Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Opel Astra OPC 2012 vs. Kadett GSi 1991: rozdíl 20 let vývoje může být znát
5.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Nahrazovat nadčasová auta není zrovna snadné, pokud ale jde o Kadett GSi, tak se nový Opel Astra OPC rozhodně nemá za co stydět.
Včera jsme se trochu zabývali myšlenkou, proč není McLarenu co závidět při vývoji nástupce legendárního stroje F1 a proč je skoro nemožné, aby mohl být nový model P1 takovým průlomem v segmentu supersportů jako jeho předchůdce. Naráželi jsme navíc i na to, že obyčejnější auta se za tu dobu posunula úplně jinam a důkaz nám krátce na to přihrál Opel. Máme tu opět něco jako duel starý vs. nový a změna po více než dvou dekádách je tentokrát poněkud hmatatelnější.
Pravdou tedy je, že příznivce staré školy byste od Kadettu GSi z konce 80. let odtrhli novým Opelem Astra OPC jen stěží. Kombinace atmosférického čtyřválce C20XE 2,0 16V o výkonu 150 koní a hmotnosti jen 1 000 kg byly ve své době (a u neutahaných kousků dokonce i dnes) propustkou k ryzímu a elektronikou nezakalenému zážitku z jízdy. V roce 1988, kdy se objevil, na něj neměl ani Golf GTI MkII. Jenže z objektivního pohledu není Kadett pro jeho dnešního nástupce konkurencí ani v nejmenším.
Kdyby se vám staromilce přece jen podařilo nalomit na jejich zvědavost, patrně by byli hodně překvapeni, co dnes umí konstruktéři i v případech, kdy se musí potýkat třeba s nárůstem hmotnosti o půl tuny. Nebudeme to opět obšírně opakovat, ale Astra OPC s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 280 koní a točivém momentu 400 Nm v nás zanechala opravdu dobrý dojem. A to nejen svou rychlostí nebo příznivou cenovkou, ale především nastavením mechaniky a z ní vyplývající skvělé ovladatelnosti. Auto je prakticky ve všech ohledech (krom oné hmotnosti) v úplně jiné a může dnes svou rychlostí i kvalitou jízdy konkurovat i špičkovým sportovním sedanům třeba od BMW. To Kadett svého času nesvedl.
Patrně i v Opelu si uvědomují, jak výjimečný vůz se jim opět jednou podařilo vytvořit, proto není zase tolik zvláštní, že někoho napadlo postavit tyto dva stroje vedle sebe. Protože se jedná o videosnímek natočený samotnou automobilkou, nečekejte v podání známého závodního pilota Joachima Winkelhocka skutečný souboj. Je to možná škoda, ale pravdou je, že Kadett - jakkoli jde o výjimečný vůz - by proti Astře OPC s manuálem a samosvorem neměl nejmenší šanci. Vždyť nové OPC je o 30 koní silnější než současník Kadettu GSi - Porsche 911 (964) Carrera 2 z roku 1989, jejíž plochá šestka o objemu 3,6 litru měla „jen“ 250 koní.
Takže pokud jde o pokrok za posledních 20 let, Opel a jeho Astra OPC se rozhodně nemá za co stydět. Uvidíme, jestli bude moci se stejnou hrdostí předstoupit před McLaren F1 také jeho následník P1.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva