Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche Macan si v losím testu nevedlo bůh ví jak. A co čekáte od SUV?
14.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Jedno z nejlépe jezdících kompaktních SUV prošlo losím testem a jeho výsledek podle organizátorů nebyl dobrý. Jak si to vysvětlit?
Automobilky nás v poslední době jako na běžícím pásu zásobují novými crossovery. To je s ohledem na předpovědi o dalším nárůstu jejich prodejů zcela pochopitelné. Všichni chtějí mít prodejní tahák a když si ho lidé představují takto, byla by škoda se tomu bránit. Kvůli vstřícnějším cenám si zákazníci oblíbili zejména jejich kompaktnější varianty, a protože takové modely už mají v podstatě všichni prémioví němečtí výrobci, dlouho se nemohlo stranit ani Porsche. Tak jako v případě velkého Cayenne se ve Stuttgartu rozhodli pro uvedení v co možná největší míře sportovního Macanu.
V co možná největší míře jsme napsali, protože narážíme na nejnovější zprávu s videozáznamem, která k nám dorazila ze Švédska. Tamní redaktoři mají v oblibě losí test, jenž se provádí už celá desetiletí za účelem simulace úhybného manévru stejnojmennému zvířeti. To se na skandinávských silnicích objevuje poměrně často a srážka s tímto sudokopytníkem mívá pro posádku vozu nezřídka i fatální následky. Výrobci tedy už i s ohledem na to vyvíjejí svoje modely a losímu testu je podrobují automaticky. Test probíhá tak, že vůz rozjedete na 70 km/h a mezi kužely simulujete uhnutí objektu na silnici stylem levá, pravá, levá.
Dozajista si pamatujete fiasko z roku 1997, kdy Mercedes třídy A - tehdy ještě s dvojitou podlahou, tudíž i vyšším těžištěm, v testu propadl, respektive překotil se na bok. Od té doby měla trojcípá hvězda co dělat, aby si vylepšila reputaci, a výsledkem je, že pozdější verze už nepřevrátíte. Nepřevrátíte ani Porsche Macan S Diesel, ale podle přiloženého videa uvidíte, že výsledky modelu 911, který ho projede bez starostí osmdesátikilometrovou rychlostí, od SUV prostě očekávat nelze ať už je jakkoliv sportovní.
Vůz se mezi kuželkami samozřejmě proplete, ale nelze přehlédnout fakt, že po úhybném manévru zůstává v pomyslném protisměru delší dobu, než by bylo příhodné, pod čímž je podepsáno zablokované levé přední kolo. To by na silnici mohlo vést až k čelnímu střetu s vozem jedoucím proti. Macan se podle testující osoby choval velmi podivně a se svým návratem do původní jízdní stopy po úhybném manévru až příliš dlouho bojoval. Důkazem ne zcela čistého průjezdu budiž také shozená kuželka.
Automobilka Porsche na toto reagovala vysvětlením, že při manévru došlo v důsledku aktivní ochrany proti převrácení k zablokování levého kola na 300 milisekund. Přesná a okamžitá brzdná síla na vnějším kole prý minimalizuje síly v zatáčce, aby se zabránilo kritickým nebo nestabilním jevům, které sestávají například z přetáčivosti, převrácení vozidla či z oddělení pneumatiky od kola. Jinými slovy - aby se SUV při podobném manévru nepřevrátilo, potřebuje více času na to, aby se srovnalo.
Je to logické, od podobného auta nelze očekávat mrštnost Ferrari, a tak výběr „převrácení nebo toto” dává smysl. Jenže konkurenti Macanu prý prošli losím testem bez poskvrny, včetně BMW X4 a Range Roveru Evoque, i když jsou například ve slalomu pomalejší. U Porsche tak možná přece jen ještě mají nad čím přemýšlet...
Porsche Macan se sice nepřevrátilo, v pomyslném protisměru ale zůstalo déle
Zdroj: Teknikensvarld.se
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva