Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poník pro jeden trik od Mercedesu obětoval hrdost, zvuk i 400 kg hmotnosti, aby na chvíli o pár metrů vyhrával ve sprintech
5.6.2024 | Petr Miler
Na srovnání nového Mercedesu-AMG C63 s jeho soupeři od Audi a BMW je nejlépe vidět, jak lze v podobném klání vyhrát a stejně odejít jako drtivě poražený. Nejnovější a nesilnější, ale také nejdražší a nejtěžší auto sice vítězí, ovšem jak dlouho? A co předvede jinde než v přímém směru?
Proč Mercedes vzal široce respektovaný model C63 od AMG a vzal mu jeho klíčové unikum v podobě osmiválcového motoru, který nahradil dvoulitrovým hybridem, nepochopil nikdo, dokonce ani Mercedesu tradičně naklonění Němci. Tohle auto prohrálo i v jejich srovnávacím testu, prohrálo prakticky všechno, co mohlo, a i u zákazníků se potýká s téměř nulovým zájmem. A když si přečtete komentáře u přiloženého videa, teprve pochopíte, kolik odporu k němu lidé chovají. Vezmeme jednu z těch slušných posměšných reakcí, které si získaly širokou oblibu: „Tohle je jeden z deseti nových C63, které byly kdy prodány,” říká s úsměvem jeden z diskutujících.
Video, ve kterém vůz v provedení kombi participuje, by tak mohlo být vnímáno jako velké zadostiučinění, neboť lidé z Carwow právě tento Mercedes postaví proti jeho úhlavním soupeřům od BMW (M3 Touring) a Audi (RS4 Avant). A C63 zvítězí ve všech dynamických kláních, jen v testu brzd „vyhraje” jeho vysoká hmotnost, navrch má tehdy (historickou optikou paradoxně nejlehčí) Audi. Takže úspěch a vše je odpuštěno, skeptici se mýlili? Ani omylem.
Mercedes stvořil poníka pro jeden trik, a to jsou právě vystoupení ve sprintech. Tím vše hasne, navíc velmi rychle. Asi nikdo nečeká, že až 680koňové auto s elektromotory prohraje ve sprintech s 450- resp. 510koňovou konkurencí, i když je citelně lehčí. Zejména Audi je o neuvěřitelných 445 kg (!) lehčí a vedle 2 190 kg Mercedesu je rázem lehké i BMW se svými 1 865 kg, jinak též šílenou hmotností. Na hmotnost ale Mercedes doplatí v jakékoli jiné disciplíně a jak dlouho mu vydrží jeho dynamika v přímce? Baterky jednou dojdou a pak už tu budeme mít jen 476 koní dvoulitrového turba proti 2,2 tuny. Spalovací motor je tu jediný stabilní zdroj výkonu, na který je spoleh, všechno ostatní musí přijít na úkor něčeho jiného.
A to není vše, poslechněte si, jak auto zní, upřímným hodnocením nechceme urážet vysavače. A podívejte se, kolik stojí, je o desítky procent dražší než jeho soupeři, přitom nakonec zvítězí sotva o délku auta a desetinu sekundy, přičemž na konci čtvrtmílového sprintu už ztrácí. Sám Mat přiznává, že kdyby mělo BMW pár set metrů navíc, vyhraje, neboť maximální výkon dává pohon nového C63 je po dobu 10 sekund.
Tohle je zkrátka obrovská marnost a výhra, kterou jako výhru berou jen skalní fandové třícípé hvězdy. Automobilka obětovala hrdost, zvuk i dobrých 400 kg hmotnosti, aby tohle auto na chvíli a o pár metrů vyhrávalo ve sprintech. To není rozumný obchod. Morálním vítězem celého klání je pro nás Audi, které se v této podobě vyrábí od roku 2017, od té doby neposílilo a přesto zůstává relevantní - mj. díky „nízké” hmotnosti 1 745 kg, která se v momentě jeho zrodu zdála být vedle tehdejšího BMW M3 F80 Competition (od 1 595 kg) vysoká. Jak rychle se věci mění...



Nový Mercedes C 63 S je neskutečná minela. Dostává jeden palec dolů za druhým od tisku i zákazníků, a to i když zvítězí v tom jediném, co umí - při akceleraci v přímém směru. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 11 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.