Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Osmiválec Bentley se do důchodu nechystá, i když je mu již 55 let
26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníkům britské značky stačí 512 koní, 1 020 Nm, automat a pohon zadních kol. Další peníze utratí raději za výbavu než za moderní technologie.
Od té doby, co koncern Volkswagen Group převzal v roce 1998 otěže značky Bentley, doznala britská automobilka značné modernizace. Představena byla hlavně řada Continental, se kterou dorazil také šestilitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor W12. Ten v nabídce zůstává dodnes, přičemž zejména díky němu se Bentley může nazývat největším výrobcem dvanáctiválců na světě. Jen touto pohonnou jednotkou ovšem v Crewe nežijí.
Před pár lety tak Bentley pustilo do prodeje rovněž čtyřlitrový osmiválec, na jehož vývoji spolupracovalo s Audi. Svým výkonem přitom tato pohonná jednotka dokáže téměř vyrovnat svého objemnějšího kolegu, díky menšímu objemu a možné deaktivaci poloviny válců však rozhodně nežere i trávu okolo silnice. A co je podstatnější, po její implantaci není přední náprava tak zatížená, což prospívá i jízdnímu projevu.
Ani po příchodu osmiválcového agregátu ovšem Britové s Němci za zády neopouštějí téma modernizace svého portfolia. Nedávno jsme tak mohli uvést, že Bentley plánuje výraznou hybridizaci a dokonce se zabývá i turbodiesely. Ty sice podle nás naruší celkovou kultivovanost, snahy značky však lze chápat - pravidla Evropské unie platí pro všechny a ani britská automobilka si se svými maržemi nemůže dovolit platit nehorázné pokuty za každý nadlimitní gram emitovaného CO2.
Je tedy dost možné, že „naftožroutů“ se pod kapotou Bentley nakonec dočkáme. S čím ovšem v nejbližších letech rozhodně nemáme počítat, je absence 6,75litrového motoru V8, který pohání model Mulsanne. A to navzdory letitým kořenům agregátu - vůbec poprvé jej totiž Britové pod názvem L Series představili již v roce 1955. Od té doby se samozřejmě mnohé změnilo, základní architektura je však shodná.
Momentálně tedy osmiválec produkuje 512 koní v 4 200 otáčkách a 1 020 Nm točivého momentu, jež jsou k dispozici již při 1 750 ot./min. Tuto sílu na zadní kola přenáší osmistupňový automat, což je pro většinu zákazníků dostačující technika, přičemž podle zdrojů z automobilky publikum ani po ničem modernějším netouží. Důraz je v tomto směru kladen spíše na výbavu a případnou personalizaci.
Pohonná jednotka s udávanou průměrnou spotřebou 16,9 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 393 g/km tedy zůstane v nabídce Bentley i nadále, což je podle nás chvályhodný počin. Agregátů s charakterem totiž již mnoho neexistuje.









Majitelům Bentley Mulsanne spotřeba a emise 6,75litrového osmiválce zjevně vrásky nedělají. Pohonná jednotka proto do důchodu ještě pár let nezamíří
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom