Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot chce po koupi Opelu dobýt svět. Nedobije ale spíš Opel Peugeot?
23.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Roberta Peugeota nejsou ani tak důležité celkové registrace, jako to, že prodáváte aspoň 3 miliony aut na klíčovém trhu. A toho Francouzi dosáhli.
Jednou z největších letošních událostí v automobilovém průmyslu se stala fúze PSA a Opelu. Francouzský koncern od amerického General Motors za 2,2 miliardy Eur (cca 59,45 miliardy korun) převzal německou automobilku, čímž se rázem stal druhým největším výrobcem aut v Evropě. PSA s Opelem se povedlo přeskočit alianci Renault-Nissan a usadit se hned za Volkswagenem.
Pro GM byl odprodej ztrátové firmy pozitivním krokem, dle prezidenta firmy se americký koncern zbavil mlýnského kamene na krku. Důvodem bylo především to, že General Motors nikdy nevěděl, jak s Opelem naložit a nikdy tak plně nevyužil jeho potenciál. Bude to pod taktovkou PSA jiné? To je otázka, nad níž jsme zatím mohli pouze spekulovat.
Trochu světla do toho přinesli zástupci klanu Peugeotů, kteří vlastní 22,19 % hlasovacích práv a 13,68 % akcií. Dle nich PSA konečně dosáhlo na úroveň, na kterou by Francouzi jen sami nejspíše nevystoupali. Podle Roberta Peugeota, který má na starosti strategii koncernu, totiž nejsou důležité celkové globální registrace, ale dosažení prodejů na úrovni alespoň 3 milionů aut na jednom trhu.
„Všichni velcí výrobci dosahují na každém klíčovém trhu tří milionů registrací,“ vysvětlil důvod, proč vlastně PSA koupilo Opel, Robert Peugeot. Jeho bratranec Jean-Philippe pak zachází ještě dále, když dodává: „Toto umožní celému koncernu dobýt zbytek světa, pěkně krok po kroku. Tento úkol zůstává pro PSA tím nejdůležitějším.“ Nedostatkem sebedůvěry tedy klan Peugeotů rozhodně netrpí.
Podle Roberta Peugeota zvládne koncern dobýt svět i proto, že „Opel je silný na trzích, kde není silné PSA“. V tomto mu čísla dávají za pravdu, například ve Velké Británii Opel jakožto Vauxhall prodává více aut než Peugeot, Citroën a DS dohromady. Mezi deseti nejžádanějšími vozy v Anglii za první letošní čtvrtletí totiž najdeme Astru a Corsu (loni zde byla i Mokka), ovšem žádného Francouze.
„Mezi značkami tedy bude docházet jen k malému kanibalismu,“ dodal Robert Peugeot. A právě to jsou podle jeho bratrance důvody, proč „se naše rodina chtěla sblížit s Opelem ještě předtím, než došlo k dohodě s General Motors“. Tím přitom není míněna aktuální fúze, ale spolupráce, již obě strany navázaly již v roce 2012.
Minimálně z pohledu zástupců PSA i GM jde o ideální situaci, my se ale zatím kloníme spíše jen k vítězství na straně Američanů. Ti sice ztratili cca milion registrací ročně a tudíž se prohloubí jejich ztráta na VW Group a Toyotu, na druhou stranu však na překonání těchto výrobců v globálním měřítku stejně nemohli příliš pomýšlet. Tyto plány má nyní zjevně PSA, před kterým ovšem leží opravdu dlouhá cesta. Nezapomeňme, že Peugeot už se jednou do podobné eskapády pustil. A spíše než o dobývání světa mohl hovořit o tom, že jej podobná akvizice dobíjí k zemi...


Robert a Jean-Phillipe Peugeotové vidí v odkoupení Opelu jen samá pozitiva
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva