Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche Carrera GT je prý nebezpečné, za smrt Paula Walkera tedy může auto
14.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nehoda hollywoodského herce Paula Walkera bude mít zjevně dohru u soudu. Za smrt jeho i řidiče Rogera Rodase prý může samotný vůz.
Smrt celebrity je pro média vždy vděčným tématem, ostatně se stačí podívat na veškerý humbuk spojený s úmrtním Ivety Bartošové. Toho se dokonce chytly i některé automobilové servery, jež informovaly třeba o jejím prvním voze. Stranou ovšem nezůstaly ani některé automobilky, které na svých sociálních účtech uvedly, že právě jejich vozem česká popová princezna jezdila nejraději. Takové články u nás nenajdete, snažíme se držet vlastního kopyta. Dnes nám však dovolte jednu, tak trochu výjimku, ve Spojených státech se totiž momentálně dějí věci, které nám nedají spát.
Řeč o dohře, jakou má nehoda hollywoodského herce Paula Walkera. Ta se stala na konci loňského listopadu, kdy hvězda filmů Rychle a zběsile zemřela na sedadle spolujezdce v Porsche Carrera GT. To řídil hercův přítel Roger Rodas, který podle závěrů vyšetřovací komise v okamžiku nárazu jel něco mezi 80 a 93 mílemi za hodinu (tedy 129 až 150 km/h). To samozřejmě v takovém voze není enormní rychlost, supersport se však v té chvíli nacházel na silnici, kde platí limit 45 mph (72,4 km/h).
Vyšetřovatelé proto došli k závěru, že právě rychlost je hlavním viníkem onoho neštěstí. Stejně jako fakt, že Carrera GT měla v tu chvíli nasazené 9 let staré pneumatiky. Tedy obutí, které již sotva mohlo být považováno za optimální, což by Rodas jakožto amatérský závodník měl vědět. Daná fakta - tedy jak pneu, tak rychlost - však očividně nebere v potaz jeho manželka Kristine. Ta totiž aktuálně podala u vyššího městského soudu v Los Angeles žalobu, ve které si na mušku bere právě Porsche.
Německá automobilka totiž zjevně ve svých amerických propagačních materiálech uvedla, že Carrera GT je „natolik blízká závodnímu vozu jak jen to šlo“. To ale očividně pro Američany znamená, že takovým speciálem skutečně je, a proto by měla mít ochrannou klec a závodní palivovou nádrž, která se v okamžiku nárazu hermeticky zapečetí, aby nedošlo k požáru. Tedy aby se nestalo přesně to, co se v listopadu v Los Angeles stalo.
Po celém světě jsou prý navíc známy případy smrtelných nehod, u nichž společným jmenovatelem je právě Porsche Carrera GT. Rodasovi to ovšem automobilka vůbec nedala vědět, pročež ji vdova žaluje za ledabylost, krutou smrt a selhání produktu. Vyjma výše zmíněného totiž v žalobě rovněž stojí, že supersportu ze Zuffenhausenu rovněž selhaly některé komponenty na podvozku.
To se ovšem rozchází se zmíněnými závěry vyšetřovatelů, kteří na voze nenašli jedinou závadu (stejně jako nebyl zjištěn alkohol či omamné látky). Stejně tak ani Porsche, které si nechalo přivézt k prozkoumání vrak červené Carrery GT, nenašlo - kromě zmíněných pneumatik - jediný problém. Pro nás by tedy případ byl vyřešen, Kristine Rodas však trvá na svém.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celá kauza nakonec vyvine a zda Porsche bude muset v Americe na každý vůz lepit varovné nálepky, že při rychlosti dvakrát překračující povolený limit může při nárazu dojít k požáru. Stejně tak jsme zvědavi, jak se soud bude dívat na fakt, že vdova v žalobě uvádí, že Roger Rodas jel v daném okamžiku 55 mph (88,5 km/h). Tedy více než bylo v daném místě povoleno, čímž by v našich končinách případ logicky skončil v neprospěch řidiče. V Americe se ale v podobných případech na osobní odpovědnost příliš nehraje...
Pohled na zdemolované Porsche Carrera GT rozhodně není hezký. Vinu však lze hledat pouze u řidiče, nikoliv ve voze samotném, jak tvrdí žaloba vdovy Kristine Rodas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 56 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 57 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch