Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo

Mercedes již zkouší prodeje aut online, Volvo tak prodalo na 2 tisíce drahých XC90 za dva dny. Tyto značky nicméně nechtějí showroomy úplně odstavit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo

22.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes již zkouší prodeje aut online, Volvo tak prodalo na 2 tisíce drahých XC90 za dva dny. Tyto značky nicméně nechtějí showroomy úplně odstavit.

Internetové prodeje aut lákají čím dál více automobilek, jak ukazují informace z různých koutů Evropy. Po vzoru Hyundaie a jeho e-shopu s auty Rockar chtějí určitou část prodejů svých aut přemístit na internet, a to z různých důvodů. Cena nicméně není tím hlavním; mezi nejpodstatnější výhody takového způsobu nakupování aut má patřit fakt, že se vyhnete interakci s prodejci a smlouvání o ceně.

Lze namítnout, že testovací jízda je velmi důležitá a pro tu je potřeba showroom skutečně navštívit. Je to námitka zcela relevantní - jinak, než že se do auta fyzicky posadíte, nezjistíte, jestli je vám sedačka pohodlná či nikoliv, jestli vidíte na budíky apod. Podle Andrewa Tongua z firmy ICDP, zabývající se výzkumem automobilového trhu, je však fyzické osahání si auta před tím, než ho člověk koupí, pro současné potenciální zákazníky čím dál méně důležitá. „Spousta lidí dnes měsíčně utratí víc za televizi a internet než za splátku auta,” uvedl.

Automobilky nicméně nejsou úplně nakloněné kompletnímu odstranění dealerství z procesu prodeje auta. Například Volvo nebo Mercedes-Benz chtějí prodávat auta i po internetu, ale nemá to být jediný způsob, jak si nové auto těchto značek pořídit. Například Volvo zjistilo, že zhruba polovina zákazníků by alespoň uvažovala o tom, koupit si auto kompletně na internetu.

Existuje velmi dobrý příklad: nová XC90 First Edition, která čítala 1 927 kusů a prodávala se jen po internetu, byla vyprodána za 47 hodin, a to aniž by v ní někdo ze zákazníků fyzicky seděl. Přitom to byly exempláře nacpané výbavou a s cenou 2,47 milionu korun za kus, tedy nic levného.

Právě Volvo chce mít v roce 2016 na internetu k přímé objednávce, nazvané automobilkou „e-order”, celou svou nabídku. Neuvádí nicméně, zda bude tento způsob prodejů dostupný všem trhům, kde Volvo působí. Podle Alaina Vissera, člena představenstva automobilky Volvo pro prodeje, je hlavním důvodem, proč lidé chtějí kupovat auta na internetu, fakt, že se vyhnou jednáním s prodejci. Cena až tak důležitá prý není.

Na nižší cenu při internetových prodejích necílí ani Mercedes, jak uvádí Ola Källenius, člen představenstva Daimleru pro prodeje aut značky Mercedes-Benz. Testuje přitom internetové prodeje na dvou místech Evropy: v německém Hamburku a polské Varšavě. „Někteří zákazníci, ale není jich zatím mnoho, si koupí auto kompletně po internetu,” říká Källenius.

„Mohli bychom toto číslo zvýšit, kdybychom snížili internetové ceny, ale to nechceme udělat. Jednou ze zkušeností nakupování na internetu je, že tam většinou najdete nejnižší cenu - ale ne v našem případě. Nechceme nahradit dealery nebo měnit cenovou dynamiku. Chceme z internetu udělat snazší způsob nákupu auta a to zatím funguje,” vysvětlil dále. Názory značek Audi a BMW jsou podobné, také si myslí, že internetové prodeje budou fungovat spíš jako doplňek klasických showroomů, ne jako jejich náhrada.

Konkrétní internetový showroom, kterým je onen „e-shop s auty” Hyundai Rockar, nicméně nemusí být příklad vhodný následování, a to zejména pro fakt, že Britové dle průzkumu Cap Gemini jsou kupování auta po internetu nakloněni ze všech zkoumaných národů nejméně. Umístit dealerství do obchodního centra nicméně není špatný nápad, protože tudy denně prochází tisíce lidí.


Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 1 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 23Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 2 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 24Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 3 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 25Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 4 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 26Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 5 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 27Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 6 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 28Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 7 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 29Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 8 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 30Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 9 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 31Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 10 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 32Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 11 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 33Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 12 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 34Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 13 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 35Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 14 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 36Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 15 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 37Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 16 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 38Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 17 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 39Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 18 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 40Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 19 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 41Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 20 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 42Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 21 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 43Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 22 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 44Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 23 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 45Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 24 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 46Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 25 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 47Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 26 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 48Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 27 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 49Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 28 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 50Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 29 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 51Prodeje aut po internetu lákají další výrobce, přidává se i Mercedes a Volvo - 30 - Volvo XC90 2015 zive foto dalsi 52
Prvních 1 927 kusů Volva XC90 se prodalo za 47 hodin jen po internetu (ilustrační foto)

Zdroj: Auto News

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.