Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot a Citroën zveřejní reálnou spotřebu svých aut. Zase tak reálná ale nebude
27.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V reakci na Dieselgate chce PSA zveřejnit, kolik jeho auta spotřebují „v reálném světě”. I tak ale bude muset použít nějak standardizovanou metodiku.
Peugeot Citroën Automobiles zveřejní reálnou spotřebu některých svých modelů. Koncern to uvedl na konferenci pořádané v Paříži. Vozy těchto dvou značek podle oficiálních slov koncernu nikdy nepoužívaly podvodný software při zkouškách. Bude zveřejněna reálná spotřeba „hlavníc” modelů" těchto značek, dozvídáme se také, a měla by být na světě na jaře roku 2016.
Tento krok lze vnímat jako snahu marketingově zužitkovat kauzu Dieselgate, třebaže tato aféra už v éteru pomalu přestává rezonovat. Tím spíš ale je vidět krok PSA. Důvod, proč budeme na ona reálná čísla čekat několik měsíců, je ten, že automobilka nyní zkoumá, jaký testovací cyklus pro získání skutečné spotřeby použije.
Pochopitelně totiž nemůže postavit auta na silnici, změřit nějakou spotřebu v reálném světě a tu zveřejnit - je tu příliš mnoho proměnných, které do spotřeby paliva promlouvají. Proto se také jak testy NEDC, tak i chystané WLTP vždy provádějí v laboratoři, jinde nezajistíte přesně stejné podmínky pro všechny.
Právě WLTP si dovolíme odhadnout na horkého kandidáta pro tohle měření. Tento cyklus je totiž označován za „bližší reálnému světu”, ovšem v něm naměřené hodnoty spotřeby nejsou výrazně odlišné od výsledků měření dle NEDC. Zejména auta s většími a silnějšími motory si ve WLTP často vedou lépe než v NEDC, jak ukázalo srovnání.
Druhou variantou je něco na způsob pokusu, který Peugeot provedl s modelem 208 1,6 BlueHDi 100. Tento vůz ujel na jednu 43litrovou nádrž 2 152 kilometrů a nikoliv v laboratoři, nýbrž na asfaltu. Znamená to spotřebu asi 2 litry na 100 km a nikoli laboratorní. Jenže to nebyl asfalt běžné silnice, nýbrž testovací okruh Peugeotu, po kterém jezdci kroužili přes 38 hodin průměrnou rychlostí ani ne 60 km/h. Jak je takto dosažená hodnota spotřeby směrodatná pro reálný život každého z nás, si asi dovedete představit.
PSA tedy může udělat něco na tento způsob, najmout Gerharda Plattnera a nechat jej korzovat Francií. I tehdy bude vypovídací hodnota minimální, o reálnou spotřebu ale půjde. Samozřejmě, může také postavit svá auta na silnici, najezdit s nimi třeba 1 000 kilometrů a z množství spotřebovaného paliva vypočítat průměrnou spotřebu paliva, jenže to téměř jistě neudělá. Už proto, že by se také mohlo stát, že by naměřená čísla byla třeba o 50, třeba o 70 % výše než u současných tabulkových hodnot a takovými čísly by se PSA asi těžko chlubilo.
Pozoruhodné na každý pád je, že se máme údajně dozvědět čísla spotřeby a emisí CO2, nikoliv oxidů dusíku, které jsou v rámci Dieselgate tím hlavním a které patří k nejvíce škodlivým emisím naftových motorů. Zatím ale není známo, jestli toto nové měření podstoupí jen dieselové nebo i benzínové motory.
Na výsledky nového měření si zatím počkejme. Výsledky můžeme odhadovat do okolí současných tabulkových čísel, jak stojí i výše, a asi nebudeme moc daleko od pravdy, ale přesto si počkejme na vývoj. Může být zajímavý.



Peugeoty s motory BlueHDI mají velmi nízkou tabulkovou spotřebu paliva a nové měření to těžko změní
Motory BlueHDI používají k redukci NOx močovinu, tedy AdBlue
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom