Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první

Nejpodceňovanější z hybridních supersportů Ferrari, McLarenu a Porsche je zatím jediným, který se může smát. Je novým rekordmanem Severní smyčky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první

10.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejpodceňovanější z hybridních supersportů Ferrari, McLarenu a Porsche je zatím jediným, který se může smát. Je novým rekordmanem Severní smyčky.

Když si srovnáte technické parametry LaFerrari a McLarenu P1 s teprve včera představenými specifikacemi sériového Porsche 918 Spyder, asi se budete německému bumbrlíčkovi chvíli smát. Je daleko nejtěžší, výkonem to nerovná a když vezmete v úvahu, že jde koncepčně už o několik let staré auto, vlastně se ani nelze divit, že za novějšími souputníky zaostává. Také jako jediné není vyprodané, je to zkrátka tabulkový loser, pan Prohra, ten třetí vzadu.

Ale to je šedá teorie, zelený strom života říká něco jiného, alespoň v tuto chvíli. Zatímco Ferrari v porodních bolestech sériovou výrobu odkládá a McLaren se na Nordschleife nedokáže dostat pod sedm minut, u Porsche už mají hotovo. Je to totiž právě 98 Spyder, která na Severní smyčce německého Nürburgringu pokořila sedmiminutovou metu jako první.

Na tiskové konferenci Porsche na frankfurtskému autosalonu to dnes potvrdil sám Walter Röhrl, rallyová legenda, která se na vývoji vozu také podílela. Oficiální čas vozu je 6 minut a 57 sekund, což oproti dosavadnímu rekordu produkčních, silničních aut (řekněme, ty Radicaly se nám v této společnosti příliš nezdají...) stanoveném Dodgem Viper ACR znamená zlepšení o celých 15 sekund.

V související tiskové zprávě Porsche konstatuje, že Viper ACR byl překonán všemi třemi testovacími jezdci automobilky hned na první pokus. Dotyčnými byli zmíněný Walter Röhrl a testovací piloti Porsche Timo Kluck a Marc Lieb. Právě Lieb je pak člověkem, který se s časem dostal až na kótu 6:57.

Pro úplnost dodejme, že rekordu bylo dosaženo se zvláštní verzí 918 Spyder s paketem Weissach, který z jinak celkem luxusního vozu dělá skoro okruhovou záležitost - nemá ani klimatizaci. Dřívější pochybnosti o možnosti 918 pokořit Nordschleife za méně než 7 minut jsou každopádně minulostí, auto to zkrátka zvládá. Německá rukavice tak byla hozena, zvedne ji někdo z Itálie, či Británie?


Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první - 1 - Porsche 918 Spyder rekord Nurburgring Nordschleife 01Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první - 2 - Porsche 918 Spyder rekord Nurburgring Nordschleife 02Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první - 3 - Porsche 918 Spyder rekord Nurburgring Nordschleife 03Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první - 4 - Porsche 918 Spyder rekord Nurburgring Nordschleife 04Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první - 5 - Porsche 918 Spyder rekord Nurburgring Nordschleife 05Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první - 6 - Porsche 918 Spyder rekord Nurburgring Nordschleife 06Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první - 7 - Porsche 918 Spyder rekord Nurburgring Nordschleife 07
Když se dva hádají, občas se směje ten třetí...

Zdroj: Porsche přes Autoguide

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.