Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent

Nejčistší devětsetjedenáctka ze sedmdesátých let nebyla jen nejsportovnější verzí tehdejší doby. Dodnes vážená natolik, že její cena raketově roste.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent

2.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejčistší devětsetjedenáctka ze sedmdesátých let nebyla jen nejsportovnější verzí tehdejší doby. Dodnes vážená natolik, že její cena raketově roste.

Verdikt vedení Porsche se zdá být definitivní, neboť se již více než proslýchá, že legendární Porsche 911 dostane spolu s faceliftem přeplňované jednotky ve všech variantách s jedinou výjimkou, která se jmenuje GT3. Nevíme, kdo z toho vyjma Bruselu může mít radost, ale jsme si docela jistí, že tím nejklasičtější model zřejmě nezíská na slávě, spíše naopak ztratí. O to více ovšem budou ceněni jeho předchůdci, u nichž byl šestiválcový atmosférický boxer za zadní nápravou jednou z největších devíz.

Jedním z takových je bezesporu model z let 1972-1977, který vozil na bocích nápisy Carrera a jehož zádi dominoval nezapomenutelný kachní ocas v roli pevného spoileru. Ano, tipujete správně, bavíme se skutečně o naprosto nejčistší řidičské 911 s typickými koly Fuchs, o modelu 2.7 RS, jenž se začal prodávat deset let po původní generaci 901. Verze RS - stejně jako ta současná - sloužila k nevídaně ostrému svezení a radost rozsévala na každém metru jízdy. Tehdy si přitom vystačila s 2,7litrovým plochým šestiválcem o výkonu 210 koní, s točivým momentem 255 Nm.

Půvabná zadokolka s pětistupňovým manuálem a dobrým řidičem se díky němu byla schopná rozjet na stokilometrovou rychlost za pozoruhodných 5,8 sekundy a dále uhánět až k dosažení hranice 245 km/h. Při uvedení do prodeje v roce 1973 rozhodně nešlo o levné zboží, stálo tehdy 34 tisíc marek, avšak ceny dnešních ojetých kusů stojí podstatně výš. Dle britského deníku The Telegraph se hodnota tohoto vozu jen za posledních deset let zvýšila o dechberoucích 669 procent.

Zatímco ještě v roce 2004 vycházela u verze RS Touring na 65 tisíc liber (2,3 milionu korun), o sedm let později už jste za ekvivalentní kus zaplatili 200 tisíc liber (7,1 milionu korun). A dnes? Stěží se u zachovalého kusu v originálním stavu dostanete pod 500 tisíc liber (bezmála 17 milionů korun). Kromě toho ještě nebereme v potaz odlehčenou verzi RS Lightweight, která byla loni vydražena ve Spojených státech za 1,4 milionu dolarů (32 milionů korun).

Jeden kus z roku 1973 je v současnosti na prodej na specializovaných britských stránkách Autofarm, který se soustředí na vozy Porsche. Jedná se o exemplář se 210 868 ujetými kilometry v kanárkově žluté barvě, jenž se účastnil mnoha akcí tamního Porsche klubu a to navzdory levostrannému řízení. Má však stále původní podvozek a motor, navíc i servisní knížku, bonusem je ještě podpis závodníka Dereka Bella, který kdysi dávno jezdil v F1 a později také závodil s prototypy Porsche.

V roce 1986 se vůz dočkal po převozu z Německa do Velkého Británie kompletního rozebrání a repasí a později v devadesátých letech prošla renovací i jeho karoserie. Přesto se zhruba jednu tunu vážící exemplář nabízí v současnosti za neuvěřitelných 21,4 milionu korun. Je jisté, že podobnou sumu dnes žádají výrobci za svá technologicky nejpokročilejší auta, ale tohle bude navzdory zlomkové dynamice opravdu vyjadřovat přízeň ke značce Porsche. Ten vůz navíc nebude do budoucna o nic horší investicí... Posuďte sami. Prohlédnout si ho můžete ve fotogalerii.


Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 1 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 01Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 2 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 02Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 3 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 03

Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 4 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 04Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 5 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 05Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 6 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 06Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 7 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 07Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 8 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 08Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 9 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 09Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 10 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 10Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 11 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 11Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 12 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 12Porsche 911 2.7 RS je slušná investice, v poslední dekádě zdražilo o 670 procent - 13 - Porsche 911 27 RS Carrera cena 13
Porsche 911 Carrera RS 2,7 je podle mnohých tou nejčistší 911 všech dob. Teď s dalším faceliftem současné 911 jeho cena jistě dále poroste

Zdroj: The Telegraph

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše