Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche přiznalo barvu, 918 Spyder by bez hybridní techniky vážila jen 1 280 kg
3.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Akumulátory, elektromotory a další váží v Porsche 918 přes 400 kg. A ani s jeho spotřebou to není tak žhavé, jak se mohlo zdát.
Britský motoristický novinář Chris Harris, který patrně nepotřebuje představovat, byl přizván automobilkou Porsche k prezentaci téměř produkčního modelu 918 Spyder. Mimochodem zřejmě po této neveřejné akci se na internetu a v médiích značně rozšířil počet „špionážních“ obrázků z testování na veřejných silnicích, včetně Nürburgringu.
Chris se za volant tentokrát neposadil, v rámci rozhovorů s konstruktéry a člověkem odpovědným za vývoj tohoto projektu se mu však podařilo získat zajímavé informace. Pokud zvládáte angličtinu, pusťte si video rovnou, pro ty méně zdatné několik hodně zajímavých poznámek přetlumočíme sami.
V úvodu, při jízdě v čistě elektrickém módu se dozvídáme, že Spyder může na baterky akcelerovat do rychlosti přibližně 150 km/h a na jedno nabití by měl být schopen ujet kolem pětadvaceti kilometrů. Jakým stylem, to zmíněno není, nepředpokládáme ale, že by kapacita stačila třeba na zdolání celé Nordschleife.
Prvním člověkem ze zákulisí automobilky Porsche, který je představen ve videosnímku, je Holger Bartelus. Od Harrise dostal titul „podvozkový génius“ a „král kalibrace“. Bartelus přiznává, že jde o zatím nejkomplikovanější automobil a jeho ladění probíhalo pět až šestkrát déle než u kteréhokoli jiného Porsche předtím.
Poněkud více ale na kameru prozradí jeho kolega Frank Walliser, šéf projektu 918 Spyder, který kromě jiného přizná, že mezi největší výzvy při práci na novém supersportu patřilo udržení nízké hmotnosti. "Pokud srovnáte základ bez hybridních komponentů, tento vůz je o sto kilogramů lehčí než Carrera GT," říká Walliser.
Co to znamená? Třeba to, že 918 mohla bez baterek, elektromotorů, kabelů a dalšího nutného příslušenství o hmotnosti až 420 kg vážit jen 1 280 kg. A to by se současným vidlicovým osmiválcem o objemu 4,6 litru a výkonu 579 koní znamenalo 452 koní na tunu (Carrera GT má 443 k/t). Hybrid sice je schopen dodat dalších asi dvaadvacet koní na tunu více, ne však dlouhodobě, takže čtyři metráky elektroniky se při skutečně sportovní jízdě zakrátko změní v nepotřebný balast zatěžující podvozek, motor, řízení i řidiče.
Walliser odůvodňuje existenci tohoto řešení příští stíženou akceptovatelností supersportů s vysokou spotřebou, stejně nás ale nepřesvědčil o tom, že by čistá, jednoduchá a lehoučká verze s polozávodním motorem s titanovými ojnicemi a schopností točit až devět tisíc otáček nebylo tím lepším řešením. Ostatně sám trochu mimoděk přiznává, že hned zprvu avizovaná spotřeba 3 litry benzinu na 100 km je nesmysl. Hovoří o tom, že osmiválcový motor by si bez hybridních přívažků řekl v kombinaci o 11 až 12 litrů benzinu na 100 km. Že by ji těch 420 kilogramů hybridního haraburdí snížilo na čtvrtinu? Leda na papíře podobně jako u Opelu Ampera a řady dalších hybridů. I přes schopnost rekuperace části kinetické energie bude ve výsledku těch několik metráků z dlouhodobého hlediska spotřebu spíše zabíjet nežli naopak. A konec konců, ani na závodním okruhu příliš nepomáhají...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva