Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Okruh Monza má finanční potíže, možná zmizí z kalendáře F1
29.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové sice získali potřebnou, více než půlmiliardovou investici, narazili však na tamní senát. Ten nechce přilehlá města i okruh oprostit od placení daně.
Italský okruh Monza je součástí šampionátu Formule 1 již od jejích počátků v roce 1950. Od té doby dráha pravidelně hostila královskou motoristickou disciplínu s výjimkou sezony 1980, kdy se závody přesunuly kvůli přestavbě italského motoristického svatostánku do Imoly. Již v následujícím roce však byly monoposty zpátky, přičemž všichni si už mohli užívat nového paddocku, uliček, tribun i únikových zón podél trati. Tato modernizace však nebyla poslední, zvláště s ohledem na stále vyšší tempo, kterého formule na nejrychlejším okruhu v seriálu dosahovaly. Teď to vypadá, že této pohádce bude brzy konec.
Důvodem je ten fakt, že Monza se dostala do finančních problémů. Kvůli tomu nemá okruh prostředky na další renovaci, která by šla ruku v ruce s novými bezpečnostními předpisy. Organizátoři si tak nejsou jisti, zda bude obnoven kontrakt s Bernie Ecclestonem, který vyprší v roce 2016. Vinu pochopitelně můžeme spatřovat jen ve schopnostech provozovatelů okruhu samotných, situaci ale nepomohl ani italský senát.
Ten odmítl nestandardní pomoc lombardskému regionu resp. městům Monza a Milán, jimž okruh patří. Obě města sice získala zastání v samotném regionu, který hodlal do okruhu a spřízněné oblasti investovat okolo 20 milionů Eur (cca 550 mil. Kč), ovšem pouze pod podmínkou, že tato suma nebude zdaněna. Tento krok ovšem neschválil národní senát s tím, že region Lombardie není vlastníkem okruhu a tudíž je daná investice po technické stránce neproveditelná.
Ať už by důvodem bylo cokoli, principielně je to správný postoj - podobná komerční aktivita musí být soběstačná jako všechny jiné. Na druhou stranu v době, kdy se peníze „těch druhých” vesele sypou do tisíce a jednoho nesmyslu skrze všemožné operační programy, jde pořád o to smysluplnější přerozdělování. Bez finanční injekce okruh ztratí své hlavní lákadlo pro fanoušky, kteří tím pádem přestanou na Monzu jezdit a v přilehlých obchodech, penzionech a hotelech nebudou utrácet. Na tom nakonec budou bity i státní a lokální rozpočty.
Nad okruhem v Monze se tedy v tuto chvíli stahují temné mraky a zatím není jisté, zda se je podaří rozehnat. Od samotného Bernieho Ecclestonea přitom Monza asi může očekávat pomoc jen sotva. Promotér celého šampionátu totiž nemá jediný problém nahrazovat klasické okruhy moderními „tilkedromy“, které jsou sice nudné, nicméně jejich organizátoři nemají hluboko do kapsy tak, jako ti italští.



Monza je součástí šampionátu F1 již od roku 1950. Aktuálně se však nad budoucností okruhu začínají stahovat mraky
Zdroj: Autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Nový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 32 minutamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 2 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva