Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot a Citroën čeká redukce nabízených modelů, říká nový šéf PSA Tavares
17.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské značky prý dosud neměly zisk jako prioritu. Nově se na něj zaměří, kvůli čemuž nemáme hned tak očekávat příchod konkurence pro Dacii.
Ještě do loňského léta byl Carlos Tavares jedním ze dvou „Karlů“ plně spojených s aliancí Renault-Nissan. Poté se ovšem francouzsko-japonské sdružení rozhodlo, že služby pětapadesátiletého Portugalce již nepotřebuje. Okamžitě se tak rozvířily spekulace, do které konkurenční značky Tavares zamíří. Nakonec zvolil PSA Peugeot-Citroën, který podle jeho slov představoval „největší výzvu“. To ovšem není jediná informace, která zazněla ve vůbec prvním rozhovoru s novým CEO.
Pominout přitom můžeme fakta o tom, kterak je Tavares nadšen z nového prostředí, ve kterém, alespoň jak doufá a očekává, najde talenty se stejnými schopnostmi, zkušenostmi a zázemím, s jakými pracoval u Renaultu. Spíše se zaměříme na zajímavější prohlášení, z nich jedno se týká financí. „Přišlo mi, že tato společnost nemá dobře vyvinutou kulturu vytváření zisku. Vydělávání peněz prostě nepatřilo mezi její priority. Ale pokud nevyděláváte, máte problémy.“
Začíná tedy být evidentní, proč Peugeot a Citroën v posledních letech tolik strádaly, přičemž asi nemá smysl zmiňovat takřka socialistické vedení obou společností. Místo toho si posviťme na tři pilíře, o které se chce Tavares opřít při cestě ze ztráty. Prvním z nich je zvýšení operačního zisku pomocí správného nacenění modelů, druhým pak snížení nákladů - a to i díky snížení skladových zásob, které jsou větší než u ostatních automobilek.
Finálním pilířem je pak zlepšení vztahu s dodavateli, díky čemuž bude mít PSA lépe pod kontrolou i ceny jednotlivých komponentů. A právě proto Tavares dostane větší pravomoci, než na jaké mohou být zvyklí CEO jiných firem. Díky tomu mu bude umožněno i seškrtání modelového portfolia. „Musíme být mnohem více selektivní v tom, co budeme vyrábět. Nebudeme už investovat tam, kde není obchodní příležitost.“
Do budoucna by tak Tavares chtěl docílit u zákazníků změny uvažování, aby již nechtěli jen „nějaké nové auto”, ale aby chtěli auto jedné ze dvou značek, za které je zodpovědný. Přičemž Peugeot by měl stát na vrcholu mainstreamu a nabízet eleganci, sofistikovat a vážnost německé značky, zatímco Citroën se stane symbolem francouzského života. Bude tedy komfortní, uživatelsky přátelský a plný inovací.
S čím ale prozatím nemáme počítat, to je nízkonákladová automobilka podobná Dacii. Podle Tavarese se totiž „lidé neptají po základních značkách, jen po konkurenceschopných vozech. Proto s uvedením takových vozů ani nespěcháme. Máme dvě značky s dlouho tradicí, plus řadu DS, která je velmi úspěšná.“ Je tedy očividné, jakým směrem se Tavares a PSA vydají. Jen čas nám ovšem prozradí, zda to byla správná cesta.
Carlos Tavares chce PSA přivézt hlavně k zisku, což je evidentně něco, co dosud pro automobilky Peugeot a Citroën nebylo prioritou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva