Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Po Hammondově nehodě jsou přípravy The Grand Tour v chaosu, vyšetřuje ji FIA
14.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Těžká nehoda britského moderátora ovlivní druhou sezónu pořadu, teď není jisté vůbec nic. A může také změnit svět závodů do vrchu.
Během víkendu celý svět oblétla zpráva o těžké nehodě Richarda Hammonda při natáčení The Grand Tour. Na rozdíl od jeho předchozí letošní nehody na motorce však byla tato daleko vážnější. S chorvatským elektrickým supersportem Rimac Concept_One v dost vysoké rychlosti (Jeremy Clarkson hovoří o více jako 190 km/h, ale to se nám nezdá) vyletěl ze silnice a zřítil se dolů ze srázu. Vůz následně pohltily plameny, kvůli čemuž si Jeremy Clarkson i James May zpočátku mysleli, že jejich kolega je po smrti. Není tak vlastně divu, že o incidentu informovala veškerá média, nikoliv jen ta motoristická.
Hammondovi strážní andělé měli ale nejspíše velmi dobře zaplacený víkend, neboť populární moderátor a novinář neštěstí odskákal „pouze“ s frakturou kolene. I když ale sám nyní žertuje, že mu z něj doktoři udělají švýcarský armádní nožík, zbytku týmu již příliš do smíchu není. Amazon totiž ústy Maye jen před pár dny oznámil, že nová sezóna The Grand Tour odstartuje již v říjnu, tedy za nějaké čtyři měsíce. A to je opravdu krátká doba na to, aby se štáb vypořádal s absencí jedné z hlavních hvězd.
Clarkson proto již uvedl, že May „sedí v nějaké pekelné díře, jakou je letiště Gatwick, a čeká na nízkonákladové aerolinky, aby jej odvezly na natáčení, které měl původně dělat Hammond“. Ten přitom dle Jezzy „leží někde v posteli ve Švýcarských Alpách, zatímco pěkné sestřičky se starají, aby bylo splněno každé jeho přání, a ještě mu podávají drogy“. Richard prý má být zpět v kanceláři již příští týden, za volant se ale asi ještě hezky dlouho neposadí. A nenatočené epizody to samozřejmě ovlivní.
„Jsem proto již od svítání vzhůru a přepisuju scénáře a nápady, neboť je třeba reflektovat fakt, že Hammond nebude moci řídit po několik příštích měsíců,“ uvedl dále Clarkson. Čtenáře svého online projektu Drive Tribe proto vyzval, zda je něco nenapadá. Aktuálně totiž Richard může s jednou nohou zvládat pouze rutinní kancelářské činnosti, což je ale dle Jezzy jen dobře, protože „v kopírce došel toner, holčina, co dělá kafe, má dovolenou a skladiště potřebuje přeorganizovat“.
Jde vidět, že celá trojice bere Hammondovu nehodu s humorem, nicméně starostí i práce mají především Clarkson a May nyní nad hlavu. Natáčení druhé sezóny začalo krátce po konci té první, tedy v polovině února, spoustu práce má trojice jistě za sebou. Přesto toho určitě bylo ještě hodně v plánu, proto ten shon. Nad druhou stranu, většina aut, která dnes Clarkson a spol v pořadech řídí, jsou vybavena automaty a Hammond má zraněnou levou nohu, leccos odřídit může. Studiové záběry by mu také problém dělat neměly. Uvidíme tedy, jak se s tím pánové vypořádají.
Ohledně nehody samotné zatím není nic nového, Rimac se stále oficiálně nikterak nevyjádřil. Ozvala se ovšem mezinárodní automobilová federace FIA, která vysvětlení požaduje. Důvodem je to, že nehoda se odehrála během závodu do vrchu Hemberg Bergrennen. Trojice sice součástí startovního pole nebyla, nicméně se pohybovala po oficiální trati v průběhu závodního víkendu.
Podstatné je, že Hammond havaroval až za cílovou čarou, tedy v prostoru, kde již měl z bezpečnostních důvodů jet o poznání pomaleji. Trestu nejspíše čelit nebude, nicméně jeho nehoda by mohla mít vliv na budoucnost podobných závodů. Po opuštění trati se Rimac ještě skutálel po stráni, kde znovu zkřížil trať, sice uzavřenou, po té ale jel May. Proto se FIA zabývá něčím, čím by se podle mnoha lidí nemusela.
Uvidíme, jak se situace vyvine v následujících dnech a týdnech - zvědavi jsme hlavně na reakci Rimacu a to, zda bude potvrzena závada na voze či jestli za vším skutečně stála jen Hammondova řidičská chyba. Chorvaté zatím jen přejí Hammondovi brzké uzdravení - k čemuž se pochopitelně rádi přidáváme...
Hammond si dle Clarksona užívá na lůžku pěkných sestřiček a drog. A evidentně se těší dobrému rozmaru, třebaže jeho koleno teď prý pod rentgenem vypadá jako švýcarský armádní nůž. V reálu na něj krásná podívaná není, Hammond ale už s pomocí berlí chodí
Jeho nehoda bude mít nemalý dopad, a to nejen na natáčení pořadu, ale možná i na mezinárodní závody do vrchu...
...došlo k ní totiž až za cílovou čarou závodu Hemberg Bergrennen
K incidentu došlo v samotném závěru natáčení jednoho z dílů nové série The Grand Tour
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva