Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche je znovu králem Ringu, korunu si vzalo zpátky úžasným časem GT2 RS
27.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho se o tom spekulovalo, teď je to fakt. 700koňový stroj Porsche není jen nejvýkonnějším vozem značky všech dob, platí to i pro historii Nordschleife.
Ještě donedávna byly hlavními parametry u sportovních aut výkon, čas potřebný ke sprintu na stovku a nejvyšší rychlost. V poslední době je však důraz kladen ještě na jednu oblast, a sice na co nejrychlejší obkroužení Severní smyčky Nürburgringu. Působivých časů bylo během uplynulých deseti let dosaženo hned několikrát, nicméně ani Porsche 918 Spyder, ani Lamborghini Huracán Performante se ve výsledku nemohly rovnat Radicalu SR8 LM.
Je samozřejmě otázkou, jak na celou záležitost nahlížíte. Na Ringu totiž neplatí žádná pravidla, tedy co se onoho dosahování rekordů týče. Klání by se sice měly účastnit vozy identické s těmi, jenž najdete v showroomech té či oné značky, nicméně automobilky využívají sebemenšího fíglu, aby pokořily konkurenci. Oblepení spár karoserie lepicí páskou, natankování minimálního množství paliva či použití jiných pneumatik přitom patří mezi ty nejmenší.
Stejně tak sporně ostatně můžeme nahlížet i na zmíněný Radical, který je brán jako legální silniční vůz pouze díky benevolenci britských úřadů. Nikde jinde v Evropě by nejspíše k jeho schválení do běžného provozu nedošlo. Ve výsledku je to ale vše jedno, neboť nově již není o rekordu Ringu sporu. Nové Porsche 911 GT2 RS totiž nepřekonalo jen svého hybridního sourozence či spřízněnou italskou duši, ale naprosto vše.
Kupé osazené přeplňovaným 3,8litrovým šestiválcem o výkonu 700 koní totiž pokořilo Nordchleife za pouhých 6 minut a 47,3 sekundy. Jak přitom dodává Frank-Steffen Walliser, viceprezident značky pro motorsport a vozy GT, původní plán tím byl překonán o nemalých 17,7 sekundy. Na počátku vývoje vozu totiž stál cíl v podobě času 7:05. Nicméně již během prvních pokusů značka dosáhla výsledků okolo 6 minut a 50 sekund.
Testovací a závodní jezdec značky Lars Kern ovšem nakonec sešlápl plynový pedál skutečně až pod kobereček, díky čemuž ještě o více než dvě sekundy zrychlil. Na takřka 21kilometrovém okruhu tak dosáhl průměrné rychlosti 184,11 km/h. K dispozici přitom měl zcela standardní vůz osazený pneumatikami Michelin Pilot Cup 2. Totéž nářadí, jen jiné auto, pak užil i Nick Tandy, jenž se taktéž dostal pod 6 minut a 50 sekund.
Andreas Preuninger, šéf divize GT, právě schopnost obou jezdců a obou vozů dostat se na rekordní čas více než vyzdvihuje. Znamená to totiž, že by působivého času měl dosáhnout kdokoliv, kdo má volant více než v ruce a kdo si samozřejmě může dovolit nechat uzavřít Ring pouze pro sebe. Takových lidí sice mnoho nebude, nicméně třeba magazín Sport Auto by se pod takových sedm minut dostat mohl.
My pak jen dodáme, že Porsche 911 GT2 RS s již zmíněnými 700 koňmi páruje pouze 1 470 kilogramů. Rekordu se tedy nemůžeme divit, zvláště když kupé zvládá zrychlit z klidu na stovku za 2,8 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 340 km/h. Ochrannou klec, jíž můžete vidět i na videu, má přitom ve standardní výbavě, na rozdíl od řady aut, které jsou jí vybaveny jen kvůli jízdě po Ringu.







Nové Porsche 911 GT2 RS má rekord Ringu, dokázalo překonat i Radical SR8 LM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 4 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins