Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4
26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo, že většinu modelů prodává s automatem. Enormní zájem o Cayman GT4 jej však donutil na ruční řazení nezanevřít.
V posledních týdnech proniká na světlo světa stále více informací, jež se týkají chystaného Porsche 911 R. Tedy verze určené puristům, jenž bude profitovat z atmosférického šestiválce a především manuálního řazení. Podle značky je totiž nadmíru důležité stavět modely, které nebudou pouze rychlé, ale zároveň nabídnou fanouškům značky co nejintimnější propojení člověka a stroje. Šéf jihoafrického zastoupení Toby Venter pak navíc dodal, že navzdory předchozím spekulacím dostane vůz stejné obutí jako GT3, tedy pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.
Mohutného zadního křídla a nízko položeného čelního spoileru se ovšem nedočkáme, prostor pod kapotou je pak vyjma onoho atmosférického plnění nadále záhadou. Není tedy jisté, zda šestiválec bude 3,8litrový nebo čtyřlitrový a produkovat bude 450 nebo 500 koní. Danými spekulacemi se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho se podíváme, jak se historie skutečně opakuje. Stejně jako původní Porsche 911 R bylo jakýmsi předskokanem chystané nové generace, tak bude i stávající varianta jistou předzvěstí té zcela nové.
Erhard Mössle, technický šéf celé modelové řady, totiž uvedl, že ručně řazené převodovky jsou pro značku dále důležité. A to přesto, že 85 procent zákazníků volí automat. „Ačkoliv jde asi o deset procent trhu, je důležité pro některé zákazníky a oblasti, zejména Spojené státy, abychom měli takový druh převodovky,“ upřesňuje náladu v Zuffenhausenu Mössle. A dodává, že Porsche za ně „bude bojovat tak dlouho, jak jen to bude možné“.
K tomuto rozhodnutí nepřispěl ani tak zájem o zmiňované Porsche 911 R, jehož 600 až 800 exemplářů prý již má předem své majitele, ale hlavně obliba předchozích limitovaných modelů osazených manuálem a atmosférickým motorem. „V posledních dvou letech jsme se s vozy Cayman GT4 a Boxster Spyder naučili, že důležitá nejsou pouze časy na okruhu, ale také emoce a zábava při řízení,“ dodává Mössle uznávajíc, že skončit s manuály u modelů 911 GT3 byla chyba a právě obrovský zájem o GT4 a Spyder je donutil couvnout.
„Přestože takto osazený vůz není nejrychlejší, je s manuálním řazením zábava. Jistě, PDK je rychlejší, ale spousta zákazníků chce převodové stupně měnit sama. A proto si myslím, že bychom tuto převodovku měli zachovat, a to rovněž pro příští generaci,“ upřesňuje růžový výhled do budoucna technický šéf značky. Je tedy jisté, že manuály se objeví i po roce 2020, na kdy je příchod nové generace naplánován.
Zda ovšem také v příští dekádě dorazí atmosférické motory, to je prozatím sporné. Porsche se totiž v souvislosti s neustálým navyšováním prodejů věnuje stále více ekologické stránce věci, nikoliv jen té ryze sportovní. Klasický Mezgerův agregát jsme tedy již mohli odpískat, nyní nejspíše přijde řada i na stávající motory, jenž nahradí ty přeplňované nebo elektrifikované.





















Obrovský zájem o Porsche Cayman GT4 a Boxster Spyder značku z Zuffenhausenu přesvědčil, že manuální převodovky je třeba nadále držet při životě. I proto přijde 911 R
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Nový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před hodinouNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 2 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry