Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, září 2016: padl absolutní rekord, Alfa konečně rostla
17.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Takřka 1,5 milionu registrací představuje nejlepší záři v historii. Italové si polepšili o 38,8 procenta, ještě úspěšnější byl ale Jaguar.
Měsíc se s měsícem sešel, načež tu opětovně máme prodeje nových aut na evropských trzích. Ve srovnání s loňským rokem vzrostly o 7,2 procenta na 1 455 180 kusů, což je absolutní rekord pro dané období. Vůbec poprvé od příchodu globální krize v roce 2007 překonaly laťku nastavenou v minulosti, což bude pro automobilky jistě nemalý stimul. Je samozřejmě otázkou, jak se situace bude vyvíjet i nadále, nicméně prozatímní prognózy jsou až do konce roku pozitivně laděné.
Budoucnost ale nyní necháme stranou, místo toho se budeme soustředit na minulost, tedy na září. K růstu přispěly všechny hlavní trhy, byť třeba v Francii (+2,5 %) či Velké Británii (+1,6 %) vzestup není až tak razantní. O poznání lépe ovšem bylo v Německu (+9,4 %) a především v Itálii (+17,4 %) a Španělsku (+13,9 %). Dvouciferný růst je spojen i s celou řadou dalších zemí včetně České republiky (+10,5 %).
Ještě než se přesuneme za jednotlivými značkami, zmíníme vývoj za celý letošní rok. Opět to budou jen pozitivní slova, neboť registrace jsou nahoře o 8 procent, což představuje 11 243 263 prodaných vozů. Znovu je to Itálie, která vládne procentuálnímu vzestupu (+17,4 %), nejvíce nových aut - takřka čtvrtina z celkového počtu - pak bylo registrováno v Německu, jehož růst byl od začátku ledna do konce září 6,1procentní.
Nyní se již můžeme podívat na výsledky jednotlivých výrobců. K oslavě není důvod u koncernu PSA, klesl Peugeot (-1 %), Citroën (-10,2 %) i luxusní DS (-15 %). Kromě toho si pohoršil ještě Ford (-0,9 %), Nissan (-2,2 %), Volvo (-0,8 %), Mazda (-0,2 %), Mitsubishi (-8,6 %) či Seat (-0,4 %) jako jediná z koncernových značek.
V případě Volkswagenu (+3,3 %), Audi (+8,3 %), Škody (+8,5 %) nebo Porsche (+9,1 %) vidíme růst, což platí také o Renaultu (+19,1 %), Dacii (+17,6 %) a mnoha dalších automobilkách. Mezi ně patří - pro někoho možná překvapivě - také všechny značky italsko-amerického koncernu FCA včetně Alfy Romeo.
Zajímalo by nás, jak se na daném výsledku (+38,8 %) podílí nová Giulia, dosud totiž její registrace nebyly zrovna oslňující. V srpnu se totiž na evropských trzích prodalo jen 752 exemplářů, tedy o čtvrtinu méně než v červenci. Kromě toho celkové prodeje značky činí 6 788 aut, což není zrovna číslo, jenž by Alfu spasilo. Čerta na zeď ale nemalujeme.
V prémiovém segmentu skončilo Audi co do počtu prodaných aut i procentuálního růstu na třetím místě za BMW (+10,5 %), tak Mercedesem (+17,9 %). Ten ze souboje vychází nejlépe, byť v rámci dosavadních letošních registrací mu zatím patří druhé místo za tentokráte prvním Audi. Rozdíl ale již není velký.
Šampaňské pak musí téct proudem u Jaguaru, neboť v září bylo prodáno 9 640 nových aut, tedy o 42,3 procenta více než loni. Mnohem podstatnější je ovšem fakt, že registrace z devátého měsíce jsou rovnou pětinou všech celoročních prodejů značky. Ta je přitom největším skokanem jak samotného září, tak dosavadního roku (+74,7 %).
![Prodeje aut v Evropě, září 2016: padl absolutní rekord, Alfa konečně rostla - 1 - Prodeje EU 9-2016 lepsi 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Prodeje aut v Evropě, září 2016: padl absolutní rekord, Alfa konečně rostla - 2 - Prodeje EU 9-2016 lepsi 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Prodeje aut v Evropě, září 2016: padl absolutní rekord, Alfa konečně rostla - 3 - Prodeje EU 9-2016 lepsi 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Prodeje aut v Evropě, září 2016: padl absolutní rekord, Alfa konečně rostla - 4 - Prodeje EU 9-2016 lepsi 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
V září došlo k prolomení historických rekordů...
...mezi značkami rostla i Alfa Romeo. Zatím je však sporné, nakolik daný výsledek ovlivnila nová Giulia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
dnesNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nejčtenější články
Kdysi jedno z nejošklivějších aut vyráží sebrat zákazníky Škodě Kodiaq jako krasavec. S jeho cenami to může mít snadné
13.1.2025Porsche nafouklo nabídku elektrických modelů o 100 %, jejich celkové prodeje ale o 4 % klesly, je to další fiasko
13.1.2025Nová Dacia Sandero zůstane sama sebou. Nepřijde o spalovací motory a nezmění typ karoserie, prozradil šéfdesignér
13.1.2025Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat
13.1.2025Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá
13.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva