Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů

PSA pokračuje ve zveřejňování spotřeby naměřené při reálné jízdě po silnici. Čtyři verze Peugeotu 2008 „žerou” o desítky procent víc než v NEDC.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů

6.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

PSA pokračuje ve zveřejňování spotřeby naměřené při reálné jízdě po silnici. Čtyři verze Peugeotu 2008 „žerou” o desítky procent víc než v NEDC.

Jde sice tak trochu o sebemrskačství, odhodlání koncernu PSA zveřejnit reálnou spotřebu svých aut přesto nepolevuje a firma zveřejňuje data k dalším modelům a motorům. Tentokrát spíše k několika motorům jednoho modelu - Peugeotu 2008, který zjara dostal facelift a tak je potřeba ho prodávat. A k tomu se hodí, aby zákazníci věděli, kolik tohle auto skutečně spotřebovává paliva, protože na čísla NEDC se spolehnout nelze.

Metodika měření je stejná jako u dříve zveřejněných čísel. Ta sice obsahovala tři různé vozy, ale všechny měly pod kapotou stejnou dieselovou šestnáctistovku o 120 koních. Přesto ale nabídla dobrý vhled, protože i přes stejný motor a stejnou převodovku se u jednoho auta lišila naměřená spotřeba od katalogové o 23 %, u druhého o 39 % a u třetího o 56 %.

Máme tedy před sebou měření na reálné silnici a údajně s reálnými řidiči, normálními lidmi, nikoliv testovacími jezdci Peugeotu. Měření opět provedly nevládní organizace Transport & Environment, která stojí mimo jiné za povinným přimícháváním biosložky do paliva, a organizace France Nature Environment. Okruh, na kterém se měřilo, obsahoval 25,5 km jízdy ve městě, 39,7 km jízdy mimo město a 31,1 km po dálnici.

Opět můžeme předpokládat, že byla použita měřící jednotka PEMS, Portable Emissions Measuring System. Na tu se v minulosti snesla kritika, že je nepřesná - z reálně emitovaných 150 mg NOx/km může být na výstupu z přístroje 195 mg, nebo také jen 105 mg. Je ale možné, že takovou odchylku přístroj má jen u NOx, nikoliv u CO2, a měříme-li spotřebu na konci výfuku, měříme CO2 a z něj spotřebu počítáme.

Výsledky všech tří verzí najdete v tabulce níže. Jak je u Peugeotu zvykem, číslo na konci označení motoru znamená výkon. BlueHDi je pochopitelně diesel, PureTech je benzín. A PureTech 130 není překlep, ve Francii a ve Velké Británii se tenhle tříválec opravdu nabízí i ve 130koňové variantě, kdežto u nás končí na 110 koních, aspoň v případě modelu 2008.

Reálná spotřeba nového Peugeotu 2008


Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 1 - peugeot 2008 realna spotreba tab

Vidíme, že rozdíly mezi katalogovou spotřebou a spotřebou naměřenou při čerstvých testech je docela velký. Zhruba 40 % u dieselů nepřekvapí, co ale může, je rozdíl téměř 46 % u PureTechu 130. Dává to ale smysl - extrémní downsizing reálně funguje pouze při minimální zátěži, což je obraz použití vozu dle normy NEDC. Jakmile požadujete více výkonu, efektivní není a jak vidno, ono „více” může být v praxi znamenat i „o málo více”. Bohužel tentokrát nevidíme spotřebu zákazníků, ovšem faceliftovaná 208 je na trhu čerstvě, takže takováto data ještě neměla čas vzniknout.

PSA slíbilo zveřejnit výsledky mnohem více aut, takže si na další čísla ještě počkejme. Pravděpodobně přijdou další za pár týdnů v podobné formě, doufáme ale, že pokud to bude možné, PSA připíše i spotřebu zjištěnou průzkumem mezi zákazníky. To totiž vhodně doplňuje představu o tom, za kolik budete s tím či oním vozem značky reálně jezdit.

Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 2 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 59Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 3 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 60Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 4 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 61Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 5 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 62Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 6 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 63Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 7 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 64Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 8 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 65Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 9 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 66Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 10 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 67Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 11 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 68Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 12 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 69Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 13 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 70Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 14 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 71Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 15 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 72Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 16 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 73Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 17 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 74Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 18 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 75Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 19 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 76Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 20 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 77Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 21 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 78Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 22 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 79Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 23 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 80Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 24 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 81Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 25 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 82Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 26 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 83Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 27 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 84Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 28 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 85Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 29 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 86Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů - 30 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 87
Faceliftovaný Peugeot 2008 se odhalil v únoru. Na snímcích výbava GT Line

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.