Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Podívejte se, jak lze otevřít nešťastné „sokolí dveře” Tesly i bez elektřiny
23.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Falcon Wings Doors jsou zajímavá věc, její fungování je ale kriticky závislé na elektrické energii. Co tedy dělat, když třeba po nehodě není k dispozici?
Tesla Model X si získala pozornost světa pro své unikátní „sokolí dveře”, v originálu Falcon Wings Doors, které slouží cestujícím vzadu. Jsou výjimečné svým způsobem otevíraní, nefungují tak ale pro nic za nic - díky své konstrukci je možné je otevřít i v dost omezeném prostoru, což se u dost velkého auta na pomezí MPV a SUV docela. Přesto nelze říci, že by u zákazníků a ve výsledků i u automobilky vedly k pocitům spokojenosti, pro obě strany se opakovaně ukázaly být spíše jedním velkým neštěstím. Na začátku způsobily značné zpoždění příchodu Modelu X na trh a v některých i zcela standardních situacích působí jejich hmotnost problémy.
Pokud ale stojíte na rovině, jsou vážně zajímavé a otvírají se velmi snadno pomocí jediného tlačítka. Zvládnou přitom nenarazit do stropu garáže nebo se nepoškrábat o auto stojící vedle, aspoň teoreticky. A tím, že se zcela uklidí z cesty, můžete snáze manipulovat s věcmi na zadních místech, třeba s dětskou sedačkou a dítětem v ní.
Nicméně, otvírají se elektricky a ve chvíli, kdy auto přijde o elektřinu, např. při nehodě, najednou řešíte otázku, jak ze zadních sedaček ven. Stalo se to v únoru v Číně - Model X havaroval a posádka údajně slyšela výbuchy článků baterie pod podlahou, ale dveře nešly standardním způsobem otevřít. Pasažéři vzadu vylezli předními dveřmi, které mají kromě elektrického ovládání i obyčejnou kliku, protože zadními se ven dostat nedokázali. O několik okamžiků později začalo auto hořet a mluvilo se o štěstí, že se jinak celkem banální nehoda nestala pro část posádky osudnou.
Je to tedy tak, že jsou zadní dveře kriticky závislé na elektřině a v případě vybití či jiných problémů s akumulátory nejdou vůbec otevřít? Není tomu tak, jen je třeba znát ten správný fígl. A právě ten nám v praxi předvádí jeden z majitelů.
„Sokolí dveře” se v nouzi otevírají tak, že odstraníte kryt reproduktoru v jejich dolní části a najdete volný konec ocelového lanka. Za ten zatáhnete, čímž odjistíte zámek, a manuálně zvednete dveře. Jsou samozřejmě velmi těžké, takže to půjde ztuha a musíme se ptát, zda to zvládne třeba subtilní žena. Nicméně, způsob nouzového otevření dveří tu je.
Není zřejmý a musíte o něm vědět, abyste ho mohli použít. To samozřejmě nejde na vrub Tesly, nikdo z nás nechce mít v autě zevnitř velkou červenou klapku s nápisem „nouzové odjištění dveří”, a návody jsou u všech nových aut čtení zábavné asi jako obchodní zákoník pro běžného zaměstnance. I proto je dobré tento způsob otevírání znát - nikdy nevíte, kdy se ocitnete v Model X na zadních sedadlech...
Tohle neoznačené lanko pod krytem reproduktoru je nouzové otvírání zadních dveří Modelu X
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
včera - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Dakar 1. etapa: 412 km přes písek, kameny a suť včera 11:24
- Prologem začal Dakar 2025 3.1.2025
- Přehled vítězů Paříž - Dakar 2.1.2025
- Jak vypadá trasa Dakaru 2025 1.1.2025
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
Nejnovější články
- V belgické stodole objevili sbírku 73 aut hlavně od Porsche, to své si v ní hned našla i hvězda Top Gearu
včera - Němečtí socialisté mají skvělý plán, domácí automobilový průmysl prý zachrání návratem dotací na elektromobily
včera - I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
včera - Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
včera - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva