Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo
22.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mercedes již zkouší prodeje aut online, Volvo tak prodalo na 2 tisíce drahých XC90 za dva dny. Tyto značky nicméně nechtějí showroomy úplně odstavit.
Internetové prodeje aut lákají čím dál více automobilek, jak ukazují informace z různých koutů Evropy. Po vzoru Hyundaie a jeho e-shopu s auty Rockar chtějí určitou část prodejů svých aut přemístit na internet, a to z různých důvodů. Cena nicméně není tím hlavním; mezi nejpodstatnější výhody takového způsobu nakupování aut má patřit fakt, že se vyhnete interakci s prodejci a smlouvání o ceně.
Lze namítnout, že testovací jízda je velmi důležitá a pro tu je potřeba showroom skutečně navštívit. Je to námitka zcela relevantní - jinak, než že se do auta fyzicky posadíte, nezjistíte, jestli je vám sedačka pohodlná či nikoliv, jestli vidíte na budíky apod. Podle Andrewa Tongua z firmy ICDP, zabývající se výzkumem automobilového trhu, je však fyzické osahání si auta před tím, než ho člověk koupí, pro současné potenciální zákazníky čím dál méně důležitá. „Spousta lidí dnes měsíčně utratí víc za televizi a internet než za splátku auta,” uvedl.
Automobilky nicméně nejsou úplně nakloněné kompletnímu odstranění dealerství z procesu prodeje auta. Například Volvo nebo Mercedes-Benz chtějí prodávat auta i po internetu, ale nemá to být jediný způsob, jak si nové auto těchto značek pořídit. Například Volvo zjistilo, že zhruba polovina zákazníků by alespoň uvažovala o tom, koupit si auto kompletně na internetu.
Existuje velmi dobrý příklad: nová XC90 First Edition, která čítala 1 927 kusů a prodávala se jen po internetu, byla vyprodána za 47 hodin, a to aniž by v ní někdo ze zákazníků fyzicky seděl. Přitom to byly exempláře nacpané výbavou a s cenou 2,47 milionu korun za kus, tedy nic levného.
Právě Volvo chce mít v roce 2016 na internetu k přímé objednávce, nazvané automobilkou „e-order”, celou svou nabídku. Neuvádí nicméně, zda bude tento způsob prodejů dostupný všem trhům, kde Volvo působí. Podle Alaina Vissera, člena představenstva automobilky Volvo pro prodeje, je hlavním důvodem, proč lidé chtějí kupovat auta na internetu, fakt, že se vyhnou jednáním s prodejci. Cena až tak důležitá prý není.
Na nižší cenu při internetových prodejích necílí ani Mercedes, jak uvádí Ola Källenius, člen představenstva Daimleru pro prodeje aut značky Mercedes-Benz. Testuje přitom internetové prodeje na dvou místech Evropy: v německém Hamburku a polské Varšavě. „Někteří zákazníci, ale není jich zatím mnoho, si koupí auto kompletně po internetu,” říká Källenius.
„Mohli bychom toto číslo zvýšit, kdybychom snížili internetové ceny, ale to nechceme udělat. Jednou ze zkušeností nakupování na internetu je, že tam většinou najdete nejnižší cenu - ale ne v našem případě. Nechceme nahradit dealery nebo měnit cenovou dynamiku. Chceme z internetu udělat snazší způsob nákupu auta a to zatím funguje,” vysvětlil dále. Názory značek Audi a BMW jsou podobné, také si myslí, že internetové prodeje budou fungovat spíš jako doplňek klasických showroomů, ne jako jejich náhrada.
Konkrétní internetový showroom, kterým je onen „e-shop s auty” Hyundai Rockar, nicméně nemusí být příklad vhodný následování, a to zejména pro fakt, že Britové dle průzkumu Cap Gemini jsou kupování auta po internetu nakloněni ze všech zkoumaných národů nejméně. Umístit dealerství do obchodního centra nicméně není špatný nápad, protože tudy denně prochází tisíce lidí.






























Prvních 1 927 kusů Volva XC90 se prodalo za 47 hodin jen po internetu (ilustrační foto)
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 6 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva