Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, říjen 2013: Octavia poprvé mezi pěti nejprodávanějšími
19.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco trh šel desátý letošní měsíc nahoru o 4,7 procenta, Škoda získala téměř 24 %. Octavia je pak oproti loňsku nahoře o extrémních 46 procent.
V rámci reportů o prodejích nových automobilů zůstáváme vždy nezávislými komentátory, dnes ovšem musíme učinit výjimku a věnovat se především jedné konkrétní značce. Jde o tuzemskou Škodu, které se desátý letošní měsíc povedl opravdu husarský kousek. Mladoboleslavský výrobce totiž mezi značkami zaujmul desátou pozici jen s menší ztrátou na BMW a Mercedes-Benz. Oproti loňskému roku si tak automobilka polepšila o neskutečných 23,7 %.
Ještě působivější jsou ovšem výsledky mezi jednotlivými modely. Týkají se především Škody Octavia, která je dlouhodobě tuzemskou jedničkou. V historii se již dostala dvakrát mezi 10 neprodávanějších modelů, což je velký úspěch. Ten však bledne v porovnání s říjnovými výsledky, podle kterých je třetí generace liftbacku a kombíku dokonce pátým nejprodávanějším modelem Evropy. Meziročně si přitom vůz polepšil o 46 %.
Této bilance se značce povedlo dosáhnout v období, které se sice rovněž vyznačuje oproti loňskému roku růstem, ovšem nikoliv natolik extrémním. Celkové prodeje na evropských trzích totiž poskočily o 4,7 procenta na 1 004 935 exemplářů. Oproti září zde přitom již neevidujeme bonusový pracovní den, díky čemuž jdou veškeré výmluvy stranou. Celkové výsledky roku 2013 jsou však meziročně nadále nižší, a to o 3,1 procenta.
Zajímavé jsou rovněž výsledky v rámci jednotlivých trhů. Ačkoliv totiž Škoda zabodovala, Česká republika na tom již tak dobře není. V říjnu se totiž registrace propadly o 3,9 procenta, celkem za deset měsíců letošního roku jsou pak prodeje dole o 7,8 %. Je tak zřejmé, že tuzemská značka roste hlavně v zahraničí než v domácím prostředí.
Česko je přitom jednou z mála zemí, kde předchozí měsíc šly prodeje dolů. Další propady lze totiž evidovat pouze v Belgii (-5,6 %), Řecku (-2,7 %), Itálii (-5,6 %), Rumunsku (-17,5 %) a na Islandu (-10 %) a Kypru (-34,1 %). Všechny ostatní země ale již přispěly k celkovému růstu, přičemž vyzdvihnout můžeme hlavně Nizozemsko (+37,4 %), Slovensko (+37,6 %) a Španělsko (+34,4 %).
V rámci značek pak kromě mladoboleslavské automobilky můžeme rovněž pozitivně referovat také o prakticky všech zúčastněných. Růstu se totiž dočkal i takový Peugeot, který si připsal 1,5 procenta. Dobře pak bylo i u Renaultu (+14,1 %), Dacie (+16,8 %), Seatu (+15,1 %), Toyoty (+16,5 %) nebo Lexusu (+29,9 %), opravdovým skokanem je ovšem Mazda (+59 %).
Negativa jsou tak víceméně spojována s italským koncernem Fiat, kde ztrácí jak hlavní značka (-3,3 %), tak i Lancia (-12,3 %) a Alfa Romeo (-33,9 %). Tím můžeme dnešní report uzavřít, přičemž velmi zajímat nás budou výsledky posledních dvou měsíců letošního roku. Potvrdit totiž mohou sny mnoha analytiků, podle kterých se trhy alespoň na delší dobu (když už ne natrvalo) vracejí do černých čísel.
Škoda si v říjnu připsala necelých 24 procent. Jak však naznačují výsledky z českého trhu, k nárůstu prodejů došlo především v zahraničí
Škoda Octavia je poprvé v historii pátým nejprodávanějším modelem Evropy
Zdroj: ACEA, JATO Dynamics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před hodinou - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 3 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 4 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 6 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva