Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Opel přiznal, že software jeho dieselů vypíná emisní systém, prý však legálně
20.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přiznání německé automobilky je překvapivé a vysvětlení plave na vodě. Německé ministerstvo proto požaduje další informace.
Již od vypuknutí dieselového skandálu Volkswagenu poukazujeme na fakt, že německá automobilka je jen špičkou ledovce. Dosud se ovšem zdálo, že značky jako Renault či Opel budou všechna podezření prostě jen odmítat. V případě druhého zmiňovaného výrobce zde ale máme překvapivé rozuzlení - automobilka totiž, zřejmě pod tíhou nových zjištění úřadům přiznala, že dieselové motory některých modelů jsou skutečně vybaveny softwarem, který za jistých podmínek deaktivuje emisní systém vozu. Značka však dodává, že její chování zůstává plně v souladu s legislativou.
„Odpojovací zařízení nejsou v zásadě legální, pokud ovšem neslouží k nezbytné ochraně motoru,“ dodává k celé situaci německý ministr dopravy Alexander Dobrindt, který tak poukazuje legální prostor, v němž se Opel rozhodl operovat. Zároveň ovšem naznačuje, že úřady jen nezobají automobilce z ruky, neboť „vyšetřovací komise má pochyby, zda je tato praktika plně ospravedlnitelná právě snahou o ochranu motoru“.
Opel tak nyní dostal 14 dnů (termín vyprší příští středu 1. června), během kterých musí úřadům předat kompletní technickou dokumentaci, ve které bude jasně vysvětleno, že odpojovací zařízení pouze chrání motor. Dobrindt přitom dodává, že celá záležitost se netýká jen modelu Zafira. Ministerstvo dopravy se totiž značky dále ptá, zda podobné zařízení či jeho elementy nejsou užívány také u Opelu Astra, jehož se týká nové kolo obvinění.
Nad automobilkou se tak začínají stahovat mračna. Ačkoliv totiž její šéf Karl-Thomas Neumann dodává, že „naše motory plně vyhovují legislativě a neužívají žádný ilegální software“, dle Dobrindta si Opel i vláda vykládají dané zákony odlišně. Značka si tedy bude muset připravit opravdu důkladné vysvětlení, aby vyvrátila veškerá podezření. Zvláště poté, co na britském trhu došlo k již druhé svolávací akci modelu Zafira.
Na první pohled zde přitom chybí spojitosti, neboť Vauxhall, tedy tamní odnož Opelu, poukazuje na riziko požáru, jenž může vypuknout u přeplňovaných motorů. Důvodem jsou špatné rezistory a termální pojistky, souběžně s nimi však značka hodlá zrevidovat a vyměnit i filtry. Nelze tedy vyloučit, že automobilka tímto množstvím oprav kryje jiné úpravy staršího modelu, který může být vybaven ještě problematičtějším řešením.
To ale prozatím berte jako spekulaci, byť ne zcela nepravděpodobnou - svolání se týká 234 938 exemplářů druhé generace Vauxhallu Zafira. Značka přitom bude postižené majitele kontaktovat individuálně, přičemž veškeré modifikace provede zdarma. Zatím přitom nebylo zveřejněno, zda k podobným úpravám bude muset také kontinentální varianta německého MPV - pokud však ano, pak je spojitost s dieselovým podvodem o to pravděpodobnější.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že kromě Opelu se německé ministerstvo dopravy hodlá podívat na zoubek také koncernu FCA. Organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), jenž jako první přišla s nesrovnalostmi okolo dieselového motoru Zafiry, totiž nachytala na švestkách také Fiat 500X, jehož dvoulitrový motor taktéž překračuje emisní limity. Ačkoliv se tedy původně zdálo, že tyto reporty nic nezmění, nyní to vypadá, že minimálně na německé ministerstvo dopravy zapůsobily jako roznětka.
Ač se to zpočátku nezdálo, obvinění organizace DUH nakonec padlo na úrodnou půdu. Opel tak nyní přiznal, že Zafira odpojovací software má, jen není nelegální
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva