Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, listopad 2013: lehký růst, přesto jedna z nejhorších bilancí
17.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Menší počet pracovních dnů než loni přinesl zlepšení prodejů pouze o 1,2 procenta. Český trh patří mezi ty plodnější státy, radost mají i ve Škodovce.
Po včerejším lehkém francouzském předkrmu zde dnes máme hlavní chod, tedy údaje o prodejích nových vozů v rámci celé Evropy. S nimi již můžeme automobilkám naservírovat trochu optimizmu, neboť ve srovnání s loňským rokem narostly registrace o 1,2 procenta. A to navzdory menšímu počtu pracovních dnů, na který se „vymlouvali“ v zemi galského kohouta. Na druhou stranu je však 938 021 prodaných kusů třetím nejnižším výsledkem, jakého kdy bylo v rámci listopadu dosaženo. Horší stav panoval jen loni a v roce 2008.
I přes již tříměsíční růst v kuse je rovněž zřejmé, že ztráty především z prvního pololetí letošního roku nebudou v celkové bilanci vykompenzovány. Od ledna do listopadu totiž bylo prodáno 10 945 360 nových vozů, což meziročně představuje propad o 2,7 procenta. Můžeme tak rovnou předpokládat, že celkové letošní výsledky budou nižší než loni, kdy bylo za dvanáct měsíců prodáno 12 053 904 vozů. Aby totiž tento stav byl překonán, musely by prosincové registrace překročit 1,2 milionu kusů. A to by byl vánoční zázrak.
Od prognóz se ale vraťme k realitě, která byla růžová ve Velké Británii (+7 %), Španělsku (+15,1 %), Řecku (+31,2 %), Portugalsku (+23,1 %), Holandsku (+34,3 %) nebo České republice (+3,5 %). Než však začnete jásat nad oživením tuzemské ekonomiky, musíme opět zdůraznit celkové výsledky od ledna do listopadu. A ty jsou oproti loňsku dole o 6,8 procenta. ČR ovšem není jedinou zemí s horší meziroční bilancí, v takové zemi tulipánů totiž evidují dokonce 21,7procentní propad.
V rámci samotného měsíce listopadu jsou pak zeměmi s horší bilancí kupříkladu v úvodu zmiňovaná Francie (-4 %), Itálie (-4,5 %) a Německo (-2 %). Tedy v podstatě hlavní trhy. Zajímavé přitom je, že ani jeden z nich nemůže listopadový propad kompenzovat lepší bilancí v rámci jedenáctiměsíčních registrací. Na všech třech trzích totiž došlo k propadu, a to o 7,1 procenta, respektive o 4,9 a 7,7 procenta.
Co se samotných značek týče, zde již panuje o poznání příznivější situace. Do plusu se totiž v listopadu dostaly automobilky jako Dacia (+31,1 %), Lexus (+32 %), Mazda (+35,3 %), Mitsubishi (+64,6 %), Smart (+13,3 %), Suzuki (+18,5 %) nebo tuzemská Škoda (+18,1 %). Pro tu je přitom příznivý celý letošní rok, neboť oproti loňsku narostly celkové prodeje o 2,7 procenta. Zvětšil se tak i podíl na trhu.
Propadlíky asi již znáte, na jistotu za nimi můžeme zamířit do takové Itálie. V případě francouzských značek ovšem situace již není tak tragická jako v předchozích měsících. Peugeot si totiž v listopadu připsal o 1,3 procenta prodaných vozů více než loni a Renault o 3,5 %. Špatné výsledky tak evidujeme jen u Citroënu (-4,2 %), z Italů pak jak u Alfy Romeo (-18,5 %), tak u Fiatu (-3,4 %) nebo Lancie (-13,5 %).
Tím se s letošními reporty zaměřenými na evropské prodeje zřejmě loučíme, oficiální výsledky z prosince a celého roku 2013 budou známy až v druhé půli ledna. Je však dost možné, že nějaký náznak dorazí ještě před Silvestrem. Jak jsme si ale zaspekulovali výše, v rámci celého kontinentu budeme spíše připíjet kalichem hořkosti než radosti.
Listopadové prodeje byly stejně jako ty říjnové a zářiové vyšší než loni. Propad především v prvním pololetí ale vykompenzovat nezvládají
Škoda Octavia se v říjnu poprvé dostala mezi pět nejprodávanějších modelů Evropy. Obdobného úspěchu by mohla dosáhnout i v listopadu, konkrétní výsledky však prozatím nejsou k dispozici
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva