Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické
1.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Někdy věci nejdou jako na drátkách. Přesvědčila se o tom luxusní odnož Nissanu se svým „řízením po drátě“.
Řízení Direct Adaptive Steering (DAS), které Japonci za každou cenu hodlali implementovat do Infiniti Q50, nakonec opravdu skončí fiaskem. Revoluční systém, který nepoužívá za normálních okolností žádné fyzické spojení mezi volantem a předními koly a místo toho se spoléhá na tři řídicí jednotky (pro případ výpadku jedné či dvou), na elektromotory nastavující odpovídající úhel natočení kol, akční člen odporu řízení a kameru s dalším modulem pro monitorování dění vpředu, se totiž neukázal být až tak velkou výhrou.
Už od počátku nám to celé přišlo dost komplikované - zejména pro řešení jediné, avšak o to podstatnější věci, jakou je řízení. Japonci se kasali možností snížení spotřeby paliva a také jednoduchou regulací zpětné vazby, respektive odporu, který řízení poskytuje rukám řidiče, jenomže skutek utekl neznámo kam. Řízení působilo ve výsledku až příliš uměle, zpětná vazba se při rychlejší jízdě vytrácela do neznáma a rozhodně se nedalo tvrdit, že je to řízení lepší než standardnější systémy. Nepodařilo se ho doladit ani po 7 letech, které věnovali pilováním odezvy pro řidiče, ani po celých deseti letech, které je spolu s hromadou peněz tahle parádička stála.
Neslavný román s „řízením po drátě“ dříve skončil svolávací akcí, poté ho řada zákazníků včetně nás zkritizovala a vypadá to, že ho lepší časy nečekají. V rozhovoru amerických kolegů s ředitelem plánování produktů Keithem St. Clairem vyšlo najevo, že si je Infiniti své chyby vědomo a že s tím hodlá něco udělat. Alespoň u modelů Q50, u nichž je jedinou možnou volbou. V nabídce DAS podle všeho zůstane, zájemci však budou moci u verzí Hybrid a Sport toto políčko v ceníku nechat prázdné a zvolit tak klasické řízení. Systém ustoupí údajně staré dobré hydraulice, která se nachází v modelu G37, jenž bude brzy přejmenován na Q40.
Spolu s ním je údajně Q50 úžasné na řízení, což už můžeme brát snad pouze s úsměvem. Zbývají už jen drobné detaily a systém bude připraven do sériové výbavy. K instalaci starého ověřeného systému má dojít v rámci amerického modelového roku 2016, což znamená, že ho zájemci o Q50 přivítají už na začátku roku 2015, tedy již za několik měsíců - o tom, zda půjde či nepůjde o změnu v rámci faceliftu, se zdroje bohužel nezmiňují. Všem zájemcům o Q50, které v celku rozhodně není špatným autem, doporučíme nákup ještě o chvilku odložit. Tedy pokud nepatříte mezi tu skupinku nadšenců, která chce mít něco extra, přestože to vlastně v reálu nedělá žádné dobroty.
Snaha se cení, ovšem jednání Japonců v tomto případě už hraničilo se šílenstvím. Po dlouhém a náročném vývoji nahradí v některých verzích revoluční řízení klasická hydraulika z modelu G37
Infiniti Q50 dostane staronové řízení v rámci modelového roku 2016, tedy už v příštím roce
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch