Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Německo, srpen 2013: trh jde dolů, diesely též, BMW 3 ohrožuje Passat
16.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Největší evropský trh se propadl o 5,5 procenta. Pozitivní vývoj ale evidujeme u benzinových modelů.
Minulý týden jsme vám přinesli slova Carlose Ghosna, podle něhož analytici Renaultu předpovídají evropským trhů ve zbytku letošního roku jen samá pozitiva. Vyřčena byla v září, a tak jejich platnost zatím nemůžeme vyloučit, výsledky z letošního srpna ale obrat stále nenaznačují. Francie se totiž propadla na historické minimum a dobře není ani v Německu. Největší evropský trh totiž meziročně hlásí pokles o 5,5 procenta, což představuje registrace v počtu - na německé poměry - jen 214 044 automobilů.
Pokud navíc tento výsledek zasadíme do stávající letošní bilance, pak u našich sousedů evidují celkový propad o 7 procent na 1,97 milionu prodaných vozů. Daný trend se přitom nepovedlo zvrátit ani v červenci, kdy měl pozitivní vývoj na svědomí jeden pracovní den navíc (opět srovnání s loňským rokem). Němečtí analytici proto na rozdíl od francouzských sdílejí spíše pesimismus, když naznačují, že letos bychom se žádného obratu do černých čísel neměli dočkat.
Jedna zásadní věc se ovšem v Německu změnila, a to poměr mezi automobily vybavenými diesely a benzinovými motory. Ve prospěch druhých se vyslovilo 51,7 % kupujících, zatímco po „naftožroutech“ sáhlo jen 46,6 % lidí. Enormní nárůst (+ 76 %) pak můžeme zaznamenat u elektromobilů. Slovo „enormní“ je však třeba dát si do kontextu s absolutními čísly, neboť prodáno bylo jen 435 vozů. Připomeňme přitom, že elektřinou poháněných vozů má v Německu brzy jezdit milion. O něco lépe jsou na tom hybridy, kde nárůst o 10 % představuje 2 210 prodaných vozů.
V rámci jednotlivých značek pak asi nepřekvapí, že v čele žebříčku najdeme Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi a BMW, za nimiž následuje Opel, Ford a Škoda. Ty sice mají na svědomí největší prodané objemy, ovšem s jedinou výjimkou rozhodně ne nejlepší meziroční růst. Ten evidujeme u Jaguaru (+86,7 %), Mini (+32,2 %), Mazdy (+31,2 %), Seatu (+11,8 %) a zmiňované výjimky, kterou je BMW (+11,6 %).
Překvapeni nejsme ani u seznamu největších „propadlíků“. Již tradičně totiž mezi ně patří Alfa Romeo (-40,1 %), Citroën (-25,7 %) a Peugeot (-27 %). Nově se k nim pak přidávají Smart (-42,6 %), Volvo (-27,9 %) či Suzuki (-25,2 %). Italská automobilka je na tom ovšem nejhůře, neboť registrace v srpnu činily pouhých 291 kusů. To je pro srovnání méně než třeba u výše zmíněného Jaguaru, který prodal 323 vozů.
Prodeje jednotlivých značek v Německu, srpen 2013
1. VW - 39 923
2. Mercedes-Benz - 22 391
3. Audi - 21 623
4. BMW - 17 538
5. Opel - 13 839
6. Ford - 13 454
7. Škoda - 10 802
8. Renault - 7 687
9. Hyundai - 7 436
10. Seat - 6 602
11. Toyota - 5 782
12. Fiat - 4 962
13. Kia - 4 872
14. Nissan - 4 268
15. Dacia - 4 176
16. Peugeot - 3 972
17. Mazda - 3 680
18. Citroën - 3 557
19. Mini - 2 661
20. Chevrolet - 2 242
21. Honda - 2 002
22. Suzuki - 1 982
23. Mitsubishi - 1 430
24. Volvo - 1 409
25. Smart - 1 181
26. Porsche - 1 087
27. Land Rover - 643
28. Jeep - 603
29. Subaru - 397
30. Jaguar - 323
31. Alfa Romeo - 291
32. Lancia - 119
33. Lexus - 117
34. Lada - 88
35. SsangYong - 64
36. Ferrari - 44
37. Iveco - 42
38. Bentley - 35
39. Alpina - 33
40. Infiniti - 27
41. Aston Martin - 26
42. Maserati - 26
43. Chrysler - 15
44. Lamborghini - 11
45. Morgan - 9
46. Lotus - 8
47. Cadillac - 6
48. Wiesmann - 3
49. Dodge - 2
50. Rolls-Royce - 2
V rámci jednotlivých modelů pak první příčku stejně jako loni (a po celý rok) okupuje trojice Golf/Golf Plus/Jetta, která je počítána jako jeden model. Proto má ostatně před ostatními opravdu výrazný náskok. Mnohem pozoruhodnější ovšem je posun Audi A3 na druhou pozici, neboť ještě v červenci byl tento vůz sedmý. A to jej ještě čeká posila v podobě sedanu.
Dobře je pak na tom také BMW řady 3, zatímco u Volkswagenu Passat evidujeme poněkud velký pád na osmou příčku. Tedy až za Polo, Mercedesy třídy A a třídy C nebo Audi A4. Optimismus pak tomuto modelu nepřináší ani celková letošní bilance, neboť na celkově prodaných 48 617 kusů (a druhé místo v žebříčku) se již tlačí zmiňovaná trojková řada (46 938 exemplářů).
25 nejprodávanějších modelů v Německu, srpen 2013
1. VW Golf/Golf Plus/Jetta - 15 391
2. Audi A3 - 6 052
3. BMW řady 3 - 5 538
4. VW Polo - 5 017
5. Mercedes-Benz třídy A - 4 472
6. Mercedes- Benz třídy C - 4 440
7. Audi A4 - 4 207
8. VW Passat - 4 133
9. BMW řady 1 - 3 960
10. Mercedes-Benz třídy E - 3 914
11. Opel Corsa - 3 904
12. BMW řady 5 - 3 848
13. Mercede-Benz třídy B - 3 611
14. Opel Astra - 3 334
15. Audi A6 - 3 323
16. Škoda Octavia - 3 211
17. Škoda Fabia - 3 010
18. VW Tiguan - 3 010
19. Ford Focus - 2 710
20. Ford Fiesta - 2 635
21. VW up! - 2 560
22. Seat Ibiza - 2 510
23. VW Touran - 2 456
24. Fiat 500/500L - 2 450
25. Audi Q3 - 2 387
Úspěch BMW řady 3 začíná ohrožovat i celkově druhou pozici Volkswagenu Passat. Do konce roku by tak v žebříčku ještě mohlo dojít ke změně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch