Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou?

Itálie patřila loni mezi největší propadlíky. Letos se jí nevede lépe, světlo na konci tunelu tu ale je. S trochou nadsázky i pro elektromobily a hybridy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou?

2.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Itálie patřila loni mezi největší propadlíky. Letos se jí nevede lépe, světlo na konci tunelu tu ale je. S trochou nadsázky i pro elektromobily a hybridy.

O italském trhu jsme se v posledním roce nezmiňovali zrovna v superlativech. Není se ale čemu divit, neboť právě tato zem patří v rámci prodeje nových automobilů mezi ty nejvíce zkroušené. Loni tamní trh vykázal propad o 19,9 procenta a letošek nebude o mnoho lepší. Jen za první pololetí totiž Apeninský poloostrov hlásí pokles o dalších deset procent, a ani to zjevně není konec tunelu, i když malé světýlko lze v dáli zahlédnout. Jevit se tak může červencová bilance, která ve srovnání s loňskem poklesla „jen“ o 1,92 % na 107 514 registrací.

Zajímavá je přitom skladba prodaných vozů. Modely poháněné dieselovým motorem jsou totiž zastoupeny z více než poloviny (58 777 kusů), přičemž ve srovnání s loňskem poklesly jen o 0,72 %. O poznání hůře se vedlo motorizacím benzinovým, které zaznamenaly 8,5procentní propad na 32 507 vozů. Růst je ale naopak evidován u vozů spalujících LPG (+11,7 % na 9 595 exemplářů) a metan (+49,5 % na 5 767 kusů). Ještě lépe si pak vedly elektromobily a hybridy, které při počtu 1 302, respektive 109 registrací poskočily o 132,5 a 133,3 procenta. Absolutní číslo je ale nadále minimální.

Pokud přijde řeč na konkrétní značky, pak i zde u mnoha výrobců vidíme posun k lepšímu. V některých případech je však nutné číst mezi řádky. Třeba u takové Škody, jíž prodeje sice na jednu stranu narostly o 45,4 %, ale na druhou stranu se jedná jen pouze o 941 vozů. Kusově tak česká značka zaostává třeba za Mini (1 332 vozů), Smartem (1 877 vozů) nebo takovou Dacii, která svou bilanci (2 161 vozů) oproti loňsku vylepšila o 21,4 %.


Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou? - 1 - Dacia Sandero Stepway 2013 04Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou? - 2 - Dacia Sandero Stepway 2013 01Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou? - 3 - Dacia Sandero Stepway 2013 03
Dacia také v Itálii pokračuje ve svém úspěšném tažení Evropou. Oproti loňsku si připsala 21,4 %

Italský Fiat si pak na domácím trhu vede víceméně stejně, s velkým odstupem tak udržuje první příčku před druhým Volkswagenem a třetím Fordem. I v jejich případě však evidujeme celkový pokles, ovšem jen v řádu kusů. Mnohem hůře je ale u takové Hondy (-58,5 %), Mazdy (-21,1 %), Daihatsu (-97 %) nebo Mitsubishi (-48 %). A propad kupodivu zaznamenal i Land Rover, který je s registracemi o 22 procent níže než loni.

V rámci samotných modelů je pak situace na prvních dvou příčkách stejná jako loni. Vede Fiat Panda před Fiatem Punto, v roce 2012 třetí Fiat 500 ovšem nahradila Lancia Ypsilon. Pětistovka pak spadla až na páté místo za nově příchozí model 500L, prvním mimoitalským vozem v žebříčku je tak až šestý Ford Fiesta. Ten si přitom oproti loňsku pohoršil nejen o dvě pozice, ale také o přibližně tisícovku prodaných exemplářů.

Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou? - 4 - Fiat Panda 4x4 2013 01Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou? - 5 - Fiat Panda 4x4 2013 02Prodeje aut Itálie, červenec 2013: je pokles jen o 1,92 procenta dobrou zprávou? - 6 - Fiat Panda 4x4 2013 03
Fiat Panda je stejně jako loni nejprodávanějším vozem na italském trhu

Prodeje jednotlivých značek v Itálii, červenec 2013

1. Fiat - 22 621
2. VW - 8 392
3. Ford - 6 894
4. Opel - 5 292
5. Citroën - 5 153
6. Lancia/Chrysler - 5 085
7. Peugeot - 5 017
8. Renault - 4 986
9. Toyota - 4 621
10. Audi - 4 283
11. Mercedes - 4 067
12. Nissan - 3 844
13. BMW - 3 358
14. Hyundai - 3 215
15. Alfa Romeo - 3 205
16. Kia - 2 602
17. Chevrolet - 2 574
18. Dacia - 2 161
19. Smart - 1 877
20. Mini - 1 332
21. Suzuki - 955
22. Škoda - 941
23. Land Rover - 932
24. Seat - 902
25. Volvo - 870
26. Jeep/Dodge - 466
27. Mazda - 361
28. Porsche - 309
29. Honda - 304
30. Mitsubishi - 243
31. Subaru - 173
32. Jaguar - 118
33. Lexus - 92
34. SsangYong - 81
35. Great Wall - 40
36. DR Motor - 32
37. Maserati - 17
38. Tata - 17
39. Ferrari - 16
40. Infiniti - 16
41. Mahindra - 15
42. Aston Martin - 8
43. Daihatsu - 2
44. Saab - 2
45. Lada - 1
46. Lamborghini - 1

Žebříček 20 nejprodávanějších modelů v Itálii, červenec 2013

1. Fiat Panda - 7 375
2. Fiat Punto - 5 483
3. Lancia Ypsilon - 4 078
4. Fiat 500L - 3 529
5. Fiat 500 - 3 447
6. Ford Fiesta - 2 490
7. VW Polo - 2 420
8. Alfa Romeo Giulietta - 2 400
9. Toyota Yaris - 2 181
10. Peugeot 208 - 2 136
11. VW Golf - 2 132
12. Renault Clio - 2 059
13. Nissan Qashqai - 2 024
14. Smart ForTWo - 1 877
15. Opel Corsa - 1 671
16. Citroën C3 - 1 463
17. Citroën C3 Picasso - 1 460
18. Mercedes-Benz třídy A - 1 357
19. VW up! - 1 262
20. Renault Captur - 1 227

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.