Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo
11.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Byl to nejvíce medializovaný moment z příprav nové série a dávalo by smysl s ním počkat na pozdější chvíli. Clarkson a spol. ale udělali opak, protože museli.
Pátečním dnem odstartovala druhá sezóna The Grand Tour. A Amazon hned zkraje přišel hned s tou nejočekávanější epizodou - tedy se soubojem tří supersportů se zcela odlišnou koncepcí pohonu, kdy Lamborghini Aventador S řízené Jeremy Clarksonem představovalo ryze benzinovou minulost. Honda NSX s Jamesem Mayem za volantem pak symbolizovala hybridní přítomnost, zatímco s budoucností je spojen elektrický Rimac Concept_One, do jehož kokpitu zamířil Richard Hammond.
Již pár měsíců samozřejmě všichni víme, že ve Švýcarsku se přihodilo cosi, co rozhodně nebylo ve scénáři. Tedy že Hammond se znovu setkal se smrtí, z těžké nehody ale vyvázl „pouze” se zlomeným kolenem. Concept_One ovšem lehl popelem, přičemž šéf chorvatské automobilky Mate Rimac později uvedl, že šlo o zákaznický vůz, který ovšem znovu vyroben nebude - značka totiž původně oznámila, že vznikne jen osm kusů, a u toho i přes jeden zcela zničený zůstalo.
Nicméně jakkoliv se Hammondova zranění život rychle ukázala být život neohrožujícími, populárního moderátora dočasně vyřadila ze hry. Původní časový harmonogram, ať se již týkal natáčení nebo následného vysílání, tak vyletěl oknem a místo toho přišel ke slovu „Plán B“. Ten již počítal s tím, že práce schopni jsou pouze Clarkson a May, respektive po chvíli také jen druhý zmíněný, neboť Clarkson byl po Hammondově nehodě hospitalizován s těžkým zápalem plic, který ze hry vyřadil i jeho.
Aby tedy vůbec mohla být druhá série zkompletována, došlo ke značným přetáčkám i přestříhávání již natočeného. Následně byla zcela změněna časová kontinuita jednotlivých epizod, kvůli čemuž nakonec ta „švýcarská“ zaujala první místo. Hammond se totiž dalšího natáčení účastnil o berlích a Clarkson s kolegy nechtěli narušit kontinuitu - bylo by podivné, kdyby Hammond nejprve poletoval před kamerou s berlemi a pak si teprve zlomil nohu. Proto přišel nejprve díl se švýcarskou nehodou, který triu rozvázal ruce pro další improvizaci.
Té má být letos obecně více, neboť sám Clarkson souběžně s odvysíláním premiérového dílu uvedl, že producenti byli po první sérii zavaleni stížnostmi na jistou „umělost“ pořadu a zjevné vystupování před kamerou podle předem domluveného scénáře. To u takové monstr-produkce samozřejmě lze pochopit, nicméně fanoušci si žádali více spontánních akcí. A těch se dle Clarksona později „ve větší či menší míře“ dočkáme - jeden díl prý bude zcela improvizovaný.
Kdy přesně dojde tato věc na řadu, teprve uvidíme, už teď ale víme, že nejbližší pokračování přinesou kupříkladu testu Bugatti Chiron, Hammondovo řádění v tanku nebo výlet do amerického Colorada a afrického Mozambiku. Toliko ale k výletu do budoucnosti, dnes se ještě chvíli vrátíme do probírané minulosti. Tedy k Hammondově havárii, respektive to, co jí předcházelo. Trojice se totiž nejprve utkala ve sprintu na letištní ranveji, než vyrazila na doprovodnou show závodu do vrchu Hemberg Bergrennen. Těsně před jízdou se přitom Richard dočkal od svých kolegů „motivačního proslovu“.
„Sedí tu opravdu velký dav, protože vědí, že zlomíš rekord,“ říká Clarkson Hammondovi. A dodává, že Rimac Concept_One je „nejrychlejším vozem, jaký jsem kdy viděl“. S tím souhlasí i May, dle kterého je elektrické kupé „tím nejvýkonnějším zde, přičemž ostatní překonává o parník“. Hammond tak záhy přiznává nervozitu, i když i jeho nejspíše láká, že zhruba 52 sekund soustředění by jej mohlo dostat na chorvatské poštovní známky.
Že se tak nejspíše nestane, to je dnes již jasné. Dokázal ovšem Hammond překonat rekord trati? To vám nebudeme prozrazovat, stejně jako nezmíníme konkrétní výsledky onoho závodu ve sprintu. V tomto případě ale můžeme dodat, že Rimac ukázal Lamborghini a Hondě záda takovým způsobem, jaký je pomalu nemyslitelný. Ve výsledku šlo tak spíše jen o to, zda se na třetím místě umístí Aventador S nebo NSX...






Richard Hammond si mohl nejprve užít deklasování svých kolegů...
...než jej namotivovali i znervózněli před samotným závodem do vrchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins