Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot 308 GT je další auto s falešným zvukem motoru, zní dost nepřirozeně
20.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(videa) Ostřejší verze třistaosmičky není pravověrným hot hatchem, přesto dostala generátor zvuku motoru, který rozezní jen reproduktory.
V loňském roce se nám Peugeot rozhodl představit dosavadní vrchol řady 308 s přídomkem GT, na který však nelze ani při nejlepší vůli nahlížet jako na hot hatch. Tím má být až stále neuvedené 308 GTi, které snad zamíří na březnovou show do Ženevy. V souvislosti s takovými vozy mluvíme o takzvaných warm hatchích, tedy hatchbacích s vyšším výkonem absentujících od zbytku skutečně sportovnější techniky. Tedy až na nepatrně snížený podvozek, výkonnější brzdovou soustavu a deaktivovatelné ESP.
Jak už zaznělo dříve, francouzské 308 GT se představilo hned s dvojicí motorů, pročež benzinovou stranu nabídky reprezentuje jednotka 1,6 THP s výkonem 205 koní a šestistupňovým manuálem, zatímco na dieselové straně je dvoulitr BlueHDI o výkonu 180 koní se spotřebou čtyři litry, avšak ten je spojen jen s automatickou skříní EAT6 obohacenou pádly řazení na volantu. Jen pro doplnění je dobré vědět, že silnější motorizace zvládá zrychlení na stokilometrovou rychlost za 7,5 sekundy a že turbodiesel na pětku dokáže akcelerovat z 80 na 120 km/h za 5,5 sekundy.
Pro obě verze je však společné, že budou standardně vybaveny bez ohledu na karoserii - objednat lze i kombi SW - paketem Driver Sport Pack, o němž jsme se zmiňovali již v testu běžnější kombiverze 2,0 HDI. To, že v kabině zjistíte jeho přítomnost pomocí tlačítka Sport, není až tak důležité, jako fakt, co se při aktivaci sportovního režimu stane. Budíky, které jsou běžně bíle podsvícené zrudnou a mezi nimi se objeví primitivní telemetrie ukazující například aktuální velikost výkonu, točivého momentu plus tlak turbodmychadla či měřič přetížení v G.
Dále vám ztuhne posilovač řízení, přiostří se mapa motoru, respektive odezva plynového pedálu a v případě automatické převodovky dojde také ke změně logiky jejího řazení. Všechno výše zmíněné je však zároveň doprovázeno také nedeaktivovatelnou simulací jadrnějšího zvuku motoru, který vskutku nepůsobí přirozeně a kabinou se line z reproduktorů. Zajímavé je, že tento fakt Peugeot nijak nezatajuje, či spíše se jím přímo chlubí.
Samozřejmě, že podobnou věc známe už ze všech možných BMW a produktů dalších značek, do budoucna jí budou mít třeba i Hyundai. Posuďte však dle přiložených videí raději sami, jak dramatická je změna zvukového projevu právě v Peugeotu. Kdyby se dal umělý zvuk motoru vypínat, byli bychom jistě vděčnější. Takhle to znamená, že dostanete v rámci sportovního módu buď všechno nebo nic. Jen pro doplnění se sluší připomenout, že sportovní paket s touto „finesou“ mají v příplatkové výbavě motorizace 1,2 PureTech (130 koní) a 2,0 BlueHDI s manuální převodovkou, zatímco u GT ho dostáváte vždy. Na české ceny nejnovějších verzí si ještě musíme počkat, ale do prodeje se mají dostat v první polovině letošního roku.
Zvuk před a po aktivaci sportovního režimu
Reklama na 308 GT
Peugeot 308 GT není pravověrným ostrým hatchbackem, přestože výkon za hranicí 200 koní u benzinové verze může slibovat opak. Zvukovým projevem se však snaží řidiče navnadit k rychlejší jízdě - i ve slabší naftové variantě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 11 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB