Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Francie, září 2013: umělý růst pro celý trh, skutečný pro Renault
7.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský trh si polepšil především jedním extra pracovním dnem navíc. Kromě toho byl opětovně spuštěn prodej Mercedesů.
Asi není tajemstvím, že francouzské prodejní výsledky patří vedle těch italských k nejhorším v rámci Evropy. V září si však Země galského kohouta kupodivu polepšila, a to o 3,4 procenta ve srovnání s loňským rokem. Tento růst je však umělý, neboť letošní devátý měsíc zahrnoval oproti loňsku jeden pracovní den navíc. Bez něj by trh opětovně pokračoval v poklesu o 1,5 %. Není to ovšem jediný důvod, proč Francie ke štěstí přišla. Další pozitivní vliv mělo znovuzahájení prodejů některých modelů Mercedesu - prakticky veškeré exempláře objednané v průběhu celého léta byly totiž doručeny až v září.
Je ovšem jasné, že na tyto detaily se historie ptát nebude. Proto přistoupíme ke konkrétním číslům, podle kterých bylo ve Francii prodáno 142 211 nových automobilů. V rámci paliva je jasná dominance dieselu, se kterým bylo registrováno 93 777 exemplářů. Po stránce alternativních paliv pak můžeme zaznamenat i lehké navýšení poptávky u hybridů (o 27,8 procenta na 3 857 kusů) a elektromobilů (o 25,3 procenta na 644 kusů). Zejména v druhém případě však i tento nárůst dalece zaostává za přáním politiků.
V rámci značek se pak ukazuje, že minimálně v rámci francouzského trhu měli pravdu analytici Carlose Ghosna. Renault totiž prodal 32 888 nových vozů, což ve srovnání s loňským rokem znamená 19,3procentní zlepšení. Neznamená to ovšem, že by automobilka po letošním Silvestru skončila v černých číslech. Její odbyt za prvních devět měsíců roku 2013 (249 602 kusů) je totiž o šest procent níže než za stejné loňské období. K vyrovnání registrací tak Renault potřebuje během následujícího čtvrtletí udat přibližně sto tisíc vozů.
Ještě negativnější výsledky pak vykazují další francouzské automobilky Peugeot a Citroën. U obou totiž došlo k poklesu jak v rámci září, tak v průběhu letošního roku. V případě značky se lvem ve znaku tak evidujeme v devátém měsíci pokles o 6,3 procenta na 21 465 registrací, u dvojice stříbrných šípů pak prodeje spadly o 7,4 procenta na 17 987 kusů. V rámci třech čtvrtletí je pak Peugeot letos dole o 9,4 procenta (212 047 ks), u Citroënu pak evidují ještě výraznější pokles (o 14,9 procenta na 173 762 ks).
I přes tento propad si ovšem koncern PSA udržel druhé a třetí místo v rámci celkových prodejů před importem. V jeho čele přitom najdeme dle očekávání koncern Volkswagen Group, který celkově prodal 17 960 nových vozů. Tedy o 1,7 procenta více než loni. Nejvíce se přitom na daném výsledku podílel „lidový vůz“, který si koupilo 10 366 zákazníků, což znamená nárůst o 3,5 %. Šplhal ovšem i Seat (o 7,8 % na 1 343 ks) a Škoda (o 10,2 % na 1 756 ks), zatímco Audi hlásí propad (o 5,9 % na 4 490 ks).
Nepřekvapí pak nárůst prodejů Mercedesu, o kterém jsme mluvili již v úvodu. V řeči čísel pak třícípá hvězda eviduje 4 666 prodaných automobilů, což znamená meziroční zlepšení o 38,9 procenta. Dobře si ovšem vedl i Smart, kterého si našlo 621 kupujících (+31,4 %). A zapomenout nesmíme ani na Mini (+34 %), Mazdu (+29,1 %) a především Lexus (+42 %), zatímco druhou stranu mince tvoří značky jako Hyundai (-21,5 %), Nissan (-15,1 %), Jeep (-34,5 %), Porsche (-17,7 %) a SsangYong (-25 %).
Klíčové prodejní výsledky ve Francii, září 2013

Žebříček prodejů jednotlivých značek ve Francii, září 2013
1. Renault - 32 888
2. Peugeot - 21 465
3. Citroën - 17 987
4. VW - 10 366
5. Toyota - 5 748
6. Ford - 5 317
7. Dacia - 5 052
8. Opel - 4 749
9. Mercedes - 4 666
10. Nissan - 4.547
11. Audi - 4 490
12. Fiat - 3 967
13. BMW - 3 831
14. Kia - 2 551
15. Škoda - 1 756
16. Hyundai - 1 655
17. Mini - 1 475
18. Chevrolet - 1 399
19. Seat - 1 343
20. Suzuki - 1 320
21. Volvo - 956
22. Honda - 710
23. Alfa Romeo - 693
24. Smart - 621
25. Mazda - 619
26. Land Rover - 469
27. Lancia - 354
28. Mitsubishi - 275
29. Lexus - 274
30. Porsche - 186
31. Jeep - 184
32. Bollore - 70
33. Subaru - 66
34. Jaguar - 56
35. MIA - 26
36. SsangYong - 15
37. Maserati - 13
38. Infiniti - 12
39. Ferrari - 10
40. Aston Martin - 7
41. Lada - 5
42. Lamborghini - 4
43. Caterham - 3
44. Morgan - 3
45. Lotus - 2
46. Bentley - 1
47. Fisker - 1
48. KTM - 1
49. McLaren - 1
V rámci jednotlivých modelů pak asi s ohledem na výše zmíněné nepřekvapí, že v první pětce najdeme čtyři modely Renaultu. Mezi první Clio a třetí Captur se dokázal vklínit pouze Peugeot 208, jinak ale značka s Carlosem Ghosnem v čele opravdu zabodovala. Nikoliv ovšem s modelem Mégane, který se nachází na sedmém místě. V srpnu byl totiž tento vůz šestý a loni dokonce čtvrtý. Čekání na novou generaci, která se nakonec ukázala být jen pouhým faceliftem, je tak znát.
Co se týče mimofrancouzských značek, pak prim hraje Volkswagen s modely Polo a Golf. Ty ovšem najdeme až na jedenáctém, respektive dvanáctém místě. Poté následuje další blok Peugeotu a Citroënu, za kterým na patnácté příčce najdeme Toyotu Yaris či šestnáctou Dacii Sandero. Je tedy vidět, že cizím automobilkám francouzský trh příliš nesvědčí. Zřejmě i kvůli enormním malusům, které zbytečně zdražují cenu.
30 nejprodávanějších modelů ve Francii, září 2013
1. Renault Clio - 9 306
0. Peugeot 208 - 6 555
3. Renault Captur - 5 736
4. Renault Scénic - 4 437
5. Renault Twingo - 4 346
6. Citroën C3 - 4 080
7. Renault Mégane - 3 882
8. Citroën C4 Picasso - 3 656
9. Peugeot 308 - 3 002
10. Peugeot 2008 - 2 930
11. VW Golf - 2 902
12. VW Polo - 2 725
13. Peugeot 3008 - 2 594
14. Citroën C4 - 2 523
15. Toyota Yaris - 2 422
16. Dacia Sandero - 2 018
17. Ford Fiesta - 1 927
18. Peugeot 207+ - 1 886
19. Nissan Qashqai - 1 884
20. Fiat 500 - 1 851
21. Citroën C3 Picasso - 1 805
22. Dacia Duster - 1 780
23. Peugeot 508 - 1 690
24. Citroën DS3 - 1 681
25. Mercedes-Benz třídy A - 1 677
26. Opel Corsa - 1 673
27. Nissan Juke - 1 545
28. VW Tiguan - 1 502
29. Audi A3 - 1 466
30. Mercedes-Benz třídy B - 1 318
Renault Clio jsme si vyzkoušeli s motorem 0,9 TCe, který nás zrovna nenadchl. Ve Francii se však díky nízkým emisím CO2 prodává velmi dobře
Zdroj: CCFA, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321