Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč Teslu na Nordschleife neřídí Nico Rosberg? Nemůže, nemá na to kvalifikaci
13.9.2019 | Petr Prokopec
Jakkoli to může znít absurdně, poslední německý mistr světa Formule 1 aktuálně opravdu nemůže zasáhnout do příprav Tesly na překonání rekordu elektrických čtyřdvířek na nejslavnějším německém okruhu, i když se sám nabídl.
Pokud někdo získá titul mistra světa Formule 1, právem se může považovat za pana pilota, v celé historii tohoto světa se to povedlo jen 32 lidem. Nico Rosberg navíc předvedl něco dříve neviděného a pouhých pět dní po opanování šampionátu v roce 2016 ohlásil konec své aktivní závodní kariéry. Odešel tak na vrcholu s tím, že se hodlá daleko více věnovat rodině. Mimo to ovšem začal také fušovat do řemesla youtuberům, a aby toho nebylo málo, stal se i velkým propagátorem elektromobility. Jako takový tedy ihned zareagoval na novinky Elona Muska, kterému nabídl své služby jako řidič Tesly Model S na Ringu.
Kalifornský elektromobil se přitom tento týden v pohoří Eifel již ukázal, po Rosbergovi však nebylo ani vidu, ani slechu. Místo něj za volant usedl Thomas Mutsch, který sice závodil v šampionátech GT či GT3, Rosbergovy slávy ale zdaleka nedosahuje. Může se tak zdát překvapivé, že dostal přednost před člověkem, který se sám nabídl Muskovi a zrovna jemu by se velmi hodil do marketingového krámu. Vysvětlení je ovšem prosté, Nico nemá pro jízdu na Ringu v současné chvíli dostatečnou kvalifikaci.
Že něčemu takovému nemůžete uvěřit? Realita je skutečně taková, německo-finský závodník žijící v Monaku totiž nemá oprávnění účastnit se jízd v rámci tzv. Industry Poolu. Tedy testů, při kterých mají známý okruh pro sebe vyhrazený pouze automobilky. Jejich jezdci před usednutím za volant musí projít třídenním školením, tréningem a akreditačním procesem, bez toho řídit nesmí.
Něco takového ovšem Rosberg ve chvíli, kdy Muskovi nabízel své služby, netušil. A s pravidly zřejmě nebyl obeznámen ani šéf Tesly. Proto nakonec musel za šampiona F1 zaskočit Mutsch, který ovšem ve výsledku může být lepší volbou. S německým okruhem má totiž nemalé zkušenosti, navíc přímo ze závodů. K tomu je stále aktivním jezdcem se „zabijáckými instinkty“, o které Rosberg po více než dvou letech v „důchodu“ mohl přijít.
Nastalá situace samozřejmě neznamená, že Rosberg nemůže za volant usednout vůbec, neboť v sobotu 21. září, kdy si Tesla zamluvila okruh na půl hodiny jen pro sebe, se bude hrát do značné míry podle jejích pravidel. Je ale znovu nepravděpodobné, že by Rosberg měl najednou bez pořádné zkušenosti se zjevně specifickým vozem být schopen jet naplno po tak náročném okruhu, kde není doma. Američané budou mít k dispozici maximálně pět kol, je ovšem otázkou, o kolik lépe je na tom Mutsch - i ten za volantem Tesly během jízd v rámci Industry Poolu strávil pouze pět kol. Přitom neřídil verzi P100D+, tedy červený prototyp osazený třemi elektromotory a zakázkovým bodykitem, nýbrž sériovější šedý kousek na záběrech níže.
Vše tak nasvědčuje tomu, že Musk si jako už nejednou ukrojil větší krajíc, než jaký dokáže pozřít. Ovšem, třeba nás překvapí, v tuto chvíli nikdo pořádně neví, jaký dynamický potenciál dosud neznámý prototyp Tesly skutečně má.
Tesla Model S se skutečně ukázala na Ringu, za volantem však neseděl Nico Rosberg, nýbrž Thomas Mutsch. Rosberg na okruh v rámci společných jízd automobilek usednou nemůže, alespoň ne v tuto chvíli
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejčtenější články
- Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025 - I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
4.1.2025 - V belgické stodole objevili sbírku 73 aut hlavně od Porsche, to své si v ní hned našla i hvězda Top Gearu
4.1.2025 - Šéf Renaultu otevřeně: Můžeme brzy prodělávat přes 1 miliardu denně, EU nás nenechá vyrábět levná auta
5.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva