Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche 911 GT3 RS 4.0: poslední „čistá” GT3 RS je klasika už teď, stojí podle toho
25.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+video) Je to jen pár let staré auto, přesto už stojí dvojnásobek co nové. Zrovna GT3 RS 4,0 za to ale stojí.
Snad jako rozloučení s manuální převodovkou v Porsche 911 GT3 vznikla verze GT3 RS 4.0, stroj s nejobjemnějším plochým šestiválcem v historii Porsche. Tehdy jsme pochopitelně ještě nevěděli, že Porsche s manuálními převodovkami v ostrých 911 skončí, leč stalo se. Dnes je tomu pořád jen pár let, co jsme o tomto skvostu psali jako o novém autě, přesto už je teď považováno za klasiku a cenný sběratelský artikl. Proč? Vzniklo jich šest stovek a spousta těch, na které se nedostalo, se těšila na GT3 příští generace. Ta ale mnoho z nich zklamala, protože jediná volba mezi motor a kola je dvouspojková převodovka PDK.
Ceny všech starších 911 GT3 RS vyletěly nahoru, verze 4.0 obzvlášť. Manuální řazení je pro spoustu nadšenců zkrátka velmi podstatná věc pro plnotučné řidičské zážitky. A takových lidí se zrovna mezi majiteli 911 GT3 všeho druhu našlo vždy hodně. Verze 4.0 je navíc úžasná i v jiných ohledech, sami jsme ji kdysi zažili při srazu na Nordschleife a i když je to hodně let, dodnes to bylo nezapomenutelné setkání. A kdybyste se s ní chtěli blíže seznámit i vy, prohlédněte si jedno z videí s ní pod článkem.
Onen motor, kromě toho, že to je šestiválcový boxer s nejvyšším objemem v historii, je také jeden z nejsilnějších. Patří i k nejsilnějším motorům na světě s atmosférickým plněním - má 125 koní na litr. Na zadní kola proudí celých pět set koní v 8 250 otáčkách, takže jízda naplno s tímto strojem je pořádný jekot. Točivý moment 460 Nm vrcholí v 5 750 otáčkách, což napovídá, že tento motor předvádí všechno podstatné v horní půlce otáčkoměru, tak, jak to má u skutečného sporťáku být.
Pokud patříte k těm, kteří si na 911 GT3 RS 4.0 brousili zuby a novou 911 991 GT3 své touhy neukojili, právě nyní existuje možnost si jednu RS 4.0 pořídit. Nachází se sice v Británii, ale má volant vlevo, v jiném provedení tuto verzi Porsche nevyrábělo. Na tachometru svítí hodnota 8 127 km, takže své si tento vůz rozhodně užil, ale dost pravděpodobně je stále ve špičkovém stavu.
Jeho cena ukazuje, jak rychle se špičková auta ctící dnes tak opomíjené klasické hodnoty (atmosférický motor, manuální převodovka...) mohou stát vyhledávanými klasikami, zejména pokud náhrada za ně není úplně schopna překročit jejich stín - cena tohoto stroje u Romans International čini´249 900 liber, tedy přes 9,1 milionu korun. A není to jediný stroj, který aktuálně někde na světena prodej za podobné peníze, za tolik se dnes GT3 RS 4.0 zkrátka prodávají.
Jinou perspektivou - je to bezmála dvakrát tolik, co vůz stál jako nová. Nicméně i jako investice by to bylo vhodné auto, její cena totiž klesne jen v případě, že ji rozvěsíte po svodidlech těsně za Flugplatzem...
Tato 911 GT3 RS 4.0 může být vaše za nějakých 9,1 milionu
Starší video ukazuje Chrise Harrise za volantem své RS 4.0
Zdroj: GTspirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.