Peugeot 308 1,2 e-THP perlí spotřebou, ujel 1 810 km na nádrž. Jen ne v provozu

Spotřeba 2,85 litru benzínu na 100 km by byla fajn, 308 jí ale dosáhla v téměř laboratorních podmínkách - na prázdném okruhu s průměrem 56 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Peugeot 308 1,2 e-THP perlí spotřebou, ujel 1 810 km na nádrž. Jen ne v provozu

19.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Peugeot 308 1,2 e-THP perlí spotřebou, ujel 1 810 km na nádrž. Jen ne v provozu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spotřeba 2,85 litru benzínu na 100 km by byla fajn, 308 jí ale dosáhla v téměř laboratorních podmínkách - na prázdném okruhu s průměrem 56 km/h.

Peugeot se rozhodl, že demonstruje úspornost svých nových motorů v praxi. Vzal tedy model 308 s přeplňovaným tříválcem e-THP o objemu 1,2 litru a výkonu 130 koní, naplnil nádrž a jezdil, dokud benzín nedošel. Ano, benzín - byl to pokus o rekordní ujetou vzdálenost na jednu nádrž s benzínovým autem.

Výsledek je na první pohled skutečně ohromující - 51,3 litru paliva stačilo na 1 810 kilometrů, průměrná spotřeba tedy byla 2,85 l/100 km, což se do řeči euronorem dá přeložit jako 66,6 g CO2/km. Mohou si tedy Francouzi gratulovat, že stvořili auto úsporné nejen na papíře, ale i v reálném světě?

Ne tak docela - má to totiž pár háčků. Jednak ujetí 1 810 kilometrů trvalo 32 hodin, což odpovídá průměrné rychlosti 56,6 km/h. A hlavně se tato ultraúsporná jízda konala na závodním okruhu Almeria ve Španělsku, kde si řidiči nemuseli lámat hlavu s příliš velkým převýšením ani s provozem, se semafory, retardéry nebo čímkoliv podobným, co v reálném světě nutí řidiče zastavovat a opět se rozjíždět. Takže si Francouzi mohou gratulovat, že stvořili auto, které je úsporné na papíře a při velmi klidné jízdě na prázdném závodním okruhu, reálný svět je ještě trochu jinde.

Dvanáctistovka e-THP je pod kapotou Peugeotu 308 novinkou, v ceníku se objevil teprve minulý týden. Disponuje vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem nové generace, které zvládne až 240 tisíc otáček za minutu. Papírová kombinovaná spotřeba s pneumatikami s nízkým valivým odporem je 4,6 litru benzínu na 100 km, v kolonce Mimo město, která je pokusu nejblíže, katalog uvádí 3,9 litru. Zrychlení na stovku má trvat 11,6 s a maximálka je 206 km/h, s normálními pneumatikami se tyto hodnoty dle katalogu změní na 9,6 s, resp. 200 km/h.

Peugeot uvádí, že při pokusu bylo použito zcela standardní auto, které si může kdokoliv koupit, použití oněch spořivých pneumatik tedy lze předpokládat téměř s jistotou. Na pokus dohlížela organizace UTAC, francouzská autorita v oblasti testování. Oproti autu však podmínky testu až tak standardní nebyly, obrázek o výpovědní hodnotě si tedy můžete udělat sami.


Peugeot 308 1,2 e-THP perlí spotřebou, ujel 1 810 km na nádrž. Jen ne v provozu - 1 - peugeot 308 e-thp rekord na nadrz perex
Sériový Peugeot 308 stanovil rekord ve spotřebě, ve v podstatě laboratorních podmínkách zvládnul 2,85 l/100 km

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše