Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podle šéfa Ferrari je přeplňování správná cesta, hybridní turbo ale odmítá
23.11.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferrari se přeplňování nikdy zcela nebránilo, něčím běžným ale nebylo. Teď se zdá, že mine jen motory V12.
Když se řekne „šéf Ferrari”, většina lidí si okamžitě vybaví Lucu di Montezemola, který zastává pozici prezidenta značky již od roku 1991 a je tím člověkem, který ji vtiskl její současnou tváři. Když se řekne „Ferrari s turbem”, většina lidí si představí model F40, který se svého času i díky nucenému plnění stal na nějakou dobu vůbec nejrychlejším autem světa. Jenže ani o jednom dnes řeč nebude - v případě „šéfa Ferrari” máme tentokrát na mysli vrcholného exekutivce Amedea Felisu a u „Ferrari s turbem” se zaměříme čistě na budoucnost.
Právě o té se totiž Felisa rozpovídal v rozhovoru pro britský Top Gear a právě o turbech byla řeč především. K nim má většina nadšených řidičů poněkud dvojjaký vztah - na jednu stranu umí okouzlit svým výkonem, na druhou dokážou zklamat obtížnější ovladatelností a příliš vysokou spotřebou při vysokých požadavcích právě na onen dodatečný výkon. Jistá ambivalence je znát i z rozličných prohlášení Ferrari v uplynulých letech a vlastně i to poslední lze zařadit do podobné škatulky.
Felisa na jednu stranu řekl, že turbo je řešením, jak dále pokračovat v nárůstech výkonu motorů, jaký jsme mohli sledovat v uplynulých letech. S tím nelze nesouhlasit, CEO Ferrari ale dále konstatoval i to, že: „Přeplňování je a přímý vstřik benzinu jsou je ta správná cesta za vyšším výkonem bez daně v podobě spotřeby paliva.” Tady už souhlasit lze i nelze - i když teorie praví, že turbomotory s přímým vstřikem už nejsou neefektivní při náročném jízdním stylu, naše praxe opakovaně dokazuje, že většina i takto konstruovaných turb má s provozní efektivitou při rychlé jízdě nemalé problémy. Naopak jisté je jen to, že omezování zdvihového objemu a jeho nahrazování přeplňováním vede k nízké spotřebě při velmi pomalé jízdě, kterou reflektují testy normované spotřeby. Ale je zrovna taková typická pro sporťáky z Maranella?
Toto už Felisa nekomentoval, dodal však, že Ferrari nevsadí na kombinaci přeplňování a „hybridizace”, jak se chystá učinit třeba Honda s novým NSX, ostatně se o tom spekulovalo i u italské značky. Podle něj to není nákladově efektivní a není to ani dobrým řešením, jak se zbavit „turbodíry”, tedy prodlev motoru v reakci na práci s plynovým pedálem. Podle šéfa vzpínajícího se koníka umí Italové dosáhnout tohoto výsledku i „jinak”, dozajista myšleno „lépe”.
První novodobý turbomotor Ferrari by se měl objevit pod kapotou nové generace Californie, ostatně o tom neslyšíme poprvé. Detaily o samotné jednotce i budoucím modelu jsou zatím tajemstvím, že půjde o přeplňovaný osmiválec je jistotou a Felisa slibuje také vylepšenou palubní elektroniku. Co nás ale zajímá více - motory V8 mají zůstat těmi jedinými, které v nabídce Ferrari dostanou přeplňování, vrcholné dvanáctiválce zůstanou prý nadále oddány atmosférickému plnění. Otázkou ale je, jak dlouho, jistě bychom našli prohlášení někoho z automobilky z uplynulých let, které turba odmítalo zcela...












Současná California je na nějakou dobu zřejmě posledním Ferrari této třídy, které má pod kapotou atmosféricky plněný motor
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva