitsubishi - 2 663
25. Honda - 2 544
26. Porsche - 2 275
27. Subaru - 1 179
28. Land Rover - 1 174
29. Jeep - 517
30. Jaguar - 463
31. Alfa Romeo - 325
32. Infiniti - 144
33. Lancia - 126
34. Lexus - 125
35. Ferrari - 99
36. Lada - 98
37. SsangYong - 65
38. Aston Martin - 41
39. Bentley - 37
40. Maserati - 35
41. Chrysler - 24
42. Lamborghini - 24
43. Alpina - 19
44. Morgan - 18
45. Rolls-Royce - 15
46. Dodge - 13
47. Wiesmann - 13
48. Cadillac - 11
49. Lotus - 4
50. Maybach - 1
Britské automobilce Jaguar se povedlo meziročně navýšit prodeje o neuvěřitelných 187 %
Pokud se vrátíme k jednotlivým modelům, pak musíme ještě jednou vyzdvihnout úspěch VW Group. Golf totiž společně s Jettou opanoval první místo (23 028 registrací), přičemž na pódiu mu záda kryje druhé Polo (7 757 nových vozů) a třetí Passat (6 818 kusů). A aby toho nebylo málo, najdeme na čtvrtém místě Audi A3 (6 667 ks), na šestém Tiguan (5 392 ks) a na osmém A4 (5 246 ks). Jedinými modely, které hegemonii Volkswagenu narušily a dostaly se do Top 10, jsou tak BMW řady 3 a řady 1 a Mercedes-Benz třídy E a třídy C.
Z dalších pozic by nás určitě mělo zajímat jednadvacáté a dvaadvacáté místo, na nichž figurují Škoda Octavia (3 684 prodaných vozů) a Fabia (3 285 kusů), či devětadvacátý „důkaz místo slibů“. Tedy Hyundai i30 (2 320 registrací), který je sice vozem korejským, ovšem který česká veřejnost díky chytrému marketingu a výrobě v Nošovicích vnímá nezřídka jako domácí.
Nejprodávanější modely aut na německém trhu v březnu 2013
(značka, model, počet prodaných kusů)
01. VW Golf/Jetta - 23 028
02. VW Polo - 7 757
03. VW Passat - 6 818
04. Audi A3 - 6 667
05. BMW řady 3 - 6 452
06. VW Tiguan - 5 392
07. BMW řady 1 - 5 252
08. Audi A4 - 5 246
09. Mercedes-Benz třídy E - 5 150
10. Mercedes-Benz třídy C - 4 938
11. Opel Astra - 4 821
12. VW up! - 4 743
13. Mercedes-Benz třídy B - 4 714
14. Ford Fiesta - 4 625
15. Mercedes-Benz třídy A - 4 582
16. Opel Corsa - 4 375
17. VW Touran - 4 243
18. Ford Focus - 4 186
19. Audi A6 - 4 031
20. BMW řady 5 - 4 013
21. Škoda Octavia - 3 684
22. Škoda Fabia - 3 285
23. Smart ForTwo - 3 050
24. Seat Ibiza - 2 983
25. Opel Mokka - 2 850
26. Renault Clio - 2 615
27. Fiat 500/500L - 2 545
28. Audi A1 - 2 518
29. Hyundai i30 - 2 320
30. Audi Q3 - 2 314
31. Ford B-Max - 2 291
32. Opel Adam - 2 281
33. Renault Twingo - 2 151
34. Dacia Sandero - 2 139
35. Audi Q5 - 2 087
36. Renault Mégane - 2 017
37. Audi A5 - 1 999
38. Peugeot 208 - 1 978
39. Opel Zafira - 1 969
40. Seat Leon - 1 927
Nový VW Golf jsme podrobili zevrubnému testu, na jehož konci čekalo pozitivní hodnocení. Není proto šokující, že ve své domovině se vůz v dubnu prodával lépe než konkurenční Hyundai i30 nebo taková Škoda Octavia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva