Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Maďarsko, rok 2013: Octavia znovu lídrem, prodeje šly mírně vzhůru
3.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Na maďarském trhu sice loni k zásadnímu růstu prodejů nových vozů nedocházelo, ale našincům to vadit nemusí. Octavia je totiž opět nejprodávanější.
Rok utekl jako voda a my v rámci toulky po evropských trzích opětovně míříme do Maďarska. Tam se každoročně prodá ve srovnání s českým trhem zhruba jen třetina aut, ale zrovna české značce to až tak vadit nemusí - má tam velmi dobrého reprezentanta v podobě domácího miláčka jménem Octavia. Ten sice v Maďarsku nevydobyl prvenství pro celou automobilku, ale vedl si přesto dobře.
Trh nových vozidel v zemi čabajek v roce 2013 oproti předchozímu roku rostl o 6 %. Celkový počet registrací dosáhl sumy 56 427 vozů a již podruhé za poslední tři roky opanovala tamní prodeje Octavia, která sesbírala celkově 3 170 prodejních čárek. Nejúspěšnější šampion vzbudil o 11 procent vyšší zájem než v roce 2012 a z koláče trhu ukousl 5,6 procenta. Na trůnu Octavia vystřídala Opela Astru, který nejvíce utrpěl ukončením prodejů stařičkého, ale úspěšného modelu Classic stavícího na základech předchozí generace Astry z roku 1998. Pro německou květinku si loni přišlo v Maďarsku dokonce o rekordních 51 % méně zákazníků (2 225 registrací) a Opel tak byl rád, že skončil druhý s tržním podílem 3,9 procenta.
Třetí příčka patří Focusu, jenž se v podstatě udržel na svém a žádné výkyvy neregistroval. Prodalo se ho v konečné sumarizaci 2 147 kusů, tedy o pouhých 78 méně než Astry, čemuž odpovídá podíl 3,8 procenta a růst prodejů o 3 procenta. Pro následující rok se očekávají větší změny pořadí, neboť na „bednu“ s největší pravděpodobností zamíří stále populárnější rumunská Dacia. Cestou, kterou za rok 2013 urazila v Maďarsku, perfektně navázala na úspěchy na ostatních trzích. Registrace Dusteru rostly meziročně o 29 % a dosáhly počtu 1 876 vozů. Pokud tedy bude tento trend nadále pokračovat, Opel s Fordem nemůžou zůstat v klidu.
Vůbec špatně si při konečné sumarizaci vlastně nevedlo ani Suzuki SX4, které poskočilo z desátého místa v roce 2012 na pátou pozici. Jeho odbyt vzrostl téměř o polovinu a za úspěchem údajně stál velký zájem o novou generaci S-Cross. V celkovém pořadí značek nemuselo Russelsheimskou automobilku s bleskem ve znaku mrzet neúspěch Astry, protože podobným tempem jako u SX4 rostly prodeje Corsy. Ta přeskočila dokonce z 19. příčky na šestou, když si polepšila o 50 procent a zaregistrovalo ji celkem 1 133 zákazníků.
10 nejprodávanějších modelů aut v Maďarsku, rok 2013
1. Škoda Octavia - 3 170
2. Opel Astra - 2 225
3. Ford Focus - 2 147
4. Dacia Duster - 1 876
5. Suzuki SX4 - 1 650
6. Opel Corsa - 1 133
7. Ford Fiesta - 1 107
8. Suzuki Swift - 1 598
9. VW Golf - 1 438
10. Nissan Qashqai - 1 001
V úvodu textu jsem naznačil, že Škoda sice opanovala Maďarsko Octavií, ale celkově to na radovánky celé značky nestačilo. V tržním podílu 10,6 % ji totiž přeskočil o tři desetinky Opel, který zaregistroval 6 150 nových vozů (o 192 kusů více). Těžko říct, zda se náhodou nejedná o švindlířské reexporty, ale budeme předpokládat, že to nemusí mít k pravdě vzhledem k velikosti tamního trhu tak daleko. Třetí Ford dosáhl tržního podílu 9,8 % a na paty mu v roce 2013 šlapal Volkswagen s 9,2 %. Suzuki dosáhlo 7 %, Toyota 5,3 % a do „pětiprocentní skupiny“ se vešla i expandující Dacia a její správce Renault. První desítku zakončuje Peugeot s tržním podílem 3,6 %.
Nejprodávanější značky aut v Maďarsku, rok 2013
1. Opel - 6 150
2. Škoda - 5 958
3. Ford - 5 539
4. Volkswagen - 5 178
5. Suzuki - 3 941
6. Toyota - 3 016
7. Dacia - 2 993
8. Renault - 2 838
9. Nissan - 2 422
10. Peugeot - 2 038




































Nová Octavia našla zalíbení i na maďarském trhu, škoda, že nevíme, jaké motorizace letí nejvíce tam
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 11 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321