Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, září 2015: jak změnila poměry kauza Dieselgate?
16.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW Group má v září takřka čtvrtinový podíl na celkových registracích a jeho hlavní značky výrazně rostly. A změnu nelze očekávat ani v říjnu.
Na prodejní výsledky za měsíc září jsme byli opravdu zvědavi. Otisknout se do nich totiž již mohla kauza Dieselgate, která naplno propukla 18. září. Zpočátku však pouze v Americe, teprve po pár dnech se skandál přesunul také na půdu evropského kontinentu. Od počátku ale tvrdíme, že zákazníkům, zejména pak samotného Volkswagenu, může být celá aféra ukradená a zdá se, že sami neuvažují jinak. K žádnému nečekanému výkyvu tedy nedošlo a již pětadvacátý měsíc v řadě můžeme informovat o lepším stavu než v předchozím období s automobilkami koncernu VW v čele.
Abychom jen tak zbůhdarma nekonstatlvali očekávané, přesuneme se rovnou ke konkrétním číslům. Tak tedy, v září 2015 bylo v Evropské unii prodáno 1 356 868 nových vozů, tedy o 9,8 procenta více než loni. Existují přitom pouze dva trhy, kde bylo hůře než v předcházejícím období, a těmi jsou Estonsko, které si pohoršilo o 1,7 procenta, a Lucembursko, kde registrace klesly o 5,8 %. Ve všech ostatních případech můžeme zaznamenat růst, který byl v řadě zemí dokonce dvouciferný.
Mezi trhy, které rostly opravdu významnou měrou patří třeba Česká republika (+14,5 %), Dánsko (+23,6 %), Irsko (+22,5 %), Kypr (+43,6 %), Litva (+20,8 %), Lotyšsko (+19,9 %), Maďarsko (+14,4 %), Nizozemí (+18,4 %), Polsko (+15,7 %), Portugalsko (+30,1 %), Slovensko (+11,2 %), Španělsko (+22,5 %) či Švédsko (+13,4 %). Pokaždé však šlo o země, které se na celkových prodejích podílí menší měrou.
Pozadu ovšem nezůstaly ani hlavní evropské trhy, tedy Francie (+9,1 %), Itálie (+17,2 %), Německo (+4,8) a Velká Británie (+8,6 %). Ostrovní království bylo navíc v září co do počtu prodaných kusů největší evropskou baštou, neboť tamní registrace poskočily téměř na půl milionu kusů. V prozatímním letošním měřítku (bráno od ledna do září) je však vedoucím trhem Německo, kde bylo prodáno již více než 2,4 milionu nových aut.
Přesunout se můžeme k jednotlivým značkám, kde prim i nadále hraje koncern VW Group, který se na celkových zářijových prodejích podílí prakticky z jedné třetiny. Růstu se přitom dočkaly všechny hlavní sdružené značky od Audi přes Seat a Škodu až po Volkswagen, a to včetně Porsche. Je tedy evidentní, že zmiňovaný skandál se na prodejích neprojevil a neočekáváme naplno, že by tomu v říjnu mělo být jinak - zprávy od automobilek ničemu takovému nenasvědčují.
Příliv klientů konkurenc by přitom ocenily hlavně francouzské automobilky Citroën, Peugeot a Renault, v jejichž případě můžeme sice rovněž evidovat růst, nicméně ne tak výrazný jako třeba u Italů.
U Fiatu naopak mohou začít s víkendovými oslavami, neboť tato značka si polepšila o 15 procent, Jeep pak rostl dokonce 136,7procentní měrou. U takové Alfy Romeo se ale nadále čeká na nové modely, u Lancie zjevně již jen dealeři vyprodávají sklady. To ale rozhodně není případ takového Smartu, který je v pořadí druhým největším „skokanem měsíce“ s nárůstem 126,6 procent.
Nemalý skok má za sebou i Jaguar (+68,3 procenta), s vcelku výrazným propadem se ale naopak musí potýkat Mitsubishi (-12,3 %). A samozřejmě také Chevrolet (-81,3 %), v jehož případě byl ovšem tento stav s ohledem na odchod z Evropy logický. Tím ale dnes končíme, více si k celoevropským prodejům řekneme zase za měsíc.
Evropské trhy rostly v září již pětadvacátý měsíc v řadě. V říjnu ale nejspíše bude díky kauze Dieselgate tomuto úspěchu konec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva