Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot a Citroën čeká redukce nabízených modelů, říká nový šéf PSA Tavares
17.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské značky prý dosud neměly zisk jako prioritu. Nově se na něj zaměří, kvůli čemuž nemáme hned tak očekávat příchod konkurence pro Dacii.
Ještě do loňského léta byl Carlos Tavares jedním ze dvou „Karlů“ plně spojených s aliancí Renault-Nissan. Poté se ovšem francouzsko-japonské sdružení rozhodlo, že služby pětapadesátiletého Portugalce již nepotřebuje. Okamžitě se tak rozvířily spekulace, do které konkurenční značky Tavares zamíří. Nakonec zvolil PSA Peugeot-Citroën, který podle jeho slov představoval „největší výzvu“. To ovšem není jediná informace, která zazněla ve vůbec prvním rozhovoru s novým CEO.
Pominout přitom můžeme fakta o tom, kterak je Tavares nadšen z nového prostředí, ve kterém, alespoň jak doufá a očekává, najde talenty se stejnými schopnostmi, zkušenostmi a zázemím, s jakými pracoval u Renaultu. Spíše se zaměříme na zajímavější prohlášení, z nich jedno se týká financí. „Přišlo mi, že tato společnost nemá dobře vyvinutou kulturu vytváření zisku. Vydělávání peněz prostě nepatřilo mezi její priority. Ale pokud nevyděláváte, máte problémy.“
Začíná tedy být evidentní, proč Peugeot a Citroën v posledních letech tolik strádaly, přičemž asi nemá smysl zmiňovat takřka socialistické vedení obou společností. Místo toho si posviťme na tři pilíře, o které se chce Tavares opřít při cestě ze ztráty. Prvním z nich je zvýšení operačního zisku pomocí správného nacenění modelů, druhým pak snížení nákladů - a to i díky snížení skladových zásob, které jsou větší než u ostatních automobilek.
Finálním pilířem je pak zlepšení vztahu s dodavateli, díky čemuž bude mít PSA lépe pod kontrolou i ceny jednotlivých komponentů. A právě proto Tavares dostane větší pravomoci, než na jaké mohou být zvyklí CEO jiných firem. Díky tomu mu bude umožněno i seškrtání modelového portfolia. „Musíme být mnohem více selektivní v tom, co budeme vyrábět. Nebudeme už investovat tam, kde není obchodní příležitost.“
Do budoucna by tak Tavares chtěl docílit u zákazníků změny uvažování, aby již nechtěli jen „nějaké nové auto”, ale aby chtěli auto jedné ze dvou značek, za které je zodpovědný. Přičemž Peugeot by měl stát na vrcholu mainstreamu a nabízet eleganci, sofistikovat a vážnost německé značky, zatímco Citroën se stane symbolem francouzského života. Bude tedy komfortní, uživatelsky přátelský a plný inovací.
S čím ale prozatím nemáme počítat, to je nízkonákladová automobilka podobná Dacii. Podle Tavarese se totiž „lidé neptají po základních značkách, jen po konkurenceschopných vozech. Proto s uvedením takových vozů ani nespěcháme. Máme dvě značky s dlouho tradicí, plus řadu DS, která je velmi úspěšná.“ Je tedy očividné, jakým směrem se Tavares a PSA vydají. Jen čas nám ovšem prozradí, zda to byla správná cesta.
Carlos Tavares chce PSA přivézt hlavně k zisku, což je evidentně něco, co dosud pro automobilky Peugeot a Citroën nebylo prioritou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 14:30 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB