Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Argentina, rok 2013: trh letí vzhůru, Volkswagen dolů
6.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Argentinské registrace dosáhly absolutního rekordu, když narostly o 12 procent. Na čele žebříčku si však polepšily jen Renault a Chevrolet, nikoliv VW.
Argentinský trh pro nás není takovou neznámou, jak by se na první pohled mohlo zdát, a to díky řadě modelů, které jsme vám dosud představili, a jež jsou určeny právě pro tuto část světa. Jen namátkou můžeme jmenovat třeba Volkswagen Gol, tedy jakýsi mix evropských modelů Polo a Golf. Unikátů je ovšem celá řada, stejně jako se zde také úspěšně recyklují vozy, jež na Starém kontinentu již dávno nejsou v nabídce. Zcela nový si tak v Argentině můžete nadále koupit třeba Peugeot 207 nebo Renault Clio Mío, což je lehce modifikovaná druhá generace evropského Clia.
Tato fakta ale zmiňujeme jen tak na úvod, nyní se již pojďme podívat na samotné registrace, které na rozdíl od valné většiny trhů Starého kontinentu rostly raketovým tempem. Za celý loňský rok totiž bylo prodáno 955 023 nových vozů, což ve srovnání s předcházejícím obdobím znamená nárůst o 14 procent. Zároveň jde o absolutní rekord země, kdy předcházející zářez do historie z roku 2011 (857 983 registrací) byl překonán o takřka sto tisíc nových vozů.
Kuriozitou přitom je, že ačkoliv šel celý trh nahoru, jeho lídr zamířil dolů. Automobilka Volkswagen totiž celkově prodala 158 868 nových vozů, což meziročně představuje tříprocentní propad. Na druhou stranu, takový Renault nebo Chevrolet, jež obsadily zbytek pódia, si letos výrazně pomohly. Zvláště pak francouzská značka, která eviduje 140 653 registrací. Tedy o 18 procent více než loni.
Neméně zajímavé jsou ovšem výsledky také na dalších postech, neboť kupříkladu v první desítce značek si polepšili prakticky všichni zúčastnění kromě zmiňovaného Volkswagenu a poslední Hondy. Ta totiž loni prodala o 24 procent méně vozů než předloni. Takový Mercedes-Benz si ovšem meziročně o 29 procent polepšil.
Ani na dalších příčkách ale kupodivu nenajdeme příliš „propadlíků“, tím snad nejzásadnějším je pouze Suzuki s jedním prodaným exemplářem (propad o 95 % vám ovšem naznačí, že v absolutních číslech se toho tolik nestalo). Jinak spíše evidujeme růst, u některých zástupců až enormní. Takový Land Rover tak prodal o 159 procent více vozů než předloni, u Lexusu to bylo dokonce 1 800 % (ale jen 19 vozů).
Nejprodávanější značky aut v Argentině, rok 2013
1. Volkswagen - 158 868
2. Renault - 140 653
3. Chevrolet - 139 142
4. Ford - 118 373
5. Fiat - 103 851
6. Peugeot - 97 851
7. Toyota - 53 386
8. Citroën - 41 478
9. Mercedes-Benz - 19 125
10. Honda - 12 297
11. Iveco - 8 110
12. Chery - 7 804
13. Audi - 7 446
14. Nissan - 5 677
15. Hyundai - 5 054
16. BMW - 3 988
17. Jeep - 2 904
18. Scania - 2 595
19. Kia - 2 201
20. Dodge - 2 087
21. Volvo - 1 576
22. Agrale - 986
23. Mini - 732
24. Alfa Romeo - 700
25. Mitsubishi - 677
26. Subaru - 451
27. Land Rover - 446
28. Smart - 410
29. Porsche - 245
30. DongFeng - 156
31. Chrysler - 105
32. Puma de Tat - 74
33. SsangYong - 68
34. Lexus - 19
35. Jaguar - 7
36. Ferrari - 5
37. Materfer - 5
38. Mack - 4
39. Seat - 2
40. Suzuki - 1
V rámci jednotlivých modelů je pak situace o trochu rozmanitější, růst a pád se tu střídá stejně jako roční období. Na prvním místě tak sice i nadále najdeme Chevrolet Classic, jeho registrace však meziročně poklesly o 13 procent. Druhý Volkswagen Gol si naopak polepšil, i když jen nepatrně (+3 %) a u třetího Renaultu Clio Mío evidujeme dokonce enormní nárůst. Za uplynulých 12 měsíců totiž bylo prodáno 33 133 nových vozů, což oproti roku 2012 představuje navýšení o 15 829 procent. Během prvního plného roku v prodeji (proto onen výrazný růst) si tak francouzské mini ukouslo 3,5 procenta celého trhu.
Není to ovšem to nejrazantnější zlepšení. To bychom našli na 67. místě (kompletní tabulka s 249 modely se vám zobrazí po kliknutí na níže uvedený zdroj) v podobě Renaultu Nuevo Master, jehož registrace poskočily oproti předloňsku o neuvěřitelných 63 675 procent. I zde se ale očividně jedná o první plný prodejní rok, jak ostatně dokládá počet prodaných exemplářů v obou sledovaných obdobích (2 551 ks versus 4 ks).
Nejprodávanější modely aut v Argentině, rok 2013
1. Chevrolet Classic - 37 018
2. VW Gol Trend - 34 040
3. Renault Clio Mio - 33 133
4. Ford EcoSport - 32 445
5. Renault Duster - 30 784
6. Peugeot 207 Compact - 29 236
7. Toyota Hilux - 27 237
8. VW Gol Power - 23 858
9. VW Suran - 23 155
10. Renault Sandero - 22 882
11. Fiat Siena - 22 543
12. Renault Kangoo - 20 953
13. Ford Ranger - 20 296
14. Peugeot 308 - 19 783
15. Ford Ka - 18 828
16. Ford Fiesta Kinetic - 18 571
17. Peugeot Partner - 18 253
18. Fiat Palio - 17 871
19. Chevrolet Celta - 17 230
20. Chevrolet Agile - 16 045
21. Toyota Corolla - 15 760
22. VW Amarok - 15 654
23. VW Voyage - 13 748
24. Peugeot 208 - 13 351
25. Ford Focus II - 12 570
26. VW Fox - 12 136
27. Citroën Nuevo C3 - 11 158
28. Renault Logan - 11 014
29. Peugeot 408 - 10 732
30. VW Vento - 10 539
31. Chevrolet S10 - 10 207
32. Fiat Uno 2010 - 10 042
33. Chevrolet Spin - 9 996
34. Fiat Strada - 9 095
35. VW Bora - 9 015
36. Chevrolet Aveo - 8 879
37. Renault Fluence - 8 857
38. Citroën Berlingo - 8 456
39. Chevrolet Onix - 8 336
40. Fiat Punto - 8 203
41. Fiat Qubo - 7 481
42. Chevrolet Prisma - 7 333
43. Citroën C4 - 7 306
44. VW Saveiro - 7 183
45. Fiat Uno Fire - 6 699
46. Fiat Fiorino - 6 070
47. Chevrolet Cobalt - 6 039
48. Chevrolet Sonic - 5 735
49. Citroën C3 Picasso - 5 562
50. Citroën C3 Aircross - 5 517
Volkswagen Gol je druhým nejprodávanějším vozem Argentiny. I díky verzím jako Rallye a Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB