Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Petrolhead si splnil sen koupí Nissanu Skyline R33, úřady mu ho záhy sešrotovaly
21.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Některé i výjimečné vozy v USA nejsou homologovány pro tamní silnice. Kvůli nedokonalému zákonu je čeká destruktivní osud.
Billy Crider, realitní makléř žijící v Ohiu, si před několika měsíci splnil sen. Pořídil si Nissan Skyline R33 s pravostranným řízením. Není zrovna boháč a mohl si ho dovolit díky tomu, že dostal nějaké peníze od pojišťovny, když do jeho vozu někdo jiný trochu víc naboural. Vždy chtěl Skyline a když na Floridě našel hezký, níže vyobrazený červený kus z roku 1995, doletěl si pro něj. A do Ohia se jako správný petrolhead vracel po vlastní ose.
Byl to individuálně dovezený kousek s pravostranným řízením a jedenáctimístným kódem VIN. Když si ho koupil, neměl žádný problém s evidenční kontrolou, přihlášením ani pojištěním vozu, vše se zdálo v pořádku. Jezdil, užíval si ho, často ho půjčoval na krátkou projížďku v podstatě komukoliv, kdo by měl zájem se posadit dovnitř a auto si pořádně prohlédl. Dokonce ho několikrát zastavila policie ne proto, že by mu chtěla dělat problémy nebo ho jen kontrolovat, ale protože se na tento Skyline chtěla podívat. Nikdy nebyl žádný problém.
Až do chvíle drobné nehody, malého ťukance, několik týdnů po nákupu auta. Vyžadovala přítomnost likvidátora pojišťovny, který se podíval na jedenáctimístné VIN a vůz nahlásil. Nissan Skyline z tohoto roku totiž nebyl testován pro splnění federálních standardů bezpečnosti provozu, zkrátka není homologován pro provoz na amerických silnicích. Takže s ním jezdit není legální.
Billy o tom věděl, při koupi podepsal papír, kterým zbavoval prodejce odpovědnosti za to, že vůz může být zabaven a sešrotován, protože není legální s ním na amerických silnicích jezdit. Mimo silnice není problém, ale registrace a jízda po silnici není legální. Jenže když už se takové auto do USA dostane, tamní dopravní inspektoráty ani pojišťovny údajně nemusí mít s jeho registrací velký problém, což je trochu s podivem.
Můžeme se ptát, proč Billy takové auto kupoval, když věděl, že o něj může snadno přijít nebo mít jiné problémy. Důvod je jednoduchý - vlastnictví Skylinu bylo pro něj podstatnější, než fakt, že o něj může teoreticky přijít. Že bude jezdit svým vysněným autem, totiž bylo jisté, ale že mu ho úřady zabaví a sešrotují, už jisté nebylo. Nebýt oné drobné nehody, svůj vůz by si užíval i dál, klidně roky.
Příběh pak měl rychlý vývoj. Během týdne u Billyho zazvonili federální agenti, kteří auto odvezli k sešrotování. Údajně se jim do toho nechtělo, protože tento Skyline byl vážně krásný, jak vidno i z fotek, ale vrátit se s prázdnou, protože to auto bylo na vrakoviště příliš hezké, jaksi nemohli. Billy samozřejmě neviděl ani cent ze svých asi 20 tisíc dolarů (cca 496 tisíc korun), které za vůz zaplatil.
Asi by stačilo nesnažit se vůz registrovat, aby nemohl jezdit po silnicích a byl by používán alespoň na uzavřených tratích anebo. Anebo mohl počkat ještě čtyři roky, kdy by tento vůz dosáhl věku 25 let a mohl by být přihlášen obdobně jako historické vozidlo u nás, pak už zmíněné limity i v Americe mizí. Místo toho byl sešrotován. Na průběh se můžete podívat na videu níže, ale moc příjemná podívaná to není.
Pochopitelně, není to zdaleka první a nejspíše ani poslední podobný případ, při každém takovém se ale musíme ptát, zda je nutné auto ničit. Jako by nestačilo vůz prostě vyřadit z evidence a zakázat jeho další používání - tento Skyline by za pár let mohl být v USA znovu registrován zcela legálně. Co špatného by se asi stalo, kdyby tento čas přečkal někde v garáži?
Šrotování tohoto stroje není příjemá podívaná. Vpravo podepsaný papír u prodejce o tom, že auto není legální pro silniční provoz
Byl to skutečně krásný kousek, když ještě jezdil, možná až na volant
Zdroj: Speed Society
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva