Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se, jak nekvalitní Modely 3 Tesla dodává zákazníkům, i v tuto chvíli
29.12.2018 | Mirek Mazal
Že Model 3 nehýří kvalitou, víme už od předání prvních kusů zákazníků, Tesla ale slíbila nápravu, novějších aut už se potíže týkat neměly. Týkají.
Našeho přítele Jasona Fenskeho vám asi nemusíme dlouze představovat. S americkým technikem, bývalým motorářem, který se později začal zabývat technicky orientovanými snímky, které publikuje na svém kanálu Engineering Explained na Youtube, úzce spolupracujeme už léta. Právě on si k letošním Vánocům nadělil nové auto, Teslu Model 3, a nebyl by to on, aby jej nepodrobil přijímacím procesem za asistence kamery a nepokusil se světu ukázat něco zajímavého.
Jason se tentokrát zaměřil na kvalitu zpracování vozu, která se v minulosti stala mnohokrát předmětem debat. Pochybné standardy automobilky jsou veřejným tajemstvím, v případě Modelu 3 ale Tesla ráda hovoří o tom, že často probírané problémy se týkaly jen prvních vyrobených aut a dnes nejsou aktuální. Jasonova „trojka” je ale úplně nová, vyrobena byla nedávno a zkoumání byla podrobena s 35 kilometry na tachometru. Jakýkoli její nedostatek tedy musel být znám už automobilce po jejím dokončení a nelze by jej omluvit ani momentem výroby, ani způsobem pozdějšího použití.
Vůz ze všeho nejdříve putoval do garáže pod ostré světlo zářivek a už ty vyjevily první slabiny. Pozornosti si v prvé řadě zaslouží červený lak za tučný příplatek ve výši 2 500 dolarů (56 800 Kč). Rudý exteriér autu sluší, ale detailní pohled nadšení úspěšně hatí. Struktura podobná pomeranči je sama o sobě nepřijatelná, navíc lak trpí několika dalšími vážnými defekty.
Pravá strana Tesly vypadá docela dobře, ale u řidiče je situace o poznání horší. Nové auto dorazilo s velkým množstvím hlubokých škrábanců, v dnešní době se něco podobného jen tak nevidí. Kvalitativní problémy sužují celou levou stranu Modelu 3 až po zadní nárazník, který také nezůstal bez zásahu. Objevilo se několik rozsáhlých vrypů a vrcholem je zalakovaná vrstva prachu, kterou lze snadno spatřit i nahmatat. Kondice červeného nástřiku nenapovídá, že má automobil za sebou pár desítek ujetých kilometrů, počet defektů laku naznačuje spíše těžký život městského otloukánka.
O dobrém zpracování nemůže být řeč ani při pohledu na spáry mezi jednotlivými díly karoserie. Rozdílné slícování nejlépe ukazuje Jason s přesným měřidlem v ruce. Zjistil, že Model 3 má kapotu posunutou o dva milimetry bokem, stejný rozdíl je ve velikosti mezery mezi blatníkem a zadními dveřmi vlevo respektive vpravo. Celá levá strana elektromobilu má odlišně napasované panely karoserie než pravý bok, přímo srovnávané Subaru Crosstrek (u nás Subaru XV), které též vlastní, ukázalo mnohem menší odlišnosti jednotlivých mezer čili kvalitnější zpracování.
Milimetrové nepřesnosti mohou být pro někoho nepodstatné, ale Jason si zapsal všechny změřené hodnoty a přidal je do svého videa. Teprve při pohledu na červená čísla člověk pochopí, jak moc se liší zpracování elektromobilu proti dříve vyrobenému Subaru. Na rozdíly mezi částmi skleněné střechy Tesly není potřeba brát šupléru, stačí zdravé lidské oko a vidíte, jak nepřesné slícování jednotlivých dílů je.
Už během prvních chvil vlastnictví si nešlo nevšimnout špatného laku, nesouměrných mezer, ale také přechodů mezi jednotlivými sekcemi karoserie. Na příkladu předního blatníku je vidět, že pravá část navazuje na kapotu bez výrazného skoku, naopak levá část nárazníku je nasazena o něco výše. Podobně asymetrický přechod našel čerstvý majitel vozu mezi předním blatníkem a řidičovo dveřmi.
Všechny postřehy vypovídají v prvé řadě o tom, že kvalita výroby Modelu 3 je stále mizerná. Je pochopitelně možné, že první vyrobené kusy na tom byly ještě hůře, beztak ale platí, že na světě není jiné významné automobilky, která by si něco takového dovolila dodat zákazníkovi. I mnohem menší problémy by byly odhaleny a eliminovány při kontrole kvality, pokud by tedy při výrobě vůbec vznikly.
Tesla je ale jiná, bohužel i v tomto ohledu. Na obranu firmy je třeba dodat, že na kritiku zareagovala nabídkou bezplatné opravy všech nedostatků s vypůjčením náhradního vozu po dobu servisní operace. Je to pěkné, v prvé řadě by ale neměla dopustit, aby něco takového vůbec prodala a byl to až zákazník, kdo tak rozsáhlé nedostatky identifikuje. Nakonec i pro své vlastní dobro - přiložené video by nevzniklo, kdyby k tomu Tesla nedala prostor.
Nový kus Tesly Model 3 se předvedl ve špatném světle. Čerstvý majitel objevil na hrubém laku mnoho hlubokých škrábanců,...
...různé mezery mezi díly karoserie...
...a slícování dílů také neodpovídá moderním standardům
Zdroj: Engineering Explained@Youtube
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 9 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 10 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
dnes - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
dnes - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva