Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Osm aut, která v roce 2015 končí: od Abarthu po VW Jetta
2.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Z nabídky v Evropě zmizí i Suzuki Kizashi, grand tourer od Jaguaru, hybridní sporťáček Hondy nebo úplně celý Chevrolet.
Automobilový trh prochází jako každá proměnlivá věc na světě vývojem. Někdy se nám ten vývoj nemusí líbit, což je poslední dobou podezřele často, ale je to tak. A někdy nám to je docela jedno, stejně jako většině zákazníků - jako například v případech, kdy končí prodej aut, která stejně nikdo nechtěl.
Nedávno jsme tu měli desítku aut, která někdy i byla něčím zajímavá a měla recept na úspěch, jenže automobilky selhaly v některém z klíčových momentů, a tak se ona auta moc neprodávala. Nyní tu máme osm případů, kdy budou různá auta v průběhu právě započatého roku 2015 postupně mizet z nabídky, alespoň v Evropě. Některých bude škoda, jiných ani ne.
Abarth Punto Supersport
Italský Abarth nevyrábí jen ostrou pětistovku, i když o té je slyšet nejvíce. V nabídce je také model Punto Supersport, které je ostrou verzí stárnoucího Punta. Marketing ale tento stroj zanedbává, proto o něm moc neuslyšíte. I na silnicích je vidět méně a méně, což bude asi ten hlavní důvod, proč se přestává nabízet a Abarth se bude soustředit na modely 500 a 500C. Oficiálně však Fiat hovoří o emisní normě Euro 6 jako o důvodu stopky divokému Puntu. Ostatně, i současný Fiat Punto je zřejmě letos v posledním roce svého života a bude nahrazen novým modelem.
Honda CR-Z
Japonská Honda chtěla jako duchovního nástupce oblíbeného sportovního hatchbacku CRX prodávat hybridní CR-Z. Zajímavý design by tu byl, i když se tento stroj nelíbil všem, a eko-aspekt měl nalákat ty zákazníky, kteří chtějí jezdit sporťákem, ale zároveň šetřit planetu. CR-Z je však těžká a s nějakými 120 koňmi zoufale slabá, takže se moc neprodává. Z nabídky japonské automobilky tedy mizí.
Chevrolet jako značka
Podle General Motors si značky Chevrolet a Opel trochu lezou do zelí. Vyřešil to odchodem značky Chevrolet z evropského trhu, zůstanou jen Corvette a Camaro. To může být pravda, ale při testu Opelu Adam, který cílí na movitější klientelu, se to tak příliš nejevilo. Něco podobného naznačuje i Opel Karl, nové levné supermini, které rüsselsheimská značka postavila, aby zaujala zájemce o levné Chevrolety. V každém případě se ale vozy jako Cruze, Orlando či Spark s koncem roku přestanou oficiálně prodávat.
Jaguar XK
Velké GT se v nabídce britského Jaguaru objevilo před 19 lety, v roce 1996. Kulaté tvary první generace jsou dodnes okouzlující a generace druhá stále vypadá moderně, jenže pouze zvenčí a nikoliv v přímém srovnání s modelem F-Type. Ten nicméně nemůže roli velkého a pohodlného GT zastoupit, takže XK v čase, kdy by měla přijít třetí generace, končí bez nástupce. Dodejme, že bohužel a doufejme, že nikoliv navždy.
Peugeot 807
Carlos Tavares drží otěže koncernu PSA už více než rok. Nastupoval tam s cílem vyvést firmu ze ztrát, se kterými se potýkala už pár let. Jedním z kroků je také ukončení výroby letitého MPV 807, jehož prodeje byly už v roce 2013 mírně řečeno tristní. Sourozenec Citroën C8 v nabídce zatím zůstává, otázkou je, na jak dlouho - etalon mezi MPV od Renaultu, nový Espace, bude zákazníky pravděpodobně oblíbenější.
Suzuki Alto
Alto jako malý a levný minivůz v nabídce japonské značky zůstává, dokonce se ukázal v nové generaci, ve které se posunul do japonské kategorie kei cars, tedy těch nejmenších strojů s délkou do 3,5 metru a motory do 0,66 litru objemu. A k tomu dostal pro Evropu velmi neokoukaný design, zepředu třeba může připomínat některé Fiaty 80. let. Starý kontinent se jej ale bohužel nedočká, třebaže by tu mohlo tvořit pro některé zajímavou nabídku a na silnicích by mohlo být zajímavé ho vídat ze vzhledové stránky věci. Místo toho máme větší a draží stroj s poněkud zeleninovým jménem.
Suzuki Kizashi
Proč tento sedan střední třídy neuspěl, i když k tomu měl velmi dobrý recept a byl v nabídce i s pohonem všech kol, jsme rozebrali i ve výše zmíněném textu o deseti propadácích. Je to kvalitně poskládaný, dobře vybavený a nijak pomalý vůz. Zejména omezená nabídka motorů a kombinací s převodovkami a pohonem kol, snad i neobvyklý design a fakt, že neexistoval jako kombík, znamená, že z nabídky japonské značky nadobro mizí pro nevalný zájem zákazníků.
Volkswagen Jetta
Čtyřdveřový derivát Golfu je stále výborně poskládaným autem a dobrou alternativou, pokud chcete sedan od VW a Passat je příliš velký či příliš drahý, což být umí. Sedany v nižší střední třídě však v Evropě zákazníky moc netáhnou, podobně jako hatchbacky ve vyšší třídě. Jetta tak na některých trzích již zmizela z nabídky, na českém webu Volkswagenu ji například už nenajdete. V Německu však v nabídce zůstává a dokonce se faceliftem od Golfu vzhledově trochu více odlišila - rok 2015 ale zřejmě nepřežije ani tam.
Těchto osm strojů nám tedy své sbohem již řeklo anebo v nejbližších měsících řekne. Pokud tedy máte zájem, není moc na co čekat, protože skladové zásoby zas tak široké nebudou - není moc důvodů vyrábět na sklad auta, o která není zájem. Jak jsme předeslali na začátku, v některých případech je konec vývojem tristním, jindy nám to zas tolik nevadí. Většina publika nejspíš bude názoru podobného.
Kompletní fotogalerie
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva