Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho
25.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+video) Je to jen pár let staré auto, přesto už stojí dvojnásobek co nové. Zrovna GT3 RS 4,0 za to ale stojí.
Snad jako rozloučení s manuální převodovkou v Porsche 911 GT3 vznikla verze GT3 RS 4.0, stroj s nejobjemnějším plochým šestiválcem v historii Porsche. Tehdy jsme pochopitelně ještě nevěděli, že Porsche s manuálními převodovkami v ostrých 911 skončí, leč stalo se. Dnes je tomu pořád jen pár let, co jsme o tomto skvostu psali jako o novém autě, přesto už je teď považováno za klasiku a cenný sběratelský artikl. Proč? Vzniklo jich šest stovek a spousta těch, na které se nedostalo, se těšila na GT3 příští generace. Ta ale mnoho z nich zklamala, protože jediná volba mezi motor a kola je dvouspojková převodovka PDK.
Ceny všech starších 911 GT3 RS vyletěly nahoru, verze 4.0 obzvlášť. Manuální řazení je pro spoustu nadšenců zkrátka velmi podstatná věc pro plnotučné řidičské zážitky. A takových lidí se zrovna mezi majiteli 911 GT3 všeho druhu našlo vždy hodně. Verze 4.0 je navíc úžasná i v jiných ohledech, sami jsme ji kdysi zažili při srazu na Nordschleife a i když je to hodně let, dodnes to bylo nezapomenutelné setkání. A kdybyste se s ní chtěli blíže seznámit i vy, prohlédněte si jedno z videí s ní pod článkem.
Onen motor, kromě toho, že to je šestiválcový boxer s nejvyšším objemem v historii, je také jeden z nejsilnějších. Patří i k nejsilnějším motorům na světě s atmosférickým plněním - má 125 koní na litr. Na zadní kola proudí celých pět set koní v 8 250 otáčkách, takže jízda naplno s tímto strojem je pořádný jekot. Točivý moment 460 Nm vrcholí v 5 750 otáčkách, což napovídá, že tento motor předvádí všechno podstatné v horní půlce otáčkoměru, tak, jak to má u skutečného sporťáku být.
Pokud patříte k těm, kteří si na 911 GT3 RS 4.0 brousili zuby a novou 911 991 GT3 své touhy neukojili, právě nyní existuje možnost si jednu RS 4.0 pořídit. Nachází se sice v Británii, ale má volant vlevo, v jiném provedení tuto verzi Porsche nevyrábělo. Na tachometru svítí hodnota 8 127 km, takže své si tento vůz rozhodně užil, ale dost pravděpodobně je stále ve špičkovém stavu.
Jeho cena ukazuje, jak rychle se špičková auta ctící dnes tak opomíjené klasické hodnoty (atmosférický motor, manuální převodovka...) mohou stát vyhledávanými klasikami, zejména pokud náhrada za ně není úplně schopna překročit jejich stín - cena tohoto stroje u Romans International čini´249 900 liber, tedy přes 9,1 milionu korun. A není to jediný stroj, který aktuálně někde na světena prodej za podobné peníze, za tolik se dnes GT3 RS 4.0 zkrátka prodávají.
Jinou perspektivou - je to bezmála dvakrát tolik, co vůz stál jako nová. Nicméně i jako investice by to bylo vhodné auto, její cena totiž klesne jen v případě, že ji rozvěsíte po svodidlech těsně za Flugplatzem...
Tato 911 GT3 RS 4.0 může být vaše za nějakých 9,1 milionu
Starší video ukazuje Chrise Harrise za volantem své RS 4.0
Zdroj: GTspirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva